Energi, Spillet og Opstilling

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Nu var der flere i efteråret der kritiserede spillet der blev præsteret under Thorup,
selvom jeg er til dels enig, er jeg i den kategori der gerne ville forsvare Thorup (og holdet) med mange kampe og meget lidt tid til træning. Holdet var vel næppe samlet en uge uden kamp på noget tidspunkt i Thorups tid?

Nu har der været en god vinterpause og stadig lidt tid til første gældende kamp i det nye år, hvor der er mere tid til at arbejde med trænernes ideer og derfor også i højere grad kan vurderes på godt og ondt.
Som jeg ser det lige nu har vi 5 virkelige dygtige angribere til 1 plads og 'kun' 3 virkelige dygtige centrale spillere til 3 pladser (med Marco og Gemmer som supplement dog), men kunne være et godt argument for at Thorup vil arbejde med videre mod 4-4-2 fremfor vores klassiske 4-1-4-1?

Tror i Thorup lægger sig fast på en opstilling eller fortsætter med at veksle?
Tror i at foråret byder på mere energifyldt og offensivt fodbold?
Hvor atypisk lige er det at vi har 5 dygtige angribere? :-O
Tror i har Thorup og BP har finurligheder at overraske med i det nye år?
Find selv på flere spørgsmål.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af TrueWolfMidt »

Om man spiller 4-4-2 eller 4-3-3 eller 4-1-4-1 er for mig lige gyldigt. Alle systemer har deres fordele / svagheder alt efter hvordan modstanden stiller op og hvordan de spiller og hvilke spillere man selv har til rådighed. Jeg savner lidt den spillestil vi vandt mesterskabet med, (meget fremadrettet), men samtidig har vores nye spillestil med et kompakt forsvar også bevist sit værd. Vores standard situationer skal vedligeholdes /forbedres. Håber da, at vi hen over forårs-sæsonen får set noget Thorup Dna, hvad det så end måtte bestå af, hvilket ikke mange er klar over. Hvis han har nogle guldkorn, får vi dem nok at se i superligaen her i foråret. Nu har Thorup vel fået et godt indtryk, af de spillere som Fcm har, så han burde vel kunne implementere noget her hen over op-starten og foråret igennem. Håber at Kadlec og vores midtbane får en fantastisk opstart og at kemien, spillerne imellem vil bidrage til, at vi får fantastisk fodbold at se. Savner at se Fc midtjylland spillere på topscorerlisten igen. Håber Priske sætter nogle nye standarder op, som kan overraske og resultere i mål og sejre. Når modstanderne er så opmærksomme på vores standarder, burde vi også kunne udnytte det på en måde, som kunne være overraskende for vores modstandere.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev: Tror i Thorup lægger sig fast på en opstilling eller fortsætter med at veksle?
Jeg talte med Priske i sidste uge, og planen er - som altid - at vi fortsætter med at spille med én front angriber og tre centrale midtbanespillere. Som du selv er inde på, så mangler der pt. bredde og lidt kvalitet eftersom Petter "er væk". Kan vi finde en afløser for Petter er jeg ikke særlig nervøs, men hvis vi ikke henter noget, tror jeg ganske enkelt ikke på at vi kan følge med FCK.
Steffen am skrev:Tror i at foråret byder på mere energifyldt og offensivt fodbold?


Igen - det kommer lidt an på, hvad vi henter ind. Henter vi ikke noget ind, har jeg svært ved at se os blive mere "energifyldte". Ifht. dit spørgsmål omkring det offensive, så er det jo et definitionsspørgsmål, men personligt tror jeg måske vi med Kadlec bliver mere målsøgende når vi kommer op på den sidste 1/3, men omvendt kunne jeg også forestille mig, at vi ville blive bedre på bolden og mere tålmodige på resten af banen.
Steffen am skrev:Hvor atypisk lige er det at vi har 5 dygtige angribere? :-O
Duncan er på vej ud, og har ikke rigtigt vist noget siden mesterskabssæsonen.
Kadlec er hentet ind som kant, men kan også spille helt fremme, hvis der er brug for det.
Pusic kunne på træningen godt ligne en mand som mener dette forår skal være hans.
Paul er stadig ung, og er slet ikke i nærheden af at være andet end indskifter - slet ikke med en Pusic på vej tilbage i form og Kadlec i truppen nu.
Urena må være den sidste du refererer til, og jeg føler mig overbevist om at der bliver arbejdet på at sende ham videre også.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Jakla »

Hvem er indpisker hvis Bak ikke er på banen og Erik nu er solgt ?
Der skal være en på banen, der tager ansvar og som er i stand til at få folk til at give den en skalle når det behøves.
Synes ofte der mangler energi, hvis det ikke lige kører som det skal.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Acebone »

Ganske enig, Jakla. Det er også min store bekymring frem mod foråret. Og det kan være svært at købe sig til.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Det umiddelbare svar er vel Jakob Poulsen, som var 2. viceanfører, som vel nu formentlig bliver 1. viceanfører og anfører når KBB ikke spiller.

Ved dog ikke om han har den "fanden-i-voldskhed", som til tider godt kan være savnet. Ellers skal Sparv eller Kian til at råbe lidt mere.

Vælger at tro og håbe på at Kian uden Erik ser nødvendigheden i at han råber mere og udstråler mere energi og det derved kommer af sig selv.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Arff »

Jakla skrev:Hvem er indpisker hvis Bak ikke er på banen og Erik nu er solgt ?
Der skal være en på banen, der tager ansvar og som er i stand til at få folk til at give den en skalle når det behøves.
Synes ofte der mangler energi, hvis det ikke lige kører som det skal.
Steffen am skrev:Det umiddelbare svar er vel Jakob Poulsen, som var 2. viceanfører, som vel nu formentlig bliver 1. viceanfører og anfører når KBB ikke spiller.

Ved dog ikke om han har den "fanden-i-voldskhed", som til tider godt kan være savnet. Ellers skal Sparv eller Kian til at råbe lidt mere.

Vælger at tro og håbe på at Kian uden Erik ser nødvendigheden i at han råber mere og udstråler mere energi og det derved kommer af sig selv.
Jeg er enig i bekymringen, selvom jeg egentligt synes vi har en del "ledere" i truppen, såsom Sparv, Poulsen og Kian Hansen, problemet med dem er bare, at de alle sammen er "verbale ledere". Vi mangler flere ala. Bak som er en "non-verbal" leder, som går forrest og har følelserne uden på trøjen. Vi har brug for flere som går forrest i nærkampene, som viser de andre hvordan man gør, og ikke fortæller dem hvordan.

Sly var også en non-verbal leder, og hans fravær har også en stor betydning for hvordan efteråret er gået, ligesom Glen's farvel også har betydet noget for holdets fremtoning. Kigger man Glen kontra Jess, så er Jess meget mere rolig og afslappet ude på sidenlinjen, hvorimod Glen ofte havde samme farve som Silkeborgs trøjer, og hoppede op og ned - endnu en forskel, som også har indflydelse på holdet.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Acebone »

Ved nu ikke, om jeg synes, Bak er decideret "non-verbal". Han plejer nok at kunne råbe op. ;)

Derudover synes jeg, Sparv har noget af det, du krediterer Sly for også. Hans tacklinger siger altså smæld, når det behøves!

I øvrigt synes jeg ikke at have lagt så meget mærke til Kians kommunikation. Ikke nok til at kalde ham en "verbal leder" endnu. Måske er han ikke helt så stille som Banggaard, men som jeg ser det, kommer vi netop til at mange en dirigent, der råber holdet op.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Jakla »

Jeg har nok mest fidus til at Sparv får opgaven når Bak ikke spiller. Jakob Poulsen er lidt for "flink" og kan godt melde sig lidt ud af kampen i perioder.
Kian virker som en kompetent, men lidt stille type.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Ravnen »

Måske skulle vi give et bud på Leon Andreasen ;-)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jakla skrev:Jeg har nok mest fidus til at Sparv får opgaven når Bak ikke spiller. Jakob Poulsen er lidt for "flink" og kan godt melde sig lidt ud af kampen i perioder.
Kian virker som en kompetent, men lidt stille type.
Er klart med på Sparv som Bak afløser som anfører. Han har det der skal til for at være anfører.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af DenStolteJyde »

Well det får vi vel at se allerede i dag.. Eller i hvert fald spiller vi jo en kamp i dag uden vores Anfører KBB og vores hidtidige vice-anfører Erik S.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Lupus1999 »

Smider lige mit indspark her også:

Jeg tænker også vi spiller:

4-1-4-1 med følgende 11.

Johan Dahlin
Kristian Bak-Kian Hansen-Jim Larsen-Philip Novak
Tim Sparv
Vaclav Kadlec-Jakob Poulsen-Kristoffer Olsson-Pione Sisto
Martin Pusic

Bænk: Morten Duncan, Patrick Banggaard, Daniel Royer, Rilwan Hassan, Mikkel Duelund, Paul Onuachu, Mikkel Andersen.

Reserver: Awer Mabil, Jesper Lauridsen, Andre Rømer, Marcos Urena, Rasmus Nicolaisen, Jonas Gemmer og Babajide David.

Langtidsskadet: Petter Andersson

Mit råd: Sælg Rilwan Hassan, hvis kontrakten ikke kan forlænges. Så kan Awer eller David få hans bænkplads.

Forlæng med Petter Andersson og Morten Duncan.

Indkøb: En 6'er til fremtiden.

Efter min mening en trup, der kan spille med om guldet og i Europa. Får man forlænget med Petter og Duncan, så behøves indkøb ikke og truppen er gearet til CL eller EL gruppespil. Forlænges der ikke med Petter er det død og pine nødvendigt med et sommerindkøb på Petter Niveau.

Usikkerhed: Jim Larsen! Kan han holde sig skadesfri og holde niveau i foråret, så forlæng med ham, ellers er der akut brug for at hente en ny til sommer i Sviatchenko klasse.

fcmguld2015
Indlæg: 52
Tilmeldt: 17. jul 2015, 07:55

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af fcmguld2015 »

Lupus1999 skrev:Smider lige mit indspark her også:

Jeg tænker også vi spiller:

4-1-4-1 med følgende 11.

Johan Dahlin
Kristian Bak-Kian Hansen-Jim Larsen-Philip Novak
Tim Sparv
Vaclav Kadlec-Jakob Poulsen-Kristoffer Olsson-Pione Sisto
Martin Pusic

Bænk: Morten Duncan, Patrick Banggaard, Daniel Royer, Rilwan Hassan, Mikkel Duelund, Paul Onuachu, Mikkel Andersen.

Reserver: Awer Mabil, Jesper Lauridsen, Andre Rømer, Marcos Urena, Rasmus Nicolaisen, Jonas Gemmer og Babajide David.

Langtidsskadet: Petter Andersson

Mit råd: Sælg Rilwan Hassan, hvis kontrakten ikke kan forlænges. Så kan Awer eller David få hans bænkplads.

Forlæng med Petter Andersson og Morten Duncan.

Indkøb: En 6'er til fremtiden.

Efter min mening en trup, der kan spille med om guldet og i Europa. Får man forlænget med Petter og Duncan, så behøves indkøb ikke og truppen er gearet til CL eller EL gruppespil. Forlænges der ikke med Petter er det død og pine nødvendigt med et sommerindkøb på Petter Niveau.

Usikkerhed: Jim Larsen! Kan han holde sig skadesfri og holde niveau i foråret, så forlæng med ham, ellers er der akut brug for at hente en ny til sommer i Sviatchenko klasse.
Måske lige risikabelt nok - med Bak og Jim's skadeshistorik in mente! Tror jeg havde valgt en lidt mindre offensiv bænk. Ikke mange på bænken der kan dække op! En udpræget midtstopper - 2 spidsangribere - en målmand og 3 kantspillere(til 2 pladser) Tror jeg havde taget Rømer eller Lauridsen med og en kantspillere mindre!

Tror klubben tænker Rømer som alternativet til Sparv & Bak!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Banggard er sulten. :)
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... min-tur-nu

Han var også fast spiller i mesterskabssæsonen, hvis han kan få samarbejdet med Kian op at stå, er det måske slet ikke så galt?
Kræver dog nok at der kommer mere lyd på Kian.
Banggard har selv tidligere udtalt at den meget lyd der var fra Erik gjorde det noget nemmere at steppe ind.

Besvar