Energi, Spillet og Opstilling

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Sahl »

974 skrev:
7. mar 2021, 13:35
Tesen må vel primært bestå af at holdets normale standard ER højere end det vi ser, og at vi ofte har set holdet spille sig i bedre og bedre form inde i sæsonen (både lige efter sommerpausen og efter vinterpausen)
Og så håber jeg at når trænerne mener at vi ER på vej, så har jeg da tiltro til dette - samlet set har vi jo i en årrække præsteret ganske godt sammenlagt!
Er du stadigvæk af denne overbevisning?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
7. mar 2021, 13:35
Tesen må vel primært bestå af at holdets normale standard ER højere end det vi ser, og at vi ofte har set holdet spille sig i bedre og bedre form inde i sæsonen (både lige efter sommerpausen og efter vinterpausen)
Og så håber jeg at når trænerne mener at vi ER på vej, så har jeg da tiltro til dette - samlet set har vi jo i en årrække præsteret ganske godt sammenlagt!
Det kommer an på, om man mener den normale standard er sidste sæson eller denne. Efteråret var heller ikke særligt godt - det blev (retfærdigt nok) pakket ind i, at man skulle spille mange kampe. Men nu står vi altså på lige fod med de andre sl hold. Ja, vi har pokalen, men hvis vi vil være det bedste danske hold, så bør vi kunne stå igennem denne periode med et væsentligt højere niveau end vi ser nu og også et højere niveau end efteråret imo.

Jeg er enig i din tanke om, at trænerteamet fortjener goodwill. Det gør de helt sikkert. Men ord er ord. Og meget af snakken om power og indstilling har virket hul i sl regi. Der har været rigtig mange blodfattige indsatser både i efteråret og stort set alle nu efter pausen. Jeg stoler naturligvis fortsat entydigt på trænerteamet, det fortjener de, men forventingerne er høje. Det har trænerteamet selv bidraget til med egne udmeldinger. Der er meget snak om fcks økonomiske formåen, men vores er altså også et godt stykke over nr. 3. Forventningerne må være derefter - meget høje.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
8. mar 2021, 07:37
Det kommer an på, om man mener den normale standard er sidste sæson eller denne. Efteråret var heller ikke særligt godt - det blev (retfærdigt nok) pakket ind i, at man skulle spille mange kampe. Men nu står vi altså på lige fod med de andre sl hold. Ja, vi har pokalen, men hvis vi vil være det bedste danske hold, så bør vi kunne stå igennem denne periode med et væsentligt højere niveau end vi ser nu og også et højere niveau end efteråret imo.

Jeg er enig i din tanke om, at trænerteamet fortjener goodwill. Det gør de helt sikkert. Men ord er ord. Og meget af snakken om power og indstilling har virket hul i sl regi. Der har været rigtig mange blodfattige indsatser både i efteråret og stort set alle nu efter pausen. Jeg stoler naturligvis fortsat entydigt på trænerteamet, det fortjener de, men forventingerne er høje. Det har trænerteamet selv bidraget til med egne udmeldinger. Der er meget snak om fcks økonomiske formåen, men vores er altså også et godt stykke over nr. 3. Forventningerne må være derefter - meget høje.
Meget enig, Stoffer :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af tatoo »

Så længe Bach Bak skider det taktiske et stykke kommer vi ingen vegne. De øvrige hold har luret os, men har vi luret de andre. Det ser ikke sådan ud. Lad os fortsætte med at spille naivt.

Der kan være mange ting der spiller ind på vore præstationer.
Har vi for mange stjerner = læs egoer og for få arbejdsmænd.
Vi vinder ikke noget på vores fysik.
Spiller den enkelte den rigtige position på banen.
Løber vi nok for hinanden - det synes jeg ikke. Man håber bare på en individuel aktion hjælper os.

Se nu bare lidt på hvordan FCK, Brøndby, Lyngby, Randers f.eks. arbejder for hinanden og er i bevægelse hele tiden. Nej lad os i stedet spille for os selv og losse lange umulige bolde til Kaba.

Der er sgu meget at arbejde med som jeg ser det.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af SimonH »

Vi er det 9. bedste hold på expected points I foråret. Tilykke.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af SimonH »

Måske trænerteamet, fremfor at bruge tid på at snakke om energi, skulle koncentrere sig om at træne spilmønstre.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Vijen »

Efter et par dages refleksion over seneste nederlag og bearbejdelse af skuffelsen, er jeg begyndt at tænke over det Priske sagde efter kampen imod Brøndby. At vi først er der til kampen imod FCK. Nu, hvor jeg tænker over det så har vores spil båret meget præg af tunge spillere som ikke bevægede sig, meget lavt energi niveau og for langsomme i tanke og handling. Det samme ser vi ofte også i træningskampe, hvor spillet kan være præget af hård træning. Det får mig til, at stille spørgsmålet, kunne vores nuværende niveau være en kalkuleret risiko?

I et scenarie, hvor vi brugte vinterpausen og opstart til restitution/taktisktræning og mindre fysisk belastning efter et langt 2020. Det vil så gøre, at vi kom ind i forårssæsonen med et fysiks efterslæb i forhold til andre hold. Noget vi har skulle indhente imens vi spillede og kulminerende omkring landsholdspausen efter vejle kampen. Så kommer vi ind i mesterskabsspillet i 100% fysisk forfatning og dermed bliver i stand til mere løb med højere intensitet, højere tempo og dominere modstanderne.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af 974 »

Vijen skrev:
9. mar 2021, 16:16
Efter et par dages refleksion over seneste nederlag og bearbejdelse af skuffelsen, er jeg begyndt at tænke over det Priske sagde efter kampen imod Brøndby. At vi først er der til kampen imod FCK. Nu, hvor jeg tænker over det så har vores spil båret meget præg af tunge spillere som ikke bevægede sig, meget lavt energi niveau og for langsomme i tanke og handling. Det samme ser vi ofte også i træningskampe, hvor spillet kan være præget af hård træning. Det får mig til, at stille spørgsmålet, kunne vores nuværende niveau være en kalkuleret risiko?

I et scenarie, hvor vi brugte vinterpausen og opstart til restitution/taktisktræning og mindre fysisk belastning efter et langt 2020. Det vil så gøre, at vi kom ind i forårssæsonen med et fysiks efterslæb i forhold til andre hold. Noget vi har skulle indhente imens vi spillede og kulminerende omkring landsholdspausen efter vejle kampen. Så kommer vi ind i mesterskabsspillet i 100% fysisk forfatning og dermed bliver i stand til mere løb med højere intensitet, højere tempo og dominere modstanderne.
Ja det er helt sikkert også det nogle af mine tanker går på!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af 974 »

Sahl skrev:
7. mar 2021, 19:15
974 skrev:
7. mar 2021, 13:35
Tesen må vel primært bestå af at holdets normale standard ER højere end det vi ser, og at vi ofte har set holdet spille sig i bedre og bedre form inde i sæsonen (både lige efter sommerpausen og efter vinterpausen)
Og så håber jeg at når trænerne mener at vi ER på vej, så har jeg da tiltro til dette - samlet set har vi jo i en årrække præsteret ganske godt sammenlagt!
Er du stadigvæk af denne overbevisning?
hehe ja da ;) :lol:

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Lupus1999 »

En noget kritisk analyse, hvor EB ser ud til at have en agenda om at det skal gå galt i FCM. De er meget søgte i deres kritik, men selvfølgelig er der nok lidt i nogle af analyserne.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/8501709

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
14. mar 2021, 15:24
En noget kritisk analyse, hvor EB ser ud til at have en agenda om at det skal gå galt i FCM. De er meget søgte i deres kritik, men selvfølgelig er der nok lidt i nogle af analyserne.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/8501709
De vil gerne have nogle clicks... Når man læser sådan noget sludder, så mister man ikke bare respekt, men også en hel del tro på hvad der bliver skrevet. Det er jo næsten absurd. Ikke at der ikke er konflikter, det har alle hold.. men altså.. så kunne de jo skrive sådan nogle artikler hver anden uge om x antal hold.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Man glæder sig næsten til at de laver en artikel om 26 grunde til hvorfor Brøndby vinder mesterskabet ;)
Godt at tingene nogen steder kan være i zen ;)

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Sander »

FCM i offensiv krise: Tangerer negativ klubrekord

Godt de ikke må lukke tilskuer ind - så ville der også opstå tilskuerkrise😉

Jeg gider ikke se dårlig fodbold😟

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Igboun »

Du har ret Sander. Modgang er ikke lige dig. Godt du kan se det fra sofaen. Eller måske helt slukke for det.

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Sander »

Er fcm-spillerne ikke profesionelle? Med millionlønninger!

De har bare ikke ild i øjnene!

Men hvis det er godt nok for dig og andre er det jeres niveau for tilfredshed.😉

Besvar