Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Jess Thorup.

Indlæg af TrueWolfMidt »


TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Jess Thorup.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Efter en fantastisk start i Fcm for Jess Thorup, blev det så pludselig hverdag igen. En hårdt skadesramt førsteholdstrup, med mange længerevarende skader af vores profiler, samt et pludselig kollaps i præstationerne af flere profiler, måske pga. det ekstremt hårde program, samt at der har været begået rovdrift på mange af spillerne, her hen over efteråret. Aldrig har vores trup klaret sig så godt i europa som i år og aldrig har vores spillere spillet så mange kampe.

Nej, vi skal ikke klage over, at vores trup har været ramt hårdt af skader, men jeg er overbevist om, at hvis vi ikke havde været ramt så hårdt, så havde vores situation været en hel anden. Det positive i denne forbindelse må så være, at mange af vores unge profiler har fået spilletid på højeste plan. Nu gælder det så den sidste kamp inden spillerne går på vinterferie. Hvis Thorup skal tænke tilbage på dette efterår, så er jeg sikker på, at han vil synes at med en sejr over Club Brygge, så er sæsonen reddet og godkendt. Alle spillerne skal tales op og skal tvinges til, at præstere deres absolut bedste. Kampen skal vindes.

Nu har Thorup haft rigeligt af tid til at lære spillerne at kende. Dog kommer Kadlec som skal spilles ind, men det klarer klubben såmænd nok også. Fra foråret skal der godt nok gerne kunne ses noget Jess Thorup Dna. Hvorfor tager man ikke en tur til Brentford når sæsonen er startet op, vi har muligheder for at vores spillere kan blive matchet på et højt plan, selvom det måske kun bliver mod et Brentford - u hold, så er det vel ok i en opstart. Vi kan få spillerne på græs som de ønsker, inden de tager på træningslejr i Portugal.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Jess Thorup.

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/fc ... -bestaaet/

Glen er væk og Thorup kom til. Derforuden er Lars Friis smuttet. Mangler JT ikke en medspiller i en ny assistenttræner fra højeste hylde.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Lund7400 »

Jeg synes, at det er meget skræmmende, at Jess Thorup tilsyneladende kan stemple efteråret som mere end bestået. Går vi videre fra Europa torsdag (næppe), så kan jeg stemple det som "bestået", men mere end det bliver det ikke. Spillet har ganske enkelt været så jammerligt, at det er et mirakel vi overhovedet har FCK i nogenlunde snor - og en chance i Europa.

Jeg husker ikke, at have set FCM spille så primitivt, intetsigende og kedeligt som i dette efterår, og på baggrund heraf kan man maksimalt opnå et "godkendt", såfremt man kvaller fra Europa på en god start.

Jeg gruer virkelig for, at Jess Thorup bare ER den træner han viser - særligt fordi sporerne fra U21 skræmmer. Jeg håber faktisk, at han fyres torsdag ved nederlag, alene af den årsag at spillet og spillerne ikke præsterer.

4904
Indlæg: 105
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jess Thorup.

Indlæg af 4904 »

"Jeg husker ikke, at have set FCM spille så primitivt, intetsigende og kedeligt som i dette efterår, og på baggrund heraf kan man maksimalt opnå et "godkendt", såfremt man kvaller fra Europa på en god start."

Det har været meget ringe :roll: Der er spillere, som ikke har præsteret på en fornuftigt niveau, og dette kan vel skyldes det hårde program og det faktum, at vi har været ramt af skader! Den tidligere spillestil (ved ikke om vi har det længere) var jo målt på, at vi var aggressive (power hold) og det er der noget der tyder på, at vi ikke har kræfter ...

"Jeg gruer virkelig for, at Jess Thorup bare ER den træner han viser - særligt fordi sporerne fra U21 skræmmer. Jeg håber faktisk, at han fyres torsdag ved nederlag, alene af den årsag at spillet og spillerne ikke præsterer.[/quote]"

Som udgangspunkt enig - Jess har for mig og se udelukkende bygget videre på Glenn's arbejde, at han har formået, at få Pusic og Sisto til at ligne serie 5 spillere og det er da jammerligt....

Fyr ham og få en ny ind... Hvad med Michelsen i Sønderjyske eller Bo Henriksen i Horsens?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Jess Thorup.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så kom der hjælp udefra i ny assistenttræner fra Aab.

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/fc ... ner-i-aab/

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Jess Thorup.

Indlæg af mousebreaker »

4904 skrev:"Jeg husker ikke, at have set FCM spille så primitivt, intetsigende og kedeligt som i dette efterår, og på baggrund heraf kan man maksimalt opnå et "godkendt", såfremt man kvaller fra Europa på en god start."

Det har været meget ringe :roll: Der er spillere, som ikke har præsteret på en fornuftigt niveau, og dette kan vel skyldes det hårde program og det faktum, at vi har været ramt af skader! Den tidligere spillestil (ved ikke om vi har det længere) var jo målt på, at vi var aggressive (power hold) og det er der noget der tyder på, at vi ikke har kræfter ...
De siger jo hver gang at de bliver spurgt til fysikken at alle tests er som de skal være. Det er kun mentalt der er noget i vejen (udover evt skader selvflg).
Så det at vi ikke længere kan genkende os selv i den måde holdet præsterer på, burde være udelukkende et mentalt spørgsmål. Jeg har selv haft et regulært burn-out på et tidspunkt, og det er sgu ikke sjovt. Der er flere spillere jeg mistænker for at være kørt for langt ud mentalt. Det er trænerens ansvar i sidste ende. Jeg kan huske hvordan Alex Ferguson behandlede Peter Schmeichel på et tidspkt midt i sæsonen. Han vidste at PS havde været igennem et meget hårdt program og han så tegn på mental træthed. Så midt i sæsonen sendte han PS og familie på en tvungen 14 dages (iirc) solskinsferie.
Hvis man er træt mentalt så er det ambitioner/motivation der skal bære een det sidste stykke vej. Tag en mand som Sviatchenko. Han har sjældent spillet så mange kampe som han har gjort i år og derfor burde han jo også være synligt mærket af programmet som de andre. Men han har helt klart ambitioner og at skulle til udlandet til vinter og den ambition giver ham alt det mentale brændstof der skal til for at præstere. Den motivation er tydelig at eks Kian og JP ikke har.
Glen kunne som den motivator og indpisker han er, garanteret godt fyre op under holdet. Den egenskab har JT ikke - tværtimod. Man har jo en fornemmelse af at en spiller som Pusic er blevet ødelagt af Thorup.

Jeg fastholder at det vil være et kedeligt signal at sende hvis man fyrer Thorup før han har haft en opstart med holdet hvor han kan sætte sit præg på holdet. Har han mistet omklædningsrummet er det dog en anden sag.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

Håber det er mere frustration end seriøst at folk vil fyre Thorup.
Vi har stadig en (lille) chance for at gå videre i Europa og man skal huske på at det er en mand der jo ikke har haft mulighed for alvor at træne med holdet.

At gøre noget personalemæssigt inden sommer, vil gøre FCM til det nye galehus.

I øvrigt har jeg også en positiv fornemmelse med det nye scout, assistent og målmandstræner. Mon ikke JT, BP og de nye folk kan være med til at lave et FCM med et andet udtryk i forårssæsonen :)

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Arff »

Helt generelt har jeg undret mig meget over Jess Thorups udtalelser! Jeg bed blandt andet mærke i udtalelserne efter Viborg-kampen, hvor han egentligt udtaler noget i retningen af, at han overordnet set var meget tilfreds med indsatsen, og mente at spillerne mentalt havde leveret, hvad man kunne forvente af dem! Aldrig har jeg skidt så tyndt, for det var både en jammerlig spillemæssig indsats, men bestemt også mentalt, hvor vi lignede nogle der hellere ville ligge i sofaen med en pizza.

Skylden for de svigtende resultater over de seneste 2-3 måneder er IMO ikke udelukkende på ham, men i den grad også på både spillere og ledelse. Vi har endnu engang (måske sundhedsstaben skulle kigges efter i sømmene) været virkelig hårdt ramt af skader, og det kan man ikke rigtigt gardere sig mod. Den elendige indstilling har han bestemt et stort ansvar for, men jeg tror også den hænger sammen med manglende selvtillid, hvor hele selvforståelsen om at vi selv på dårlige dage kunne vinde sidste år, i år ikke har været i stand til at skabe en eneste chance.

Hvis vi kigger på hans valg af spillere, vil jeg godt kritisere ham! JEG FATTER IKKE, hvordan han kan vælge Paul over Pusic gang på gang, min opfattelse er at han ikke er i stand til at kontrollere store ego'er, og derfor bare har bestemt at Pusic ikke længere skal have chancen.

Det taktiske ønsker jeg næsten ikke at komme ind omkring, da det, som Thomas Lund nævner, har været på grænsen til totur at kigge på. Vi har INTET skabt offensivt, og i starten levede vi på en bund solid defensiv, som åbenbart heller ikke fungerer mere. Han har flere gange valgt at spille 4-4-2, og jeg synes det er tydeligt, at vi ikke har typerne til at spille det, og jeg synes det er endnu mere tydeligt at vores presspil slet ikke fungerer, når vi spiller med kun to centrale midtbanespillere.

Han fik en god start, men imo har det ikke været i nærheden af godkendt. Går vi videre i EL er resultaterne nogenlunde, mens spillet har været under al kritik. Skal Jess Thorup holde mere end én sæson i Midtjylland, så skal der fandme andre boller på suppen. For mig er det fair nok, at man måske ikke rammer sit topniveau hvergang, men så skal man fandeme være villig til at dø med støvlerne på, for det logo der sidder på brystet - faktisk det som vi vandt DM på sidste sæson, og den vilje og gejst har jeg heller ikke set skyggen af.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Jess Thorup.

Indlæg af pr0j3ct »

Arff skrev:Helt generelt har jeg undret mig meget over Jess Thorups udtalelser! Jeg bed blandt andet mærke i udtalelserne efter Viborg-kampen, hvor han egentligt udtaler noget i retningen af, at han overordnet set var meget tilfreds med indsatsen, og mente at spillerne mentalt havde leveret, hvad man kunne forvente af dem! Aldrig har jeg skidt så tyndt, for det var både en jammerlig spillemæssig indsats, men bestemt også mentalt, hvor vi lignede nogle der hellere ville ligge i sofaen med en pizza.

Skylden for de svigtende resultater over de seneste 2-3 måneder er IMO ikke udelukkende på ham, men i den grad også på både spillere og ledelse. Vi har endnu engang (måske sundhedsstaben skulle kigges efter i sømmene) været virkelig hårdt ramt af skader, og det kan man ikke rigtigt gardere sig mod. Den elendige indstilling har han bestemt et stort ansvar for, men jeg tror også den hænger sammen med manglende selvtillid, hvor hele selvforståelsen om at vi selv på dårlige dage kunne vinde sidste år, i år ikke har været i stand til at skabe en eneste chance.

Hvis vi kigger på hans valg af spillere, vil jeg godt kritisere ham! JEG FATTER IKKE, hvordan han kan vælge Paul over Pusic gang på gang, min opfattelse er at han ikke er i stand til at kontrollere store ego'er, og derfor bare har bestemt at Pusic ikke længere skal have chancen.

Det taktiske ønsker jeg næsten ikke at komme ind omkring, da det, som Thomas Lund nævner, har været på grænsen til totur at kigge på. Vi har INTET skabt offensivt, og i starten levede vi på en bund solid defensiv, som åbenbart heller ikke fungerer mere. Han har flere gange valgt at spille 4-4-2, og jeg synes det er tydeligt, at vi ikke har typerne til at spille det, og jeg synes det er endnu mere tydeligt at vores presspil slet ikke fungerer, når vi spiller med kun to centrale midtbanespillere.

Han fik en god start, men imo har det ikke været i nærheden af godkendt. Går vi videre i EL er resultaterne nogenlunde, mens spillet har været under al kritik. Skal Jess Thorup holde mere end én sæson i Midtjylland, så skal der fandme andre boller på suppen. For mig er det fair nok, at man måske ikke rammer sit topniveau hvergang, men så skal man fandeme være villig til at dø med støvlerne på, for det logo der sidder på brystet - faktisk det som vi vandt DM på sidste sæson, og den vilje og gejst har jeg heller ikke set skyggen af.
Enig
Steffen am skrev:Håber det er mere frustration end seriøst at folk vil fyre Thorup.
Vi har stadig en (lille) chance for at gå videre i Europa og man skal huske på at det er en mand der jo ikke har haft mulighed for alvor at træne med holdet.
Thorup skal have en chance, til trods for at jeg ikke var alt for glad for ansættelsen af JT og ikke er har fået mere tro på at han kan klare opgaven. Men at han ikke har kunnet træne holdet, holder ikke længere og det er ikke ligefrem blevet bedre på det seneste.

Vores chance i europa forsvandt i min verden med en svag, svag præsation, mod et næsten ligeså svagt Legia hold, ellers skal vi da godt nok op på et helt andet niveau end der har været leveret og vist den seneste tid, hvis vi ikke skal ende med en lang næse efter torsdag.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Jess Thorup.

Indlæg af mousebreaker »

Man kan jo spørge sig selv om hvor Jess Thorup har fejlet, det vil dog tage noget tid at remse op. Endnu nemmere er det at spørge sig selv om hvor Jess Thorup har tilført noget godt. Så er det straks meget nemmere at komme med et svar.....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

O
Indlæg: 269
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: Jess Thorup.

Indlæg af O »

Thorup bliver aldrig løsningen og det har fra dag et været en brøler at tilknytte ham. Hvad pokker fik ledelsen til at se noget i ham? Han anbefalede mildest talt sig selv rigtig skidt under U21-slutrunden med mærkværdige og forfejlede dispositioner og hamrende uinspirerende fodbold baseret på lange bolde. Jovist, der er skabt nogle fremragende resultater, i Thorups første periode, men min tese er, at Thorup red videre på en bølge opbygget af Glen. Jeg er meget bekymret for, at den Thorup-DNA som nogle efterlyser, er præcis hvad vi har været vidner til det seneste stykke tid. At et hold som FCM spiller, som et typisk bundhold med lange bolde som plan A, B og C siger alt om Thorups trænerkvaliteter eller mangel på samme.

Desværre er de tidligere nævnte mærkværdige beslutninger fra Thorups tid som U21-landsholdstræner fuldt med Thorup til FCM. Pusic situationen er blevet en fadæse, hvor Thorup på imponerende vis har formået at blive hovedrolleindehaver. Naturligvis skal en træner – særligt en nylig tiltrådt – være i stand til at sætte sig i respekt. Men nu er budskabet forstået internt, som eksternt. Det virker ikke længere professionelt, men mest af alt som mangel på dømmekraft, at Thorup konsekvent nægter at benytte sig af suppens vel nok bedste angriber. Særligt med tanke på, hvor pokkers svært vi har ved at få kuglen i nettet.

Yderligere bør det medtages, at Pusic med endnu en brandsæson, med overvejende sandsynlighed ville have været et stort salgsaktiv. Nu hvor han har været bænket en halvsæson, er han nok ikke mange basører værd set i forhold til, hvad han potentielt kunne have indbragt.

Andre beslutninger rejser også spørgsmål. Mod Roskilde, satses der alt for meget med tanke på det hårde program med langt vigtigere kampe. Fra sidste kamp er, at Sisto spiller centralt og i stedet spiller Olsson på kanten. I mine øjne er det også helt ved siden af, at Lauridsen nærmest ikke har fået lov at spille. Med al respekt, har Novak ikke bevist, at han er niveauer over Lauridsen og mon ikke Novak kunne presses til at yde mere, hvis ikke han var selvskrevet? Samtidig er det også bare rigtig dårlig stil over for en af vores egne, som vi ellers bryster os sådan af at gå op i.

I forlængelse af al snakken om Falk, så håber jeg ikke, at han vælger FCM. Jeg er stor beundrer af manden og det ville være ærgerligt, hvis han skal underlægges at spille et så uinspireret spilsytem, og overflødiggøres i egenskab af den primitive tilgang med lange bolde.

Slutteligt vil jeg selvfølgelig gerne melde mig som realist. Jeg tror på ingen måde Thorup er på vej ud. Ledelsen ville se skidt ud, og det politiske spil bliver her en hindring for, at det der ville være bedst for klubben kan få lov at ske. Jeg bliver ikke overrasket over hvis vi ryger ud mod Brügge og ender mellem 4-6 i ligaen. Da tror jeg heldigvis også, at Thorup er en færdig mand – som der spilles nu, er det vitterligt ikke værd at se på.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Arff »

O skrev:Thorup bliver aldrig løsningen og det har fra dag et været en brøler at tilknytte ham. Hvad pokker fik ledelsen til at se noget i ham? Han anbefalede mildest talt sig selv rigtig skidt under U21-slutrunden med mærkværdige og forfejlede dispositioner og hamrende uinspirerende fodbold baseret på lange bolde. Jovist, der er skabt nogle fremragende resultater, i Thorups første periode, men min tese er, at Thorup red videre på en bølge opbygget af Glen. Jeg er meget bekymret for, at den Thorup-DNA som nogle efterlyser, er præcis hvad vi har været vidner til det seneste stykke tid. At et hold som FCM spiller, som et typisk bundhold med lange bolde som plan A, B og C siger alt om Thorups trænerkvaliteter eller mangel på samme.
Jeg hverken kan, eller vil vurdere Jess Thorup evner som træner endnu, da han ikke har haft meget tid til at arbejde med holdet taktisk - to kampe i betyder at næsten alt træning er kamprelateret. De træninger jeg har set med ham, har han haft nogle gode og boldorienterede øvelser på blokken, noget som faktisk også har kunne anes i de enkelte gode kampe vi trods alt har haft, under Jess.
O skrev:Desværre er de tidligere nævnte mærkværdige beslutninger fra Thorups tid som U21-landsholdstræner fuldt med Thorup til FCM. Pusic situationen er blevet en fadæse, hvor Thorup på imponerende vis har formået at blive hovedrolleindehaver. Naturligvis skal en træner – særligt en nylig tiltrådt – være i stand til at sætte sig i respekt. Men nu er budskabet forstået internt, som eksternt. Det virker ikke længere professionelt, men mest af alt som mangel på dømmekraft, at Thorup konsekvent nægter at benytte sig af suppens vel nok bedste angriber. Særligt med tanke på, hvor pokkers svært vi har ved at få kuglen i nettet.
Helt enig! Det er netop her han imo fejler aller mest. Han teer sig lidt som en forkælet teenage-tøs, for det virker mest af alt som om Pusic stadig sidder på bænken efter hans lille optrin. Min teori går på, at Paul måske er Jess' afrikanske søn, og derfor får han så meget spilletid ;-) Spøg til side, jeg ser det som en klokkeklar taktisk-brøler at vælge Paul over Pusic gang på gang. Pusic er en bedre presspiller, han træffer klogere beslutninger og er en bedre afslutter, og samtidig er han hurtigere end Paul og Duncan til sammen.
O skrev:I mine øjne er det også helt ved siden af, at Lauridsen nærmest ikke har fået lov at spille. Med al respekt, har Novak ikke bevist, at han er niveauer over Lauridsen og mon ikke Novak kunne presses til at yde mere, hvis ikke han var selvskrevet? Samtidig er det også bare rigtig dårlig stil over for en af vores egne, som vi ellers bryster os sådan af at gå op i.
Ikke enig. Lauridsen har spillet som en pose nødder siden Frederik Møller smuttede, og de gange han har fået chancen på bekostningen af Novak, har han været komplet ugidelig og mere en hæmsko end noget andet. L havde en god sæson fordi han spillede bagved Sly, som er en af de bedste power spillere vi nogensinde har set i Superligaen. Lauridsen skulle tage overlappet, og så kunne Sly trække ind i banen, og derfor var L's rolle egentligt bare at løbe, og det er han trods alt okay til.
O skrev:Slutteligt vil jeg selvfølgelig gerne melde mig som realist. Jeg tror på ingen måde Thorup er på vej ud. Ledelsen ville se skidt ud, og det politiske spil bliver her en hindring for, at det der ville være bedst for klubben kan få lov at ske. Jeg bliver ikke overrasket over hvis vi ryger ud mod Brügge og ender mellem 4-6 i ligaen. Da tror jeg heldigvis også, at Thorup er en færdig mand – som der spilles nu, er det vitterligt ikke værd at se på.
Selvfølgelig er Jess ikke på vej ud. Kontinuet kan være nøgleordet, ligesom da vi havde en dårlig periode under Glen, hvor snakken også gik på en fyring. Jess har en hel opstart til at transformere holdet ind til hans koncept, og så må det briste eller bære i foråret - pt. kan han i min bog kun overraske nu, for det har været skrækkeligt at se på den seneste tid.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

O
Indlæg: 269
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: Jess Thorup.

Indlæg af O »

O skrev:Thorup bliver aldrig løsningen og det har fra dag et været en brøler at tilknytte ham. Hvad pokker fik ledelsen til at se noget i ham? Han anbefalede mildest talt sig selv rigtig skidt under U21-slutrunden med mærkværdige og forfejlede dispositioner og hamrende uinspirerende fodbold baseret på lange bolde. Jovist, der er skabt nogle fremragende resultater, i Thorups første periode, men min tese er, at Thorup red videre på en bølge opbygget af Glen. Jeg er meget bekymret for, at den Thorup-DNA som nogle efterlyser, er præcis hvad vi har været vidner til det seneste stykke tid. At et hold som FCM spiller, som et typisk bundhold med lange bolde som plan A, B og C siger alt om Thorups trænerkvaliteter eller mangel på samme.
Arff skrev:Jeg hverken kan, eller vil vurdere Jess Thorup evner som træner endnu, da han ikke har haft meget tid til at arbejde med holdet taktisk - to kampe i betyder at næsten alt træning er kamprelateret. De træninger jeg har set med ham, har han haft nogle gode og boldorienterede øvelser på blokken, noget som faktisk også har kunne anes i de enkelte gode kampe vi trods alt har haft, under Jess.
Det er muligvis også forhastet. Jeg vurderer det dog, sammenholdt med hans tidligere trænerpræstationer. Jeg synes aldrig han har været dygtig - tværtimod - og han har, som du nok kan høre, ikke fået mig omvendt. Derimod begynder jeg at se mønstre og tendenser i måden vi spiller på, som er meget lig dem, jeg så i U21-landsholdet. Altså uengagerede og uinspirerede indsatse krydret med lange bolde. Jeg synes det er tosset med den trup vi besidder. Noget andet jeg har bidt mærke i er, at spillerne virker som om, de ikke er sat rigtig op. Bliver der begået en svinestreg på en af drengene, så slentrer de resterende rundt, som var intet hændt. Jeg siger ikke samtlige 11 skal te sig, som Zanka - for Guds skyld håber jeg ikke nogle af dem nogensinde vil gøre det, men det ville trods alt klæ' truppen, at vise lidt mere vildskab og holdånd i sådanne situationer.
O skrev:Desværre er de tidligere nævnte mærkværdige beslutninger fra Thorups tid som U21-landsholdstræner fuldt med Thorup til FCM. Pusic situationen er blevet en fadæse, hvor Thorup på imponerende vis har formået at blive hovedrolleindehaver. Naturligvis skal en træner – særligt en nylig tiltrådt – være i stand til at sætte sig i respekt. Men nu er budskabet forstået internt, som eksternt. Det virker ikke længere professionelt, men mest af alt som mangel på dømmekraft, at Thorup konsekvent nægter at benytte sig af suppens vel nok bedste angriber. Særligt med tanke på, hvor pokkers svært vi har ved at få kuglen i nettet.
Arff skrev:Helt enig! Det er netop her han imo fejler aller mest. Han teer sig lidt som en forkælet teenage-tøs, for det virker mest af alt som om Pusic stadig sidder på bænken efter hans lille optrin. Min teori går på, at Paul måske er Jess' afrikanske søn, og derfor får han så meget spilletid ;-) Spøg til side, jeg ser det som en klokkeklar taktisk-brøler at vælge Paul over Pusic gang på gang. Pusic er en bedre presspiller, han træffer klogere beslutninger og er en bedre afslutter, og samtidig er han hurtigere end Paul og Duncan til sammen.
På netop dette område viser han enorm inkompetence. Det er uhørt, hvor stille der har været omkring emnet fra omverdenen såsom fans og medier, men egentlig også imponerende hvor pænt Pusic har taget det.
O skrev:I mine øjne er det også helt ved siden af, at Lauridsen nærmest ikke har fået lov at spille. Med al respekt, har Novak ikke bevist, at han er niveauer over Lauridsen og mon ikke Novak kunne presses til at yde mere, hvis ikke han var selvskrevet? Samtidig er det også bare rigtig dårlig stil over for en af vores egne, som vi ellers bryster os sådan af at gå op i.
Arff skrev:Ikke enig. Lauridsen har spillet som en pose nødder siden Frederik Møller smuttede, og de gange han har fået chancen på bekostningen af Novak, har han været komplet ugidelig og mere en hæmsko end noget andet. L havde en god sæson fordi han spillede bagved Sly, som er en af de bedste power spillere vi nogensinde har set i Superligaen. Lauridsen skulle tage overlappet, og så kunne Sly trække ind i banen, og derfor var L's rolle egentligt bare at løbe, og det er han trods alt okay til.
Lauridsen har jeg aldrig været stor fan af, men jeg må indrømme, at Novak ikke har været den forstærkning som jeg havde troet og håbet. Jeg savner i det hele taget backs i vores trup, som kan sætte en mand på egen hånd. L synes jeg er stabil og som du nævner, kan han løbe. Jeg mener ikke han skal være førstevalg, men jeg mener godt, han kunne få nogle kampe mod de svagere modstandere, når vi spiller så mange kampe, som tilfældet nu er.
O skrev:Slutteligt vil jeg selvfølgelig gerne melde mig som realist. Jeg tror på ingen måde Thorup er på vej ud. Ledelsen ville se skidt ud, og det politiske spil bliver her en hindring for, at det der ville være bedst for klubben kan få lov at ske. Jeg bliver ikke overrasket over hvis vi ryger ud mod Brügge og ender mellem 4-6 i ligaen. Da tror jeg heldigvis også, at Thorup er en færdig mand – som der spilles nu, er det vitterligt ikke værd at se på.
Arff skrev:Selvfølgelig er Jess ikke på vej ud. Kontinuet kan være nøgleordet, ligesom da vi havde en dårlig periode under Glen, hvor snakken også gik på en fyring. Jess har en hel opstart til at transformere holdet ind til hans koncept, og så må det briste eller bære i foråret - pt. kan han i min bog kun overraske nu, for det har været skrækkeligt at se på den seneste tid.
Desværre får vi nok ret i, at JT stadig har lang snor. Jeg tror han ryger til sommer, for jeg tror ikke på, der kommer bedring uanset hvor meget kontinuitet JT får lov at arbejde med. Naturligvis var det ikke alt sammen lutter lagkage under Glen og der var også dårlige perioder, men spillet var dog aldrig tilnærmelsesvis så primitivt, uenspireret og idéforladt som nu. Jeg sætter lighedstegn mellem denne triste tendens i spillet og JT, da det er præcis hvad jeg har forbundet JT med før han begyndte hos FCM - han er begyndt at skinne igennem.

Jeg håber dog rigtig meget, at du får og, at han bliver en god træner for os, da jeg intet mod manden som person, så hvis han kan levere, så fint med mig.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Cortez »

Rigtig fin diskussion omkring JT, hvor mange argumenter bliver vendt og drejet. Uden at dette skal blive en afstemning for og i mod en fyring (debatten er i sig selv enormt vigtig - også for at holde liv i dette forum), så er jeg 100% på vores fankoordinators side i denne sag:

http://fcm.dk/nyheder/den-allersidste-dans

/Cortez

Låst