UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Det er ikke helt korrekt.

Schweiz skal minimum have 3 sejre og en uafgjort for at gå forbi Danmark og der skal to hold forbi os før, at vi mister en Europa plads.

De tre andre hold skal have 5 sejre og 1 uafgjort for at gå forbi os, og det vil sige at de skal komme i EL finalen. Derfor er det 95% sikkert at vi slutter i top 15.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Du har helt ret. Den er som sagt copy-pastet fra Sidelinien - det burde have fået alle røde lamper til at lyse. Jeg beklager, at jeg ikke løb tallene igennem forud.

Jeg er iøvrigt enig med dig i, at risikoen for at ryge ud af top-15 næste år er forsvindende lille, men det er jo never-ending race, hvor det altid vil være i Danmarks interesse, at de store lande slår de mellemlande, som Danmark konkurrerer med.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Men i øvrigt en lidt sjov twist.

I England har de lavet de her nye transferregler, og har delt ligaerne op i niveauer, som så bestemmer hvilke spillere der er gode nok til at spille i England.

Dk er i Niveau 5, og Norge er i niveau 6.

Molde slog så Hoffenheim ud, hvor et "tier 6" hold så har slået et "tier 1" hold ud.
Ingen spillere fra Molde vil med de nye Brexit regler kunne spille for en engelsk klub. Lidt tragikomisk.

Desuden må Leicester være træt af at blive tævet ud af vores gamle venner fra Slavia Praga.
Et "tier 4 hold", der så har slået et "tier 1 hold", så kan faktisk være svært for Leicester hvis de vil kapre spillere fra den klub, der har slået dem ud.

Vores gamle venner fra Young Boys, også en "tier 5" liga, har i øvrigt også slået Leverkusen fra "tier 1"

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Fra Sidelinien: En næsten perfekt Europa League runde udspillede sig her til aften, set med danske briller. Ajax rundbarberede Young Boys med 3-0, og bør være sikre på at sende schweizerne ud af Europa League. Næsten lige så overbevisende resultat leverede Arsenal med en 3-1 sejr på udebane over Olympiakos, som bliver vanskelig for grækerne at få vendt. Samtidigt fik Tottenham slået Dinamo Zagreb komfortabelt med 2-0 hjemme. Eneste bump på vejen set med danske briller var at Slavia Prag formåede at få uafgjort 1-1 hjemme mod de nykårede skotske mestre fra Rangers. Det giver dog stadig skotterne det bedste udgangspunkt inden returkampen via et scoret udebanemål.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Til UEFA nørderne.

Møde onsdag omkring fremtiden for Champions League.
Kan på kort sigt være en fordel for den danske mester

https://theathletic.com/news/uefa-champ ... lYBNK13RPM

Er dog ikke fan. Både for:
- At jeg ser det midlertidigt, og første/næste skridt imod en lukket Champions League
- Og forslaget omkring historiske "wild cards", fjerner meget af ideen med det europæiske pyramide system.
- 4 nye "kamp-uger" vil i højere grad gøre de europæiske kampe imod de nationale.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lund7400 »

Ikke godt med Chelsea i finalen, da de reelt kan fravriste den danske mester en plads direkte i CHL playoff, hvis de ikke er kvalificeret til næste sæson via ligaen. Siges det.

Men; Hvis United vinder EL, får femtepladsen i England så en billet til CHL? Så Chelsea vare skal sikre sig top-5 istedet for top-4?

Og, mesteren i CHL er vel direkte kvallet til næste års turnering, hvorfor er det ikke nok?

Kan nogle gøre mig lidt klogere? Under alle omstændigheder skal vo heppe på Chelsea i PRL, hvis ikke ChL finalen skal blive alt doe spændende.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Danmarks mesterhold træder officielt allerede ind i 3. runde af CL-kval. Er CL mesteren allerede kvallet via ligaen ryger den plads ned igennem rækkerne. Vi tager det som en selvfølge, at vi træder ind i playoff, da CL mesteren ofte er kvallet via ligaen. Vinder Chelsea er det dog langt fra sikkert. Derfor var det utroligt ærgerligt at Real ikke tog den i går. Så havde den problemstilling været løst.
Det er interessant, det du nævner om Man U. Det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Måske vi kan få steffan am til at kommentere på det. Jeg er sikker på, at han ved det.
Ellers må det (med dårlig smag i munden og for første og eneste gang) være “Go, City”

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Lund7400 skrev:
6. maj 2021, 07:52
Ikke godt med Chelsea i finalen, da de reelt kan fravriste den danske mester en plads direkte i CHL playoff, hvis de ikke er kvalificeret til næste sæson via ligaen. Siges det.

Men; Hvis United vinder EL, får femtepladsen i England så en billet til CHL? Så Chelsea vare skal sikre sig top-5 istedet for top-4?

Og, mesteren i CHL er vel direkte kvallet til næste års turnering, hvorfor er det ikke nok?

Kan nogle gøre mig lidt klogere? Under alle omstændigheder skal vo heppe på Chelsea i PRL, hvis ikke ChL finalen skal blive alt doe spændende.
For det første vinder Arsenal EL. For det andet, har vinderen af EL sin egen plads til næste års CL. Det har INGEN indflydelse for os eller hvornår vi træder ind. Det handler ene og alene om Chelsea slutter i top4 hvis de vinder.

Til gengæld står West Ham i en lorte situation. Hvis de skulle lykkedes at overhale Chelsea på 4. pladsen, vil det ikke være nok til CL, hvis både Arsenal og Chelsea vinder EL/CL, da der kun må være 5 hold med fra samme land.
Høvdingen af Herning

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Lund7400 skrev:
6. maj 2021, 07:52
Men; Hvis United vinder EL, får femtepladsen i England så en billet til CHL? Så Chelsea vare skal sikre sig top-5 istedet for top-4?
Nej, ethvert land er kun sikret 4 pladser i CL. Den eneste måde et land kan få 5 er hvis vinderen af CL IKKE er i top 4 i ligaen. Dvs. hvis Chelsea vinder CL, så skal de i top 4 i PL for ikke at forhindre, at vi rykkes frem til CLQ4 fremfor CLQ3.
Lund7400 skrev:
6. maj 2021, 07:52
Og, mesteren i CHL er vel direkte kvallet til næste års turnering, hvorfor er det ikke nok?
Det er vigtigt at huske på, at Danmarks #13 kun giver adgang til CLQ3 efter den gældende koefficientliste. Hvis mesteren i CL allerede er kvallificeret til CL, ja så er der jo en overskydende plads fra PL hvis eks. Man City vinder CL. Den plads, som redegjordt for tidligere, skubbes ikke ned i ligaen PL, den skubbes i stedet nedad på koefficientlisten. Det betyder at #11 tyrkiet og dette lands mester rykker fra CLQ4 til CLGS, mens at #13 Danmarks og dennes mester rykkes fra CLQ3 til CLQ4.

Derfor er vi alle Chelsea fans i de næste 4-5 runder af PL. Hvis Chelsea formår at fucke det op, så må vi sætte vores lid til Man City. Det huer mig ikke, da jeg tror Chelsea vinder CL.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Lund7400 skrev:
6. maj 2021, 07:52
Ikke godt med Chelsea i finalen, da de reelt kan fravriste den danske mester en plads direkte i CHL playoff, hvis de ikke er kvalificeret til næste sæson via ligaen. Siges det.

Men; Hvis United vinder EL, får femtepladsen i England så en billet til CHL? Så Chelsea vare skal sikre sig top-5 istedet for top-4?

Og, mesteren i CHL er vel direkte kvallet til næste års turnering, hvorfor er det ikke nok?

Kan nogle gøre mig lidt klogere? Under alle omstændigheder skal vo heppe på Chelsea i PRL, hvis ikke ChL finalen skal blive alt doe spændende.
Faktisk godt spørgsmål hvis United vinder EL.
Der er lidt svaret på det, uden der helt er svaret på det.

Men hvis vinderen af CL er "dobbelt kvalificeret", betyder det noget for de næste mestrer på koeffecient listen.
Sidste år var det så Holland, Tjekkiet og Grækenland der fik glæde af det. De tjekkiske mestrer mødte så til trods et ret godt hold i Play-Off, men de fik da sikret et godt EL gruppespil på den baggrund ;)

Til gengæld hvis det er EL vinderen der er "dobbelt kvalificeret", ryger pladsen til "League Path".
Dvs. 5'erens (Frankrig) og 6'erens (Rusland) rykker en runde frem.
Du kan se det for sidste år her.
https://kassiesa.net/uefa/AccessList2020.html

Bemærk dog at det er den gamle "loop", som galdt fra 2018-2021. Den næste der gælder 2021-2024
https://kassiesa.net/uefa/AccessList2021.html

Her står det faktisk også i noterne.
Den Tyrkiske mester er den store vinder, og så må det være Skotland der sammen med Danmark kan heppe på Chelsea klare top 4,
mens Frankrig og Portugal kan heppe på United i EL.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt, har aldrig helt forstået hvorfor nogen kaldte 14-holds superligaen for klip og klister ligaen, og svær at forstå.
Når man kigger på det her kaos, som kun bliver mere forvirrende med en 3. liga, og så bliver endnu mere forvirrende fra 2024, når der også kommer 2 wild cards, så skal man godt nok holde tungen lige i munden.

I øvrigt virkelig noget juks. Nu fik vi lige overstået den her Super League snak, og så indfører UEFA wild cards fra 2024, men ved ikke om det er gået under radaren siden at det ikke har mødt mere modstand.


Men ok, Viasat har heller ikke helt styr på det. Man skulle ellers tror når man betaler dem 7,5 jet-jager spidser, at de kan finde ud af at forberede sig, men der melder de også at den danske 3. og 4. plads indtræder ind i Conference League runde 2. Men så er det selvfølgelig også nemmere at snakke om hårfarver og den samme dommerkendelse på slow for 37. gang.


Men Conference League. Da ligaen er ny, og derfor ikke kan have en vinder, der indtræder i EL, har EL en ekstra plads der rykker ned af (som bl.a. rykker den danske pokalvinder i EL play-off). EL har så har en taber mindre, der kan ryge over i Conference League, så der er også nogle hold der rykker en runde frem, og det er så bl.a. den danske 3. plads, der bliver rykket frem og starter i runde 3.
Så der er da noget for de danske hold at spille om længere ned, foruden at undgå at skulle spille nr. 4 vs nr. 7. kampen.

/end rant.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Steffen am skrev:
6. maj 2021, 22:52
I øvrigt, har aldrig helt forstået hvorfor nogen kaldte 14-holds superligaen for klip og klister ligaen, og svær at forstå.
Når man kigger på det her kaos, som kun bliver mere forvirrende med en 3. liga, og så bliver endnu mere forvirrende fra 2024, når der også kommer 2 wild cards, så skal man godt nok holde tungen lige i munden.

I øvrigt virkelig noget juks. Nu fik vi lige overstået den her Super League snak, og så indfører UEFA wild cards fra 2024, men ved ikke om det er gået under radaren siden at det ikke har mødt mere modstand.


Men ok, Viasat har heller ikke helt styr på det. Man skulle ellers tror når man betaler dem 7,5 jet-jager spidser, at de kan finde ud af at forberede sig, men der melder de også at den danske 3. og 4. plads indtræder ind i Conference League runde 2. Men så er det selvfølgelig også nemmere at snakke om hårfarver og den samme dommerkendelse på slow for 37. gang.


Men Conference League. Da ligaen er ny, og derfor ikke kan have en vinder, der indtræder i EL, har EL en ekstra plads der rykker ned af (som bl.a. rykker den danske pokalvinder i EL play-off). EL har så har en taber mindre, der kan ryge over i Conference League, så der er også nogle hold der rykker en runde frem, og det er så bl.a. den danske 3. plads, der bliver rykket frem og starter i runde 3.
Så der er da noget for de danske hold at spille om længere ned, foruden at undgå at skulle spille nr. 4 vs nr. 7. kampen.

/end rant.
Tak, Steffen
Jeg vidste vi kunne regne med dig!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

UlveLars skrev:
7. maj 2021, 11:26
Tak, Steffen
Jeg vidste vi kunne regne med dig!
Jamen selv tak.
Glad for at kunne hjælpe.

Og rart nok at de timer man har brugt på at nørde og forstå, faktisk kan bruges lidt :D

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
6. maj 2021, 10:31
Lund7400 skrev:
6. maj 2021, 07:52
Ikke godt med Chelsea i finalen, da de reelt kan fravriste den danske mester en plads direkte i CHL playoff, hvis de ikke er kvalificeret til næste sæson via ligaen. Siges det.

Men; Hvis United vinder EL, får femtepladsen i England så en billet til CHL? Så Chelsea vare skal sikre sig top-5 istedet for top-4?

Og, mesteren i CHL er vel direkte kvallet til næste års turnering, hvorfor er det ikke nok?

Kan nogle gøre mig lidt klogere? Under alle omstændigheder skal vo heppe på Chelsea i PRL, hvis ikke ChL finalen skal blive alt doe spændende.
For det første vinder Arsenal EL. For det andet, har vinderen af EL sin egen plads til næste års CL. Det har INGEN indflydelse for os eller hvornår vi træder ind. Det handler ene og alene om Chelsea slutter i top4 hvis de vinder.

Til gengæld står West Ham i en lorte situation. Hvis de skulle lykkedes at overhale Chelsea på 4. pladsen, vil det ikke være nok til CL, hvis både Arsenal og Chelsea vinder EL/CL, da der kun må være 5 hold med fra samme land.
Et meget offensivt svar uden ret meget substans.

For det første vinder Arsenal ikke EL (det kunne vi alle have fortalt dig - også inden returen i London).

For det andet var det et helt relevant spørgsmål, som Lund7400 stiller. Såfremt Man U vinder EL men samtidig er kvallet til CL via ligaen, hvem får så den ekstra CL-plads. Den kunne vel godt have gået til 5eren i England, og dermed have været en stor fordel for Chelsea og dermed os.
Steffen am løser gåden for os og fortæller at den går til CL league path og dermed Frankrig/Rusland. Det forholder du dig slet ikke til, men afviser bare som en umulighed.

Må jeg ikke foreslå, at du udskifter profilbilledet med en af de to sure gamle mænd på balkonen - fra muppetshow. Jeg tænker altid på dem, når jeg læser dine opslag. Det er altid et eller andet overlegent svar eller korrektion. Du skaber til gengæld aldrig noget selv (analyser, tanker, links, baggrund etc) som vi andre kunne synes var spændende.
Jeg synes det er ærgerligt, for du virker som en der rent faktisk ved noget om fodbold og fcm
Senest rettet af UlveLars 7. maj 2021, 11:45, rettet i alt 1 gang.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

UlveLars skrev:
7. maj 2021, 11:43
Saemala skrev:
6. maj 2021, 10:31
Lund7400 skrev:
6. maj 2021, 07:52
Ikke godt med Chelsea i finalen, da de reelt kan fravriste den danske mester en plads direkte i CHL playoff, hvis de ikke er kvalificeret til næste sæson via ligaen. Siges det.

Men; Hvis United vinder EL, får femtepladsen i England så en billet til CHL? Så Chelsea vare skal sikre sig top-5 istedet for top-4?

Og, mesteren i CHL er vel direkte kvallet til næste års turnering, hvorfor er det ikke nok?

Kan nogle gøre mig lidt klogere? Under alle omstændigheder skal vo heppe på Chelsea i PRL, hvis ikke ChL finalen skal blive alt doe spændende.
For det første vinder Arsenal EL. For det andet, har vinderen af EL sin egen plads til næste års CL. Det har INGEN indflydelse for os eller hvornår vi træder ind. Det handler ene og alene om Chelsea slutter i top4 hvis de vinder.

Til gengæld står West Ham i en lorte situation. Hvis de skulle lykkedes at overhale Chelsea på 4. pladsen, vil det ikke være nok til CL, hvis både Arsenal og Chelsea vinder EL/CL, da der kun må være 5 hold med fra samme land.
Et meget offensivt svar uden ret meget substans.

For det første vinder Arsenal ikke EL (det kunne vi alle have fortalt dig - også inden returen i London).

For det andet var det et helt relevant spørgsmål, som Lund7400 stiller. Såfremt Man U vinder EL men samtidig er kvallet til CL via ligaen, hvem får så den ekstra CL-plads. Den kunne vel godt have gået til 5eren i England, og dermed have været en stor fordel for Chelsea og dermed os.
Steffen am løser gåden for os og fortæller at den går til CL league path og dermed Frankrig/Rusland. Det forholder du dig slet ikke til, men afviser bare som en umulighed.

Må jeg ikke foreslå, at du udskifter profilbilledet med en af de to sure gamle mænd på balkonen - fra muppetshow. Jeg tænker altid på dem, når jeg læser dine opslag. Det er altid et eller andet overlegent svar eller korrektion. Du skaber til gengæld aldrig noget selv (analyser, tanker, links, baggrund etc) som vi andre kunne synes var spændende.
Jeg synes det er ærgerligt, for du virker som en der rent faktisk ved noget om fodbold og fcm

Besvar