UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

TrueWolfMidt skrev:
13. dec 2019, 18:44
Vi må da håbe at Fcm's ledelse kikker med herinde, så der bliver købt spillere til de pladser som vi mangler at forstærke os på. Jo tidligere signing jo bedre står vi, når vi skal i europa, for indkøring og relationer er vigtige og de kommer som sagt ikke over natten. Håber der bliver købt lidt i Januars transfervindue og igen lidt til sommer hvis vi vinder det danske mesterskab. vi skal i et gruppespil næste år. De må gerne lige lave en Sørloth transfer igen.

Jeg er ret sikker på ledelsen ved dette allerede, det er jo deres arbejde.


Spørgsmålet er om man kan finde den rette kandidat

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Steffen am skrev:
13. dec 2019, 18:31
Ikke helt rigtigt. Europa liga placerings betydning er forskudt et år frem (da klubberne i indeværende sæson, skal vide hvad de spiller om)
Det du tænker på er 20/21 sæsonen, som allerede er bestemt, hvor Danmark har 4 pladser, fra en 16. plads på ranglisten. Hvor mesterholdet træder ind i Q2.
Det der kæmpes om nu, er 21/22 sæsonen, hvor også den nye turnering træder i kræft.

Top 15 placering betyder 2 hold i CL, 1 hold i EL, 2 hold i EL2 (Conference League)
uden for top 15 betyder 1 hold i CL og 3 hold i EL2.

Det er selvfølgelig det væsentligste. Men 13. og 14. pladsen, træder mesterholdet ind i Q3 i stedet for Q2, så lidt betydning har det dog.
Ja jeg tænker på 20/21, fordi det er den placering vi kæmper om nu. Har heller aldrig sagt andet.
Men ændrer stadig ikke på, at en 13. Plads vil gøre næste års mestre100p sikre på gruppespil, medmindre CL vinderen kommer fra en mindre nation. Det er altså en ret væsenlig forskel.
Høvdingen af Herning

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Saemala skrev:
15. dec 2019, 00:01
Steffen am skrev:
13. dec 2019, 18:31
Ikke helt rigtigt. Europa liga placerings betydning er forskudt et år frem (da klubberne i indeværende sæson, skal vide hvad de spiller om)
Det du tænker på er 20/21 sæsonen, som allerede er bestemt, hvor Danmark har 4 pladser, fra en 16. plads på ranglisten. Hvor mesterholdet træder ind i Q2.
Det der kæmpes om nu, er 21/22 sæsonen, hvor også den nye turnering træder i kræft.

Top 15 placering betyder 2 hold i CL, 1 hold i EL, 2 hold i EL2 (Conference League)
uden for top 15 betyder 1 hold i CL og 3 hold i EL2.

Det er selvfølgelig det væsentligste. Men 13. og 14. pladsen, træder mesterholdet ind i Q3 i stedet for Q2, så lidt betydning har det dog.
Ja jeg tænker på 20/21, fordi det er den placering vi kæmper om nu. Har heller aldrig sagt andet.
Men ændrer stadig ikke på, at en 13. Plads vil gøre næste års mestre100p sikre på gruppespil, medmindre CL vinderen kommer fra en mindre nation. Det er altså en ret væsenlig forskel.
Havde da glemt om pladserne der bliver rykket op, i tilfælde af dobbelt kvalifikation.
Men det er dog ikke kun små nationer, det gælder også hvis fx Tottenham eller City vinder Champions League, uden at komme i top 4 i England. Men du har dog helt ret, og vil jo ske langt de fleste sæsoner, at vinderen også vil være kvalificeret i ligaen.

Men når vi kender næste sæsons mesterhold, har vi også en turnering mere.
Så hvis man starter i Q4, er man sikret mininum EL gruppespil,
og hvis man starter i Q3, er man sikret minimum Europa Conferance League gruppespil.

Så i tilfælde af top 15, er mesteren ret sikret et gruppespil.
EL bliver selvfølgelig nok også noget mere attraktiv end ECL, så bestemt væsentligt.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Så blev top 15 sikret da Basel og APOEL mødes og derfor er der kun to hold, der kan gå forbi os.

Olympiakos trak Arsenal og vi må formode de også elimineres.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
16. dec 2019, 14:55
Så blev top 15 sikret da Basel og APOEL mødes og derfor er der kun to hold, der kan gå forbi os.

Olympiakos trak Arsenal og vi må formode de også elimineres.
Arsenal er fandme elendige denne sæson, så det skal du ikke være sikker på.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Desuden trak FCK jo Celtic og kan ved at eliminere dem, også næsten sikre at Skotland ikke går forbi os.

Rangers møder Braga

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Acebone »

Lupus1999 skrev:
16. dec 2019, 16:46
Desuden trak FCK jo Celtic og kan ved at eliminere dem, også næsten sikre at Skotland ikke går forbi os.

Rangers møder Braga
Realistisk set er jeg til gengæld bange for, at den lodtrækning betyder to skotske hold videre. Jeg tænker, de overhaler os i år.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
20. dec 2019, 09:54
Lupus1999 skrev:
16. dec 2019, 16:46
Desuden trak FCK jo Celtic og kan ved at eliminere dem, også næsten sikre at Skotland ikke går forbi os.

Rangers møder Braga
Realistisk set er jeg til gengæld bange for, at den lodtrækning betyder to skotske hold videre. Jeg tænker, de overhaler os i år.
Jeg tror faktisk at FCC klarer Celtic og kommer en runde videre.
Rangers og Braga tænker jeg er et åbent opgør med Braga som en lille favorit.

Bare mine tanker - har ikke noget at have det i :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Ærgeligt FCK ikke fik hevet en sejr hjem i dag, I forhold til kofficient-pointene.
I øvrigt utroligt skræmmende, hvor stor forskel der kan være på to halvlege. Vil næsten gå så langt, som at sige det er noget af det mest ekstreme jeg har set nogensinde.

FCK pivringe inden pausen, og burde have været nede med minimum 4 mål. Tilgengæld er det et stort powerplay hele 2. Halvleg, hvor Celtic dog stadig havde en farlig kontra eller to.

Hvis FCK kan finde det niveau fra 2. Halvleg frem i Superligaen, kommer de ikke til at miste mange point.
Høvdingen af Herning

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Cypern er mere eller mindre ude ser dem ikke hente 3 mål på udebane

Arsenal foran nu.


Ser fantastisk ud for top 15

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Danmark
FC København 1 - 1 Celtic

0,25 point til DK

Østrig
Frankfurt 4 - 1 Salzburg

Alkmaar 1 - 1 LASK

0,2 point til FCK, og formentlig Salzburg ude.
De kunne ikke helt undvære NK ;)

Cypern
APOEL 0 - 3 Basel

0 point til Cypern, formentlig ude

Grækenland
Olympiakos 0 - 1 Arsenal

0 point til Grækenland,
burde Arsenal kunne forsvare på hjemmebane

Skotland
FC København 1 - 1 Celtic

Rangers 3 - 2 Braga
Lidt ærgerligt, Rangers havde stærkt comeback, men godt hold jo, desværre.

0,75 point til Skotland. Dem er der godt nok fart på.

Skotland på 27,375
og Danmark på 27,750

Men alt i alt en godkendt dansk aften, hvor Danmark vinder lidt på en ufortjent uafgjort til FCK.
14. pladsen burde som minimum være sikret for dette år.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Hvis ecl giver ligeså mange point pr kamp som cl og el, så er det fandme vigtigt at de danske hold der kommer i den turnering gær det godt.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Cortez »

Er der nogen, der kan gennemskue hvordan Tipsbladet har regnet dette ud?:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-i-europa

/Cortez

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Benzo »

Cortez skrev:
21. feb 2020, 10:21
Er der nogen, der kan gennemskue hvordan Tipsbladet har regnet dette ud?:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-i-europa

/Cortez
Ja, de har kun taget indeværende sæson hvor Danmark har hentet 14,5p (som så skal divideres med antal hold, 4, og dermed samlet 3,625p) hvoraf FCK står for 12p. 12p svarer til 82,76% af 14,5p.

En ret uærlig artikel hvis du spørger mig, landekoefficienten udregnes over 5 år, hvor FCK naturligvis står for en langt mindre del end 82,76% (selvom de selvfølgelig stadig står for flest).

Edit: Har lige regnet efter, FCK står for 51% (rundet op) af Danmarks samlede landekoefficient som den er lige nu. Jeg er på vej ud af døren, men smider lige regnskabet ind i eftermiddag, hvis der ikke er andre der når det i mellemtiden.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fedt med FCC storsejr over Celtic. Det må være godt for dansk fodbold.

Besvar