Energi, Spillet og Opstilling

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
21. jul 2021, 11:05
Tak for svaret, Stoffer. Det er også hvad min amatør-fodboldhjerne er kommet frem til
Her er vi alle amatører. :lol:

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Nu kom vi aldrig til den helt store sæson evaluering, som nok i hvert fald tildels blev glemt i trænerskift og de store visioner.

Der er helt sikkert mange ting i det. Manglende sult, manglende sammenhold og ledere, tilfældigheder, dumme røde kort osv.

Men hvis i ikke har set det, så tjek det lige ud.

"Paulinho dependcio."
Eller hvordan er det man siger det med et flot ord, om en spiller har haft meget stor betydning?

Paulinho får 2 gange rødt imod Brøndby. Begge lidt underlige, men det er en anden historie. Og i de 4 følgende kampe uden Paulinho, får vi 1 point.
https://transfermarkt.co.uk/paulinho/le ... aison=2020

I alt med Paulinho 17 W, 4 D og 3 L.
Uden Paulinho(inkl BIF kamp rødt i minut 4) 1 W, 2 D og 5 L

Voldsomt.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Steffen am »

Nu er transfervinduet lukket, og med Cajuste og Marrony i truppen, rejser der som bekendt spørgsmål om foretrukne formation. Skal Rapha på bænken eller skal vi kører med 3 mands midtbane? Nu skal man som bekendt stille holdet efter top nivaeu, og ikke nødvendigvis det optimale i forhold til reserver. Men prøvede lige at kigge på det i forhold til "skyggehold".

31 spillere i truppen, hvoraf 4 er målmænd.

Med 3-4-3
1. Opstilling
Lössl
Dalsgaard, Erik, Juninho,
Joel, Cajuste, Evander, Paulinho
Isaksen, Marrony, Sisto

2. Opstilling
Elías Rafn Ólafsson
Cools, Høegh, Dyhr
Mabil, Charles, Rapha, Oliver Sørensen
Simsir, Brumado, Lind

3. Opstillng
Valdemar Birksø/Thompson
Akademi?, Hosine Bility, Akademi?
Victor Bak, Kraev, Oscar Fraulo, Akademi?
Juan Moreno, Mads Hansen, Frederik Heiselberg

Med vores gamle 4-2-3-1
1. Opstilling
Lössl
Dalsgaard, Erik, Juninho, Paulinho
Rapha, Cajuste
Isaksen, Evander, Sisto
Marrony

2. Opstilling
Elías Rafn Ólafsson
Joel, Cools, Høegh, Dyhr
Charles, Oliver Sørensen
Simsir, Kraev, Mabil
Brumado

3. Opstillng
Valdemar Birksø/Thompson
Victor Bak, Akademi?, Hosine Bility, Akademi?
Akademi?, Oscar Fraulo
Victor Lind, Juan Moreno, Frederik Heiselberg
Mads Hansen

Ved ikke hvad man kan udlede.
Det konkrete. I 4-2-3-1 vil spillerne på midtbanen Evander, Rapha, Cajuste, Charles, Sørensen og Fraulo (Kraev?) selvfølgelig være vinderne.
Mens Joel, Cools og Høegh desværre nok vil blive taberne.

Omvendt i 3-4-3, mere plads til kampe til Joel, Cool og Høegh
taberne vil selvfølgelig være midtbanen, hvor der vil være færre spilminutter at kæmpe om.

Det mindre konkrete, og ligegyldige i enkel kamp, men måske ikke uvæsentlig over en sæson.
Markant overhånd til skyggehold i en 4-2-3-1, og dermed en "bredere bænk".

Men ved ikke hvad det betyder. Klubben sagde vel også inden sæsonen at man ønskede at kunne veksle, og ikke være låst af en formation.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af MFKM »

https://pbs.twimg.com/media/FIgaM1vVIAI ... =4096x4096

Interessant analyse lavet af lange vs. korte indkast.

En analyse af 40.000 indkast - stats tilsyneladende fra de 5 store ligaer + CL + EL.
............................. Lang - Kort
xg efter 3 sekunder: 0,006 - 0,002
xg efter 10 sekunder: 0,017 - 0,009
xg efter 20 sekunder: 0,019 - 0,013

Der skabes altså statistisk set langt større chancer indenfor de første 20 sekunder efter et indkast er taget, såfremt man kaster langt.

Modvægten hertil, er så - måske - at man er mere tilbøjelig til at have mistet bolden efter 20 sekunder, hvilket forøger modstandernes chance for at score mål.

Så selvom vi ofte ikke føler vi scorer på vores lange indkast, så skal vi nok tænke, at vi ville score endnu sjældnere på de korte. Vi skal også kun score inden for 20 sekunder på gennemsnitligt ét af 50 lange indkast, for at vi scorer op til gennemsnittet. Så der skal mange fusere imellem gevinsterne.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Vijen »

Jeg undre mig over at Joel tager vores hjørnespark. Han har aldrig været kendt som en god indlægsfod.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af ABT »

Vijen skrev:
14. mar 2022, 09:06
Jeg undre mig over at Joel tager vores hjørnespark. Han har aldrig været kendt som en god indlægsfod.
Var også fuldkommen forundret over det. Endnu en hovedløs beslutning blandt staben (desperate?). Det giver NUL mening. Vores dødbolde er ikke-eksisterende.
/ ABT

Billede

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af mousebreaker »

Bliver jo nærmest sjovt når vi igen skal spille pokalbold.

Alle fire tilbageværende hold er jo i superform. Det bliver vist dem der snubler mindst i egne snørebånd og scorer færrest selvmål, der løber med trofæet....

Ingen har scoret færre mål end vi har set over de sidste 7 kampe

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 021%2F2022
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af ABT »

Hvor meget værre skal tingene gå, før der begynder at blive raslet med sablerne fra alle sider?

Vi har præsteret at vinde 3 kampe over de sidste 10 i suppen; Bundproppen SønderjyskE, oprykkeren Viborg og Randers. Det skriger til himlen. Der burde blive taget affære allerede nu, i stedet for at vente og fastholde sin holdning til afskedigelser.

Til søndagens kamp i Silkeborg er vi simpelthen også underdogs på Oddset… Det siger alt. En (god) oprykker med omtrent det laveste budget i ligaen i sidste grundspilsrunde, hvor man selv burde deltage i en mesterskabskamp. Jeg er tabt for ord…
/ ABT

Billede

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Konsulen »

Nu kommer Dreyer så - hvis ikke det kan få Bo til at overveje en mere offensiv opstilling, så er der intet der kan. De der tænkte, at Bo ville præstere bedre, når han fik bedre spillere til rådighed, fik jo ikke ret..

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Lupus1999 »

Vi må og skal bytte en CB med Dreyer.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er jeg den eneste der synes, at energiudladningen i Bif kampen 2 halvleg, var under hvad vi må forvente. Vi skal kunne forlange, at der løbes tilbage og hjælpes med at forsvare, når der er brug for det. Bif løber betydeligt mere og skal vi byde Fck op til dans og vinde på Mch arena på Søndag, så må der strammes op og forlanges, at alle spillere yder mere, for det er et muligt mesterskab vi spiller med om at vinde. Brumado skal på bænken for han leverer for lidt fysisk/løbemæssigt og skader modstandere og får mange kort, hvilket potentielt kan koste, så man burde måske italesætte hans voldsomhed i hans spil. Lad os få noget energi fra vores tidligere akademispillere, Lind m.flere der gider at tage løbene. Nu har vi muligheden for at spille os ind i mesterskabet, så burde alle også give sig fuldt ud. Fcm. SEJR.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af AltidFCM »

TrueWolfMidt skrev:
26. apr 2022, 16:55
Er jeg den eneste der synes, at energiudladningen i Bif kampen 2 halvleg, var under hvad vi må forvente. Vi skal kunne forlange, at der løbes tilbage og hjælpes med at forsvare, når der er brug for det. Bif løber betydeligt mere og skal vi byde Fck op til dans og vinde på Mch arena på Søndag, så må der strammes op og forlanges, at alle spillere yder mere, for det er et muligt mesterskab vi spiller med om at vinde. Brumado skal på bænken for han leverer for lidt fysisk/løbemæssigt og skader modstandere og får mange kort, hvilket potentielt kan koste, så man burde måske italesætte hans voldsomhed i hans spil. Lad os få noget energi fra vores tidligere akademispillere, Lind m.flere der gider at tage løbene. Nu har vi muligheden for at spille os ind i mesterskabet, så burde alle også give sig fuldt ud. Fcm. SEJR.
Meget enig ift. Victor Lind. Kæmpe angribertalent, der er blevet 'nedgraderet' efter en periode, hvor hele holdet har svigtet. Han bomber for U19 pt. og er altid garant for et enormt løbe/pres-arbejde. Jeg gad godt se ham på toppen mod Vejle i stedet for en 37-årig Love eller en forfærdelig spillende Brumado.
Han har alt det, vi får brug for, i det kommende, ret hårde program.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Konsulen »

[
[

Meget enig ift. Victor Lind. Kæmpe angribertalent, der er blevet 'nedgraderet' efter en periode, hvor hele holdet har svigtet. Han bomber for U19 pt. og er altid garant for et enormt løbe/pres-arbejde. Jeg gad godt se ham på toppen mod Vejle i stedet for en 37-årig Love eller en forfærdelig spillende Brumado.
Han har alt det, vi får brug for, i det kommende, ret hårde program.
[/quote]

Han har vel ikke alt hvad vi har brug for? - han er jo ikke særlig målfarlig

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af AltidFCM »

Ligesom en del andre offensivspillere har outputtet været sløjt på det her hold, inden Dreyers ankomst. Jeg synes dog, vi har set ham før bidrage med meget mere på banen i form af presspil, fart og dybdeløb - og jo, knægten har målnæse og er et kæmpe talent, der fortjener minutter fremfor f.eks. en 37-årig færdig brasilianer på en halvårlig kontrakt.

Og kan se, han har bombet igen for U19 i dag. Hattrick i 1. halvleg i dagens U19-kamp mod Randers. Og ham og Heiselberg begge med to mål senest mod GF.

De offensive indskiftninger i Brøndby var rystende ringe, synes jeg. Jeg håber, man giver ham Vejle-kampen. Han blev skiftet ud efter 57 min. i dag (tirsdag), så man kan vel have lov at håbe..

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Ravnen »

Vi er åbenbart ikke godt kørende med angribere, Brumado træffer skæve beslutninger hele tiden og Love er åbenbart ikke god nok. Marrony virker til at være mere eller mindre opgivet. Så ja, hvorfor ikke få Lind i spil igen, husker hvordan vi kom i Europa League pga. ungdommens gåpåmod.

Det må være en lære at profilerede indkøb ikke nødvendigvis har et output. Så måske skal vi lave lidt færre af den slags og give vores egne talenter lidt flere chancer.

Besvar