UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Vi skal holde med Ferencvaros og Nicosia til at gå videre hvis vi vil have mere end 2 anparter. Vi er sikre på at få mere end Stade Rennais. Nicosia ser dog ud til at ryge ud efter at tabe den første 2-0, men Molde får det svært. Går vi videre vil jeg derfor tro vi bliver det 3 dårligste hold, og derfor får 3 millioner euro oveni

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Fra brugeren ultra2013 fra Bert's forum.

Omkring fordelingen af de historiske 10 års rangliste point til CL gruppespil.
Billede

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Steffen am skrev:Fra brugeren ultra2013 fra Bert's forum.

Omkring fordelingen af de historiske 10 års rangliste point til CL gruppespil.
Billede
Så som udgangspunkt sidsteplads hvis vi går videre. Måske anden sidst hvis Molde ryger ud nu her. Omonia går nok ikke videre...

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk



Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

7,5 millioner ekstra danske kroner oveni til Midtjylland hvis de klarer den imorgen

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Præcis.
Tillykke til Dynamo Kyiv, Ferencvaros og Olympiakos,
som så betyder Omonia er ude.

Så som minimum sikret Base Fee + Historic ranking + market pool
€15.25m + €2.216m + ? (en eller anden lille brøkdel af €292m).

Hvis det skulle blive til sejr i morgen.

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Jeg ved ikke om dette stadig kan være aktuelt idag, men i følge den her artikel betød det at Nordsjælland, der i sin tid var den eneste nordiske deltager, fik 88,6 millioner kroner i market pool. Måske det er endnu bedre end først forventet at Molde er røget ud, hvis det er Discovery som har rettighederne i hele Skandinavien

https://www.berlingske.dk/sport/champio ... ds-konto-0

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Den samlede præmiesum er på 1, 950 milliarder euro --> ca. 14,52 milliarder kr.

Præmiepengene udbetales i følgende fire katagorier

1) Grundbeløb (25%)
2) Resultater (30%)
3) Koefficient-ranking (30%)
4) Marketpool (15%)


1) Grundbeløb (25%)
15,25 millioner euro --> ca. 113,55 millioner kr.

2) Resultater (30%)

Sejr = 2,7 millioner euro --> ca. 20,1 millioner kr.
Uafgjort = 0,9 millioner euro --> ca. 6,7 millioner kr.
Nederlag = 0

3) Koefficient-ranking (30%)
2,216 millioner euro --> ca. 16,5 millioner kr.

4) Marketpool (15%)
Denne er meget svært at beregne. Tilbage i 2012 var den samlede præmiesum på 904.6 millioner euro. Hvilket er ca. halvdelen af den samlede præmiesum. Jeg kan ikke umildbart se at fordelingsnøglen er ændret. Eftersom at vi (måske) er det eneste hold i norden, så får vi 100% af den samlede market pool. Jeg antager på den baggrund at vores andel vil ca. være det dobbelte som FCN i 2012 - altså ca. 175 millioner kr.


Samlet sum
Med 6 nederlag vil vores indtjening ca. være på. 300 millioner kr.

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

SimonH skrev:Den samlede præmiesum er på 1, 950 milliarder euro --> ca. 14,52 milliarder kr.

Præmiepengene udbetales i følgende fire katagorier

1) Grundbeløb (25%)
2) Resultater (30%)
3) Koefficient-ranking (30%)
4) Marketpool (15%)


1) Grundbeløb (25%)
15,25 millioner euro --> ca. 113,55 millioner kr.

2) Resultater (30%)

Sejr = 2,7 millioner euro --> ca. 20,1 millioner kr.
Uafgjort = 0,9 millioner euro --> ca. 6,7 millioner kr.
Nederlag = 0

3) Koefficient-ranking (30%)
2,216 millioner euro --> ca. 16,5 millioner kr.

4) Marketpool (15%)
Denne er meget svært at beregne. Tilbage i 2012 var den samlede præmiesum på 904.6 millioner euro. Hvilket er ca. halvdelen af den samlede præmiesum. Jeg kan ikke umildbart se at fordelingsnøglen er ændret. Eftersom at vi (måske) er det eneste hold i norden, så får vi 100% af den samlede market pool. Jeg antager på den baggrund at vores andel vil ca. være det dobbelte som FCN i 2012 - altså ca. 175 millioner kr.


Samlet sum
Med 6 nederlag vil vores indtjening ca. være på. 300 millioner kr.
Der er 2,174 milliarder danske kroner i market pool denne sæson som skal fordeles. Det er faktisk markant mindre end da Nordsjælland spillede. Cirka 100 millioner euro mindre i market pool idag end dengang. Jeg tror desværre ikke at man skal regne med at Danmark i sig selv er mere end mellem 1-2 procent af det samlede tv marked (hvilket vil give 21-42 millioner kroner). Hvis Norden ses som et samlet TV marked, er vi nok oppe på i hvert fald det dobbelte. Så snakker vi nok nærmere omkring 100 millioner. Men det er rent gætværk, og de seneste år er opgørelsen ikke kommet før over et år efter gruppespillet er slutBillede

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk



SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Simseee skrev:
30. sep 2020, 00:10

Der er 2,174 milliarder danske kroner i market pool denne sæson som skal fordeles. Jeg tror desværre ikke at man skal regne med at Danmark i sig selv er mere end mellem 1-2 procent af det samlede tv marked (hvilket vil give 21-42 millioner kroner). Hvis Norden ses som et samlet TV marked, er vi nok oppe på i hvert fald det dobbelte. Så snakker vi nok nærmere omkring 100 millioner. Men det er rent gætværk, og de seneste år er opgørelsen ikke kommet før over et år efter gruppespillet er slutBillede
Norden anses som et helt marked.
Håber at du forstår min præmis om, at hvis FCN i 2012 tjente ca. 88,6 så må den tv-aftale ca. være fordoblet.
Dette er dog meget uigennemskueligt som du selv siger. Jeg er overbevidst om, at vi kommer til at ligge tættere på 300 millioner end 200 millioner.

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

SimonH skrev:
Simseee skrev:
30. sep 2020, 00:10

Der er 2,174 milliarder danske kroner i market pool denne sæson som skal fordeles. Jeg tror desværre ikke at man skal regne med at Danmark i sig selv er mere end mellem 1-2 procent af det samlede tv marked (hvilket vil give 21-42 millioner kroner). Hvis Norden ses som et samlet TV marked, er vi nok oppe på i hvert fald det dobbelte. Så snakker vi nok nærmere omkring 100 millioner. Men det er rent gætværk, og de seneste år er opgørelsen ikke kommet før over et år efter gruppespillet er slutBillede
Norden anses som et helt marked.
Håber at du forstår min præmis om, at hvis FCN i 2012 tjente ca. 88,6 så må den tv-aftale ca. være fordoblet.
Dette er dog meget uigennemskueligt som du selv siger. . Jeg er overbevidst om, at vi kommer til at ligge tættere på 300 millioner end 200 millioner.
Problemet er desværre at andelen som market pool fylder ikke er det samme idag. På opgørelsen herunder kan du se at man dengang uddelte 409 millioner euro i market pool. Ifølge UEFA uddeler man i denne sæson kun 292 millioner euro - https://www.uefa.com/insideuefa/stakeho ... %3D2616265. Så vi får formentlig ikke meget mere end Nordsjælland gjorde på det punktBillede

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Simseee skrev:
30. sep 2020, 00:24
SimonH skrev:
Simseee skrev:
30. sep 2020, 00:10

Der er 2,174 milliarder danske kroner i market pool denne sæson som skal fordeles. Jeg tror desværre ikke at man skal regne med at Danmark i sig selv er mere end mellem 1-2 procent af det samlede tv marked (hvilket vil give 21-42 millioner kroner). Hvis Norden ses som et samlet TV marked, er vi nok oppe på i hvert fald det dobbelte. Så snakker vi nok nærmere omkring 100 millioner. Men det er rent gætværk, og de seneste år er opgørelsen ikke kommet før over et år efter gruppespillet er slutBillede
Norden anses som et helt marked.
Håber at du forstår min præmis om, at hvis FCN i 2012 tjente ca. 88,6 så må den tv-aftale ca. være fordoblet.
Dette er dog meget uigennemskueligt som du selv siger. . Jeg er overbevidst om, at vi kommer til at ligge tættere på 300 millioner end 200 millioner.
Problemet er desværre at andelen som market pool fylder ikke er det samme idag. På opgørelsen herunder kan du se at man dengang uddelte 409 millioner euro i market pool. Ifølge UEFA uddeler man i denne sæson kun 292 millioner euro - https://www.uefa.com/insideuefa/stakeho ... %3D2616265. Så vi får formentlig ikke meget mere end Nordsjælland gjorde på det punktBillede

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Ja okay - så tager jeg det tilbage igen. Kan se Uefa har ændret fordelingsnøglen til at være mere performance baseret. Hvis vi får samme brøk-andel som FCN så tager vi ca. 8,06 millioner euro --> ca. 60 millioner kr.


Det er nok nærmere de 190 millioner kr. i alt så med 6 nederlag.
Æv :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Der er vel også noget med den 10 årige historiske koeffecient belønning på 30 %. Er også relativt nyt, og i hvert fald nyere, end FCN's CL deltagelse, så måske en del af Market Pool er gået hertil.

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Steffen am skrev:Der er vel også noget med den 10 årige historiske koeffecient belønning på 30 %. Er også relativt nyt, og i hvert fald nyere, end FCN's CL deltagelse, så måske en del af Market Pool er gået hertil.
Ja de penge var der slet ikke dengang Nordsjælland var med mener jegBillede

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Simseee skrev:
30. sep 2020, 16:33
Steffen am skrev:Der er vel også noget med den 10 årige historiske koeffecient belønning på 30 %. Er også relativt nyt, og i hvert fald nyere, end FCN's CL deltagelse, så måske en del af Market Pool er gået hertil.
Ja de penge var der slet ikke dengang Nordsjælland var med mener jegBillede

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Ved egentlig ikke hvor meget beløbet har ændret sig, men tænker primært at det er fordelingen der har ændret sig.
Altså at man så har taget lidt fra market pool og fra solidaritetspuljen, og så puttet nogle af de penge i den her nye "historiske pulje".
Lidt et spøjst tiltag.

I CL er den historiske pulje også 30 %, mens den i EL kun fylder 15 %,
som er omvendt i forhold til Market Pool, der er 15 % i CL og 30 % i EL.

Lidt apropro i forhold til den her diskussion om man skal heppe på andre danske hold.
Nogle af de penge der er gået i den "historiske pulje", er nogle af de penge der gik endad i systemet.
Men stadig 17 millioner på vej til andre danske klubber hvis Midtjylland lykkedes i aften. Hvis ikke får de 4 millioner at dele i stedet.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... koebenhavn

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

113,6 millioner i base fee
108 millioner i market pool
16,4 millioner i historiske koeffecient.

selvf. som minimum inden evt. kampresultater

Siger TV3/Ekstra Bladet.

Der bør fandme være til både hegn og nye højtalere på stadion ;)

Og så er der i hvert fald 4 koeffecient point sikret ;)

Besvar