Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Jess Thorup.

Indlæg af mousebreaker »

Selvom jeg gennem tiden har været en stor kritiker af Thorup gennem specielt de første 2 år af hans tid som træner i FCM, hvor jeg ønskede ham hen hvor peberet gror, så skal jeg ikke gøre mig for stor til at sige tak for tiden han har været her. Specielt foråret 2018 synes jeg var imponerende arbejde fra hans side. Set udefra måske det bedste arbejde af en træner i klubbens historie. Der er stadig knaster (Europa), men det må Kenneth Andersen jo så se om han kan finde løsningen på.

Jess Thorup, du ønskes held og lykke i dit fremtidige virke som træner. Kæmpestort tillykke med jobbet i Gent. Det er ikke ofte vi ser en transfer som denne i dansk fodbold. Flot gået
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Ravnen »

Det er vel kun Laudrup, Solbakken og Hjulmand som har præsteret at skifte op og til udlandet før Jess, i hvert fald i nyere tid. Af dem har kun Laudrup haft succes. Men jeg tror Jess kan få succes, det bliver i hvert fald spændende at følge!

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Jess Thorup.

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
10. okt 2018, 16:27
Man må i hvert fald sige, at FCM aldrig har været bange for at tage en chance, og her tager man også en chance på en mand, der aldrig tidligere har været chef på seniorniveau. Jeg er på den ene side ikke overrasket over, at vi hiver en ind, der allerede var eller tæt omkring en af Benhams klubber, men omvendt har Steinlein meldt meget store ambitioner ud for de kommende år, og nu sætter man sin U-19 træner uden erfaring fra seniorbold i spidsen til at indfri de store visioner. Det virker som et modigt valg, men Benham/Ankersen har haft styr på det indtil videre, så min store tvivl kommer dem til gode i dette valg.

Thorup får i øvrigt ikke nogle fra staben med til Belgien. Det var en del af aftalen for at slippe ham. Kenneth Andersen har fået en 3 årig kontrakt.

Held og lykke til Jess. Det er en fornem mulighed som han nu har fået, så det bliver spændende at følge med i, hvordan han har klarer sig i Belgien.
Fuldstændig enig, igen risikere man at sætte sig mellem to stole, man har meldt stort ud og så er det lige pludselig en ungdomstræner uden nogen som helst erfaring ?????

Men nu må han bevise at han kan, og måske ender det alligevel godt ? men gør det ikke det så står ledelsen med ridser i lakken.

Personligt forstår jeg ikke helt den strategi man følger, som baserer sig på indavl, en gang og imellem vil det være sundt med lidt frisk luft udefra.

Thorup udfordre skæbnen, ikke mange træner har gået linen ud i Gent, de har en frygtelig historie med svingdøren netop når vi taler om trænere

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Ravnen »


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

Sku ærgerligt at miste Jess nu.
Men hvad er vigtigst, mesterskab eller Europa.
I hvert fald hvis det er Europa. er det det rigtige tidspunkt at skifte på.

Held og lykke til Jess, tak for alt.
Håber det kommer til at gå ham godt i Belgien, men ved ikke hvor sikker den er.

Mener bestemt Ankersens kommentar var at træneren ofte er overvurderet og betyder maks 5 point +/- over en sæson.

Men ligesom det kan være en lettelse for dem der er nervøse for KA som træner,
er jeg også lidt bange for at det kan være svært for Thorup at komme derned alene og rydde op, og få dem tilbage på den kurs de forventer.
Men held og lykke til ham i hvert fald.

Er egentlig ikke så nervøs for KA.
Klubben kender ham godt, og der er ikke andre trænere der smutter med.

KBB er stadig ny som træner, og Priske er relativ ny i klubben efter hans smuttur til FCK, så tænker også at det giver god mening at det ikke blev en af de 2. Men ville ønske om der var en journalist der havde spurgt til spillernes reaktion, eller hvorfor Priske og KBB ikke var der.
Evt. om de havde en kommentar. Det kan være noget så uskyldigt som forpligtelse til deres Pro-licens uddannelse, som vist ofte ligger i landsholds-pauserne. men kunne være fedt at vide.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:
10. okt 2018, 16:33
Det er vel kun Laudrup, Solbakken og Hjulmand som har præsteret at skifte op og til udlandet før Jess, i hvert fald i nyere tid. Af dem har kun Laudrup haft succes. Men jeg tror Jess kan få succes, det bliver i hvert fald spændende at følge!
Tja..
Morten Olsen var også.
Allan Kuhn og Jakob Michelsen i Sverige. Allan Kuhn blev endda mester.
Hamrén fra AaB blev da landstræner i Sverige, Pehrson træner i Malmø også.

Åge Hariede har også taget turen.

Lars Olsen som landsholdstræner på Færørene, selvom det selvfølgelig er noget andet.

David Nielsen havde ok succes i Norge, men var så selvfølgelig før han var træner i DK.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Jess Thorup.

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:
10. okt 2018, 16:52
Sku ærgerligt at miste Jess nu.
Men hvad er vigtigst, mesterskab eller Europa.
I hvert fald hvis det er Europa. er det det rigtige tidspunkt at skifte på.

Held og lykke til Jess, tak for alt.
Håber det kommer til at gå ham godt i Belgien, men ved ikke hvor sikker den er.

Mener bestemt Ankersens kommentar var at træneren ofte er overvurderet og betyder maks 5 point +/- over en sæson.

Men ligesom det kan være en lettelse for dem der er nervøse for KA som træner,
er jeg også lidt bange for at det kan være svært for Thorup at komme derned alene og rydde op, og få dem tilbage på den kurs de forventer.
Men held og lykke til ham i hvert fald.

Er egentlig ikke så nervøs for KA.
Klubben kender ham godt, og der er ikke andre trænere der smutter med.

KBB er stadig ny som træner, og Priske er relativ ny i klubben efter hans smuttur til FCK, så tænker også at det giver god mening at det ikke blev en af de 2. Men ville ønske om der var en journalist der havde spurgt til spillernes reaktion, eller hvorfor Priske og KBB ikke var der.
Evt. om de havde en kommentar. Det kan være noget så uskyldigt som forpligtelse til deres Pro-licens uddannelse, som vist ofte ligger i landsholds-pauserne. men kunne være fedt at vide.
tja hvem ved, måske har de 2 (Priske og Bak) sagt nej tak hver for sig, til at være førstemand ????

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: Jess Thorup.

Indlæg af HKP »

Har ikke altid været fan af Jess Thorups stil og synes også ofte at han har fejlet.... men han er en personlighed der bringer en masse ro og stabilitet, det må man give ham. Og nu havde man ellers helt lært at leve med ham.

Så held & lykke herfra👍 Og tak for tiden i fcm!

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Jakla »

Jess du ønskes også held og lykke herfra med jobbet i Gent. Du har gjort det rigtigt godt i FCM - mange tak for det.
- og en sympatisk personlighed er du.
mvh Jakob

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Cortez »

Også en stor tak for oplevelserne de sidste 3 sæsoner og held og lykke i Belgien herfra.

/Cortez

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Danand123 »

Vil også gerne sige tak for mange store oplevelser på MCH med Thorup som træner. Altid stille og rolig i udtalelserne uden at svine andre til. Så kommer vi ikke til at se dig meget på Green Arena i Ringkøbing mere, når sønnen Mathias spiller. Men imponerende at Jess var der i søndags inden kampen mod Vendsyssel....hvis Gent allerede der har været i tankerne.

Good luck, Jess.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jess Thorup.

Indlæg af 974 »

Nu er jeg jo vitterligt en af dem der altid har støttet Thorup herinde, og på Facebook, Messenger, og i den daglige snak med andre fans!!

Så fra min side skal der også lyde et gigantisk TAK for den tid han har været hos os, og det var megahyggeligt at møde ham i byen efter Guldfesten, hvor jeg fik en god og længere snak med ham i nogle halvbranderter (min nu nok absolut størst hehe)
Held og lykke i Gent!

Når det er sagt, så skal det fra min side også igen fremføres, at jeg støtter den til en hver tid aktuelle træner, og jeg kommer ikke som sådan til at begræde at Thorup ikke længere er hos os :-)

Derimod byder jeg stort velkommen til vores nye træner Kenneth Andersen :!:

A la "trænere kommer og går, men FCM består" :fcm: :fcm: :fcm: 8-)

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Fcmrose »

Jeg har aldrig været fan af Jes Thorups kedelige spillestil, men han beviste vel bare at han havde ret, og jeg uret med en forrygende afslutning på slutspillet sidste år. Det var klart Jes svendestykke, og noget jeg aldrig vil glemme. At en træner kun er 5 point på en sæson har jeg svært ved at se. Men det kan da godt være at en stor det af trænerjobbet er pressekontakt og hr arbejde i forhold til spillerne.
Jeg kan ikke se, at belgisk fodbold er det store skridt frem for Jes, men det er det åbenbart?
Jeg tænker at det kunne ligne den blideste trænerfyring i superligaen ovenpå ikke opnået målsætning om Europa x 3 inden 2020?
Og hvis jeg var begejstret da helikopteren holdt med pokalen udenfor mch, så har Europa kampene på det seneste været skuffende.
Så er det bare gode miner til slet spil fra Steinlein?

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Fcmrose »

Jeg har aldrig været fan af Jes Thorups kedelige spillestil, men han beviste vel bare at han havde ret, og jeg uret med en forrygende afslutning på slutspillet sidste år. Det var klart Jes svendestykke, og noget jeg aldrig vil glemme. At en træner kun er 5 point på en sæson har jeg svært ved at se. Men det kan da godt være at en stor det af trænerjobbet er pressekontakt og hr arbejde i forhold til spillerne.
Jeg kan ikke se, at belgisk fodbold er det store skridt frem for Jes, men det er det åbenbart?
Jeg tænker at det kunne ligne den blideste trænerfyring i superligaen ovenpå ikke opnået målsætning om Europa x 3 inden 2020?
Og hvis jeg var begejstret da helikopteren holdt med pokalen udenfor mch, så har Europa kampene på det seneste været skuffende.
Så er det bare gode miner til slet spil fra Steinlein?

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Christian »

Fcmrose skrev:
11. okt 2018, 07:15
Jeg tænker at det kunne ligne den blideste trænerfyring i superligaen ovenpå ikke opnået målsætning om Europa x 3 inden 2020?
Jeg kan ikke på nogen måde forestille mig at ledelsen er glade for at slippe af med Thorup, men jeg er da også overbevist om at de heller ikke ser det som en katastrofe.
Klubben har sin egen filosofi, som videreføres uanset træner, så skibet sejler videre nærmest uden ekstra bølgegang.
I en klub som Brøndby, virker det mere som om de har ledt efter en spillestil og et udtryk som kunne virke for dem, og derfor har skullet ændre en masse når en ny træner tiltrådte.

Thorup har taget FCM et skridt op og leveret sportslig fremgang. Vi er stadig ikke i mål med vores temmelig ambitiøse målsætninger, men vi er på vej, og lige nu er jeg ret optimistisk.

Låst