UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Som bekendt skal vi have sendt 4 hold i europa.

For den danske koefficient tænker jeg
FCK, FCM, AaB og BIF ville være de mest optimale hold.

SønderjyskE synes jeg ser ret stabile ud, og ser ikke dem smide en top 4.*
Desværre, i denne sammenhæng.

Hvilket hold tror i mest på kan skrabe point sammen, AaB eller BIF?

*Det er naturligvis forudsat FCK vinder pokalen over AGF. (og vi selv ender i top 4)
Ville være en katastrofe koefficientmæssigt hvis både AGF og SønderjyskE går i Europa,
som ikke engang ville kunne opveje fryden ved at se BIF og AaB fejle.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Acebone »

Brøndby i Europa er nu ikke noget, jeg ser synderligt frem til, så for min skyld må SE gerne tage den sammen med os, FCK og AaB.

Treco
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. apr 2011, 16:15

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Treco »

Jeg kan ikke se Aab som de har spillet i foråret eller Brøndby skulle være bedre end Sønderjyske. Men derudover er der vel ingen grund til at håbe at Aab eller Bif skulle få tilført 30 millioner for at spille i Europa.

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Chiquizito92 »

Der er dog den faktor, at SE sandsynligvis mister en god del af holdet efter denne sæson. Jeg tror derfor ikke, at de ville kunne spille op til niveauet fra denne i en Europa-kval i næste sæson. Dér tror jeg mere på at AAB eller Brøndby ville have en chance, og jeg håber derfor mere på dem.

Alt i alt skal Danmark vel være tilfredse hvis vi vi får 2 hold i europæiske i næste sæson, hvis man kigger på det generelle niveau i ligaen. Her håber man selvfølgelig at FCM er iblandt ;)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Treco skrev:Jeg kan ikke se Aab som de har spillet i foråret eller Brøndby skulle være bedre end Sønderjyske. Men derudover er der vel ingen grund til at håbe at Aab eller Bif skulle få tilført 30 millioner for at spille i Europa.
Husk hver Brøndby eller AaB sejr i europæisk gruppespil vil give 0,5 koefficient point til den danske liga og 0,1 direkte til Midtjyllands egen koefficient, så det vil faktisk være en markant hjælp.

________________

Synes egentlig der er 3 centrale pointer her.

1. Seedning
FCK, FCM og Esbjerg vil være seedet i Q4
AaB og FCN vil være seedet indtil Q3
Brøndby og OB indtil Q2
SønderjyskE og AGF vil kun være seedet i Q1

Esbjerg kommer i denne sammenhæng, nok desværre ikke i Europa, men AaB og Brøndby vil unægtelig have en nemmere vej end SønderjyskE og AGF.

2. Koefficient fodring.
Selvom klubberne ikke når gruppespil, optjener man lidt point i kvalifikationen.

Esbjerg, SønderjyskE og AGF vil næppe kvalificere sig til Europa i mange sæsoner indenfor de næste 5 år, hvor ved deres eventuelt optjente point kan være ligegyldige.

For AaB og Brøndby vil det være dyrt med et "blankt" år, og det optjente vil i højere grad kunne bruges fremover.
(modsat f.eks. Esbjerg, Horsens og Nordsjælland)

3. Det spilmæssige
Chiquizito92 skrev:Der er dog den faktor, at SE sandsynligvis mister en god del af holdet efter denne sæson. Jeg tror derfor ikke, at de ville kunne spille op til niveauet fra denne i en Europa-kval i næste sæson. Dér tror jeg mere på at AAB eller Brøndby ville have en chance, og jeg håber derfor mere på dem.
Tror du har ret, AaB og SønderjyskE vil formentlig stå svagere næste sæson,
hvor BIF nærmest kun kan stå stærkere.



________________

Side note
Chiquizito92 skrev:Alt i alt skal Danmark vel være tilfredse hvis vi vi får 2 hold i europæiske i næste sæson, hvis man kigger på det generelle niveau i ligaen. Her håber man selvfølgelig at FCM er iblandt ;)
Der er uanset 4 hold der kvalificere sig til at spille europæisk, ;) :mrgreen:
men du tænker formentlig på europæisk gruppespil og der har du nok desværre ret. :?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Til evt. andre talnørder.

Aktuel forudsigelse af seedninger af næste års UEFA turneringer. (Den opdateres løbende)
https://onedrive.live.com/view.aspx?res ... Nv4hXH3YuQ

Som det ser ud nu kan vi trække Southampton i EL Q4 igen, lad os da håbe der er bare 2 resultater der går vores vej, så vi bliver seedet.

Som jeg lige kan få øje på kan vi få hjælp fra Sverige (pokal(Malmø)), Italien (AC Milan), Belgien (Genk) og Schweiz (Sion)

For jubiloptimisten er der også en lille chance i Frankrig (Marseille (Pokal) og Lille), Rusland (Flere hold), Østrig (Austria Wien) og Serbien (Partizan). De hold der er nævnt, må godt vente til næste sæson med at opnå succes.
Ved ikke lige helt med Slovenien og Israel, der kan måske være noget med hvis Maribor og Maccabi Tel Aviv kvalificerer sig til CL.

Ligeledes kan der ske overraskelser i de første runder af næste års turnering, der kan være til vores fordel.

Inden det for alvor bliver aktuel, skal vi naturligvis vinde vores egen kampe.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

EL Finalen mellem Sevilla og Liverpool kunne egentlig have afgjort om Midtjylland er sikker på seedning i EL Q4,
Altså i det tilfælde Sevilla vinder (da de i forvejen var sikret en plads i EL).

Men har lige hørt Kosovo som nyt UEFA medlem også indtræder i CL og EL.
Nogen der kan gennemskue om det kan komme til at betyde noget for vores evt. seedning?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Vi er seedet i ELQ4, da det hvis holdene slutter som nu ser ud til at skille ved 10.500 point eller 11.000 og med pt 14.700 i koefficient til os, så skal der ske ualmindelig mange overraskelser før vi ikke er seedet hele vejen.

Ydermere så er vi i tredje lag i gruppespillet og med de rigtige overraskelser kan vi komme op i lag 2.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:Vi er seedet i ELQ4, da det hvis holdene slutter som nu ser ud til at skille ved 10.500 point eller 11.000 og med pt 14.700 i koefficient til os, så skal der ske ualmindelig mange overraskelser før vi ikke er seedet hele vejen.
Tja.. hvis 2 af disse 3 ting sker, står vi til ikke at være seedet

- Liverpool vinder EL
- AC vinder den italienske cup.
- Sion kommer tilbage i den schweiske liga
Lupus1999 skrev:Ydermere så er vi i tredje lag i gruppespillet og med de rigtige overraskelser kan vi komme op i lag 2.
Må jeg indrømme jeg har svært ved at kunne se, du mener ikke 4. lag og med nogle overraskelser så lag 3?

Som jeg lige kan se de ting der kan nå at ske denne sæson der vil hjælpe.
- Sevilla vinder EL
- Juventus vinder den italienske cup
- Oostende overhale Genk i Belgien
- Luzern fastholder momentum i Schweiz
- Lugano vinder over FC Zürich i den Schweiske cup

Så skal vi stadig have 6 favoritter der bliver slået ud i enten EL Q1, Q2, Q3 og CL Q2
og ikke nogen favoritter slået ud i CL Q3.

Ellers skal vi i hvert fald have hjælp af flere klubber der ikke opnår licens, som Cluj og Bukarest i Rumænien.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Acebone »

Lyder til du har det store overblik, Steffen! Sevilla vinder EL. Det var potentielt godt for os?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:Lyder til du har det store overblik, Steffen! Sevilla vinder EL. Det var potentielt godt for os?
Jo tak, synes jeg har sådan rimelig overblik. :)
Får dog også lidt hjælp af kassiesa's forum, må jeg indrømme.

Vi skal naturligvis selv gøre vores del, men Sevillas sejr var en stor hjælp. :D

Det betyder med stor sandsynlighed at vi er seedet i EL Q4,

Det der er tilbage der kan betyde noget, der skal bare ske en af de 3 ting for at være seedet.
Men naturligvis genre alle for en chance for at komme i lag 3 i gruppespillet
- Juventus vinder den italienske cup
- Oostende overhale Genk i Belgien
- Luzern fastholder momentum i Schweiz

Den schweiske pokalvinder går direkte i gruppespillet, men hvis vi vil have en chance for at komme i 3. lag
- Må Lugano gerne vinde over FC Zürich i deres pokal

Beklager Liverpool fans, Men hurra for at Sevilla vandt og de vandt EL, stor hjælp :D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Genk vandt i aften, mens Oostende tabte, så ingen hjælp fra Belgien.

So far har Norge, Sverige og Sevilla været gode ved os, og Ukraine i rimelig grad.
Så har vi Schweiz og Italien tilbage. :)

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Der kommer altid 1-5 overraskelser ( os selv i år) så det er 98% sikkert at vi bliver seedet hele vejen til gruppespillet.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Ravnen »

Vores EL kvalifikation må være hjemme efter dagens resultater. Aab er 6 point efter og har en meget dårligere målscore :-)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Vores EL kvalifikation må være hjemme efter dagens resultater. Aab er 6 point efter og har en meget dårligere målscore :-)
Målforskellen er 8, men eftersom vi skal tabe to og de skal vinde to, for at indhente pointene, så vil det minimum udligne 4 i målscore. Da den ene kamp er indbyrdes tæller den endda 'dobbelt', så hvis vi fx taber 3-0 i Aalborg, så er målscoren elimineret.

Besvar