Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Jess Thorup.

Indlæg af ben2han »

Stoffer skrev:
9. okt 2018, 13:18
ben2han skrev:
9. okt 2018, 12:45
Acebone skrev:
9. okt 2018, 12:29


Anderlecht har flere penge end Gent, og spillere koster sædvanligvis mere i transfer end trænere.

Hvor mange spillere er solgt fra Superligaen for 20+ mio.? Og hvor mange trænere?

Jeg er med på, at det svækker vores chancer, og jeg er heller ikke begejstret for det.
Jeg aner det ikke, men jeg kan finde mange argumenter for, at det er meget skidt tidspunkt Gent møder op på, og FCMs ledelse skal vel være lige så cool som man var med Sanneh ? det er vel business det her drejer sig om, guldmedaljer og cl kval.

Hvem der er har flest penge i Belgien ? den dyreste spiller Gent har købt kostede 32 mill kr. Anderlecht er vurderet til 74 mill Euro og Gent til 62 mill Euro ?

Man må gå ud fra at når Gent henvender sig til aktuelt nummer 1 i DK midt i efteråret og en guldtræner, at de næppe slipper med 800000 kr ?
I min verden handler dette ikke primært om penge.

Skift af træner kan og bør ikke sammenlignes med transfer af spillere. Dynamikkerne er grundlæggende anderledes. Det vigtigste må være for fcm at vise, at man ikke kun udvikler spillere med sin kultur, men at du som træner også kan vokse sammen med klubben, og hvis du får et godt tilbud om et skridt op, så står klubben ikke (unødigt) i vejen. - Det sidste synes jeg egentlig man gjorde ok ifbm. Sanneh også.

En sum nu vedrørende Thorup er af langt mindre betydning, end at udstille sig som et godt sted at være træner, så vi får den rigtige afløser.
Det er jeg meget lidt enig i, hvis man vil være nr. 1 i DK så må man komme over det stadie fra Eriks/Kuhns/Glens dage, nu må man vise at man evner at styre butikken som nr. 1 og være på linje med FCK.

Mrlewanski
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. feb 2017, 09:38

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Mrlewanski »

Jeg føler mig overbevist om, at det bliver Thomas Frank eller en Smartodds-træner, som overtager, hvis Jess daffer.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Acebone »

Jeg kan ikke forestille mig, Thomas Frank drømmer om at vende hjem til den danske sportspresse og uundgåeligt få rippet op i alle sårene fra Oscar-gate. Tror det er helt perfekt for ham at være lidt uden for det danske søgelys og samtidig have muligheden for at arbejde i et træningsmiljø på så højt niveau som i Brentford. Hans familie er også flyttet med til London.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Jess Thorup.

Indlæg af SimonH »

mousebreaker skrev:
9. okt 2018, 12:08
SimonH skrev:
9. okt 2018, 08:35
Jonas Dal bliver ikke træner. Desuden er der ingen grund til at kritisere Mourinho. Det er hvad han bliver kaldt i medierne, fordi han er taktisk utrolig god.
Argh nu skal jeg ikke afspore tråden, men at postulere at Mourinho ikke er defensiv - at det bare er noget medierne har opfundet. Det er noget vrøvl af værste skuffe. Jeg har altid godt kunnet lide hans ageren udenfor banen fordi han ikke er så fandens finpoleret som så mange andre, men har alligevel altid hadet ham for hans spillestil. Der er en grund til at han aldrig vil kunne slå igennem for alvor i de storklubber hvor det ikke er nok bare at vinde (RM og MU). Det var en sort sort dag for mig da han blev udnævnt til manager i United. Nu er pinslen forhåbentlig snart overstået. Blev lige nødt til at få luft, sry ;)
Hvor skriver jeg at MoU ikke er defensiv. Find det for mig, så kan du fremføre dit argument.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Jess Thorup.

Indlæg af pr0j3ct »

Der er ingen tvivl om at jeg aldrig har været Thorups største fan og jeg mener at vi skal have noget andet end Thorup, hvis vi vil hæve barren og konsolidere os europæisk, samtidig med at vi permanent bider os fast i toppen af ligaen.

Men når det er sagt, så er det godt nok et skidt tidspunkt. Midt efterår, vi ligger nr. 1 og vi er rent faktisk begyndt at spille god fodbold (ros til bla. Thorup) og hvis alternativerne er folk som bla. bliver nævnt herinde i form af Dahl, Frank, Michelsen m.f. så er det da indbegrebet om at gå 1 skridt frem og 2 tilbage og så er Thorup da klart at foretrække.

Vi skal hæve barren og det gør man ikke med eks. Dahl, Frank eller Michelsen.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Vijen »

Spændende udvikling med Thorup. Gad vide hvor stort et beløb vi får ind for at sælge vores mestertræner midt i sæsonen?

Jeg tror at Priske bliver midlertidigtræner i resten af efteråret, så der er god tid til at finde en afløser.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Jess Thorup.

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
9. okt 2018, 08:26
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Ravnen skrev:
9. okt 2018, 00:15
Får Jess sådan et tilbud, synes jeg ikke vi skal stå i vejen. Det er sjældent at danske trænere får chancen i udlandet.

Man kunne hvis det skete, forfremme Brian Priske.

Enig.

Jeg så en der troede mere på bak end priske hvis det bliver en fra egen stab. Jeg må dog sige, at jeg er helt enig med dig her, priske har langt mere erfaring og vurderer jeg også mere kompetent.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Priske og KBB kører parløb til julepausen i fald Thorups skifte bliver en realitet lige nu og her. Der er jo også en mulighed for at skiftet først sker til vinter (hvis det sker)
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05

Ellers hvis vi skal se på alternativerne

Bo Henriksen
Det siger lidt sig selv han virker som om at han har FCM DNA og kan være med til at skabe endnu mere kulør. Det der taler i mod ham er, at han er lidt uearfaren samtidig med jeg ikke kender hans reelle taktiske formåen. Derudover kan der måske også blive for meget motivation med bak på sidelinjen også.
No chance at all. Kan ikke forestille mig at han kunne være med i overvejelserne. Han gør det dog godt.
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Jacob Michelsen
Han ville passe perfekt ind. Taktisk geni, moderne og glad for at bruge unge mennesker. Han er min ynglings, jeg tror dog at han bliver svært at få fra OB, og derfor virker det usandsynligt.
Tvivler på at OB vil slippe ham så kort efter han er blevet ansat. Det ville efterlade dem i rent kaos. Jeg synes at kunne huske at du har brugt ordet "ynglings" før. Det er midtjysk udtale for ordet "yndling"
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Jonas Dal
Han gør det fint i vores rugekasse. Han har dog nok for lidt erfaring, håber ikke det bliver ham.
Her er jeg desværre ængstelig. De havde ham over Thorup på prioritetslisten. Han var vel deres absolutte top prioritet efter Glen stoppede. Jeg håber der er kommet mere fornuft på ledelsesgangen siden da. Behøver ikke være så indspist og hans højskolestil tror jeg ikke passer. Jeg kan dog godt se ham som assistenttræner og så kan han måske via dette job med tiden blive chef.
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Glen Riddersholm
Det er umuligt ikke at nævne ham. Måske har Glen oplevet den elendige virkelige verden uden FCM og indser at han gerne vil tilbage. Udfordringen bliver klart samarbejdet mellem ham og ledelsen. Måske der er brændt for mange broer. Dog skal han nævnes. Hvis sådan en chok ansættelse skal ske et sted, så er det FC Midtjylland.
Der skal godt nok sluges nogle store kameler hos begge parter for at dette skulle ske. Ville være vanvittigt. Glen har haft sin tid og den er vi taknemmelige for. Giv ham et fortjent æres medlemskab og kom videre
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Kasper Hjulmand
Har ikke forlænget med FCN og kunne måske tænkes at ville prøve det næste niveau i FCM, hvor han stadig har en masse unge talenter. Dog ved jeg ikke om stilen passer ham og om han vil flytte til Jylland. Han ville også være god, da han er blevet langt mere pragmatisk med årene.
Kasper Hjulmand er uden tvivl en fantastisk træner. Jeg kunne dog ikke forestille mig at han nogensinde ville passe ind i FCM. Jeg tror ingen af parterne er interesserede. Hjulmand insisterer på at spille fattigmands tiki-taka og det ville kræve en kulturændring i FCM og faren for at det ville ødelægge mere end det ville gavne er alt alt for stor. Kommer aldrig til at ske - heldigvis for det!
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Ove Pedersen.
Selvom at han er glad hvor han er nu, så er det stadig oplagt at nævne ham siden han er i staben.
Nope!
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Niels Frederiksen
God med de unge spillere og så kan vi jo lige hente endnu en u21 træner.
Ud over Jonas Dal den mest sandsynlige af alle de nævnte. Jeg har faktisk ikke nogen holdning lige nu til Niels Frederiksen
SimonH skrev:
9. okt 2018, 01:05
Jeg ville som sagt personlig foretrække Jacob Michelsen (mini-Mourinho). Derudover har jeg en inderlig drøm om Glen og Hjulmand. Personligt ville jeg dog ikke have noget mod Bo.

Jeg synes vi skal passe på med at forfremme for mange af vores medarbejdere, og at der ikke bliver for meget kontinuitet/indavl, selvom at jeg tror Priske ville være fremragende. Hvis der enten skulle ske noget kunne man gøre Priske til chef, og så gøre Polle til spillende assistent.
Mini-Mourinho var dog et forfærdeligt udtryk. En af de sidste 10-15 års værste trænere i min optik. Bevares han har haft stor succes. Det han gjorde i Porto og Inter var imponerende, men sidenhen? - jeg kan ikke fordrage trænere der med selv de største budgetter i verden stadig foretrækker destruktiv/defensiv fodbold. Det er ok som store underdogs (men ikke prisværdigt), en af præmisserne i spillet.

Jeg tror at et træner parløb med Priske og KBB er en mulighed. Ellers ser jeg KLART Priske som værende favorit. Jonas Dal kan jeg dog ikke afvise - de var glohede på ham sidst.
Jeg var blevet sur, hvis man havde valgt Jonas Dal sidste gang, hvor det angiveligt var tæt på, at han kunne have fået jobbet, så derfor kan han naturligvis være i spil igen (og vi har flere gange plukket folk, som vi kender rigtig godt, selvom deres CV ikke var det mest prangende). Jeg tror dog ikke på det bliver Dal af følgende årsager:

1. Vi har rykket os økonomisk og ambitionsmæssigt siden sidst vi kiggede efter en træner. Jeg synes Steinleins "dynastitanker" kommer til at klinge hult, hvis det er en træner fra Fredericia, der skal indfri dem!
2. Jonas Dal er en nøgleperson i det forhåbentlige langvarige og frugtbare samarbejde, som vi er ved at banke op sammen med Fredericia, så synes det vil være at skyde sig selv i foden, hvis vi napper ham.

Jeg tror mest på Thomas Frank, hvis vi henter en, der stort set er i "folden" i forvejen. Han kender Benham/Ankersens tanker fra Brentford (herunder SmartOdds rolle og de begrænsninger som en træner kan have i FCM/Brentford sammenlignet med andre klubber), har erfaring fra en stor dansk klub og talentudvikling. Jeg tror han vil være interesseret i stillingen og vil acceptere de trænermæssige begrænsninger, der kan ligge i jobbet.

Hjulmand er en interessant joker. Han har snart kontraktudløb i FCN, og vil han tage et skridt op og spille om titler (eller vil han hellere have stor indflydelse i FCN og udvikle talenter)?

Vi spiller efterhånden det samme system, som FCN (selvom udtrykket naturligvis er meget forskelligt), så hvis han er pragmatisk og ønsker at rykke sig på nogle parametre, så vil jeg ikke fuldstændig udelukke dette. Han var i øvrigt bookmakernes favorit i 2015, da Jess fik jobbet, men Hjulmand var naturligvis uden job dengang, hvilket gjorde et skifte mere oplagt.

Ellers har vi på det seneste hentet en del talentfulde skandinaviske spillere ind, så måske der er en spændende træner i Norge eller Sverige e.l., der kunne have interesse (Bob Bradley og Solskjær var jo rygtet til os i 2015)?

Endelig har vi via Brentford og basen i London et stort Kenskab til, hvad der sker på de britiske øer, så det kan vel heller ikke udelukkes, at den næste træner skal findes der.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Lupus1999 »

Hvem der end måtte blive afløser, så får vedkommende det svært.

Han overtager et hold på førstepladsen, som er det mest scorende og med den bedste defensiv.

Husum
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. aug 2009, 12:12

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Husum »

Er der for øvrigt nogen der ved om Bach Bak lærte at tale flamsk i sin tid i Heerenveen? Hvis han kan kunne man jo frygte Thorup ville prøve at få ham med som assistent da han så ville passe godt ind som en der allerede kender Thorup indgående og som samtidig kan sproget.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Jess Thorup.

Indlæg af FCM2000 »

Husum skrev:
9. okt 2018, 20:11
Er der for øvrigt nogen der ved om Bach Bak lærte at tale flamsk i sin tid i Heerenveen? Hvis han kan kunne man jo frygte Thorup ville prøve at få ham med som assistent da han så ville passe godt ind som en der allerede kender Thorup indgående og som samtidig kan sproget.
Flamsk og hollandsk er ikke det samme, flamsk er vist nok en dialekt af hollandsk, og som udlændinge så er man nok sat.

Thorup har brug for nogle der kender belgisk fodbold, og her dur bak ikke.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Acebone »

Priske har spillet fire år i Belgien, men håber dæleme ikke, han skal med derned. Det vil være for hårdt et slag at miste begge.

Og ja, de taler ikke flamsk i Heerenveen, men der er nu ikke så stor forskel.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Jess Thorup.

Indlæg af mousebreaker »

Mon ikke Priske hellere vil være chef end være assistent i Belgien. Hvis han ikke får jobbet efter Thorup så tænker jeg at det er sandsynligt at han følger med til Belgien, hvis ikke nu og her så i vinterpausen. Hvad med KBB?
Jeg vil ikke blive overrasket hvis de to får et tandemjob indtil vinterpausen. Ligner bedste løsning
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Ravnen »

For at fortsætte stabilt og ud fra det vi gør nu, og ikke ødelægge det nuværende flow, så skal det simpelthen være Priske, alternativt få Glen tilbage ;-)

Jeg ser os ikke som en klub der henter en profileret træner ind, for sådan en har selv en masse ønsker og det tror jeg passer rigtig dårligt sammen med det koncept vi har. Derfor skal det være en i egen pipeline eller en ung træner som ikke er groet fast i en masse forestillinger om hvordan tingene skal være.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Jess Thorup.

Indlæg af tatoo »

Hvis Thorup smutter, så håber jeg at man vælger en løsning med Priske og Bach til vinterpausen. En ny træner mener jeg ikke skal være en af dem som er nævnt herinde. For alt i verden skal vi udover alt det indavl. Det fremmer ikke udviklingen.

Nu får vi tiden til at finde en træner, som jeg synes skal have noget international erfaring, enten som træner eller tidl. spiller. Vi trænger jo til at komme i et puljespil. Den eneste i DK der ville være aktuel er Ståle, men han kommer jo nok ikke til Vestjylland.

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Peter »

tatoo skrev:
9. okt 2018, 22:37
Hvis Thorup smutter, så håber jeg at man vælger en løsning med Priske og Bach til vinterpausen. En ny træner mener jeg ikke skal være en af dem som er nævnt herinde. For alt i verden skal vi udover alt det indavl. Det fremmer ikke udviklingen.

Nu får vi tiden til at finde en træner, som jeg synes skal have noget international erfaring, enten som træner eller tidl. spiller. Vi trænger jo til at komme i et puljespil. Den eneste i DK der ville være aktuel er Ståle, men han kommer jo nok ikke til Vestjylland.
Hjulmand er IMO en bedre fremtidig træner end Ståle - Super god til at få meget ud af intet og god med unge spillere. Passer han ind i vores filosofi med masser af aggressivitet og dødbolde? Næppe. Derfor tvivler jeg også på at det kommer til at ske selvom jeg dog gerne så ham prøve. Men, er enig i at vi ikke skal stå tilbage med Thomas Frank som træner eller en eller anden, anden suppetræner. Så ser jeg hellere at Priske tager tøjlerne permanent.

Låst