UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Christian skrev:
16. jun 2021, 13:27
Med tanke på vores præstation da vi mødte Rangers, virker det her til at være en svær omgang.
Rangers spiller meget bedre internationalt end Celtic, fordi Rangers spiller kompakt kontrafodbold. Ud af de 7 mål de scorede mod os, så var 5 mål på kontra, 1 mål i åbent spil og 1 på en dødbold.

Celtic spiller langt mere offensivt og "naivt" som de gør i den skotske liga. Vi kan lettere have en mere afventende rolle.
VI har langt bedre chancer mod Celtic end vi havde mod Rangers. Langt bedre.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Altså når man direkte holder Midtjylland op imod Rapid Wien og Galatasaray kan jeg godt forstå hvis Celtic fans ville foretræk FCM.
Og specielt på navnet, giver det da god mening.

Celtic bliver helt sikkert ikke nemt. Men ja, noget tyder på at Rangers har præsteret bedre internationalt end Celtic, samtidig med at Celtic nu også endte 25 point efter Rangers i den netop overståede sæson. Så kunne godt ligne at Celtic også har mistet noget momentum (Eller Rangers virkelig har fået det til at fungere).

Men er vel sådan 60-40 eller 55-45. Celtic skal være favoritter, men synes bestemt vi har en chance. Og vi har da en god historie mod hold fra øen.

Men da et ekstra twist at klubben nu (igen) er ude efter Erik S.
Spændt på, hvis historien holder, hvordan Erik, klubben og ledelsen angriber den.

Og i forhold til transfers på ud siden, selvfølgelig sådan helt generelt. Sker der noget her 1. juli, eller prøver man at strække til d. 27. august, hvor den europæiske skæbne er kendt, til de store udskiftninger.
Det kan også være, når nu CLQ2 er så vigtig, og kan garantere minimum EL gruppespil, at man prøver at strække til d. 29. juli?

Svaret bliver nok lidt et mix, og jo ikke fordi det er en transfertråd, men synes det er et interessant emne, som vi har snakket om før, og for mange mellem- og småklubber, er august jo en ret speciel måned. Med vigtige europæiske kampe og en brandvarm transfermarked.
Og så i år endda også kombineret med OL i år.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Værd at bemærke i aftens CL kval, at Cluj, den rumænske mester, som rigtig gerne måtte tabe i dag, efter at have vundet første opgør hjemme 3-1,
i aften tabte i aften på udebane til Borac Banja Luka (Bih), 0-2.

Pga. reglen om udebanemål er fjernet, gik kampen i forlænget, hvor Cluj så fik det afgørende mål til 1-2, og er videre i turneringen.

Tror det er det første opgør, men bestemt ikke det sidste, der bliver meget påvirket af den nye regel.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Lodtrækning i dag kl 12 til 3. runde, hvor vi kan trække Genk med Paul på holdet, Moskva, PSV/Gala eller Wien/Prag.
Bedste mulighed er klart Wien/Prag og værste er i mine øjne Genk. De har et virkeligt stærkt hold, og jeg kan ikke se hvordan vi skulle kunne tøjle Paul.
Høvdingen af Herning

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Sahl »

Saemala skrev:
19. jul 2021, 09:29
Lodtrækning i dag kl 12 til 3. runde, hvor vi kan trække Genk med Paul på holdet, Moskva, PSV/Gala eller Wien/Prag.
Bedste mulighed er klart Wien/Prag og værste er i mine øjne Genk. De har et virkeligt stærkt hold, og jeg kan ikke se hvordan vi skulle kunne tøjle Paul.
Måske er det bare mig, men jeg ser hellere det bliver Genk end PSV/Gala! PSV er et giftigt hold og bedre end Genk hvis du spørger mig.
Spørgsmålet er hvor realistisk det er at vi overhovedet går videre! vi skal jo håbe og satse på det, så giv os endelig Wien/Prag

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Sahl skrev:
19. jul 2021, 10:43
Saemala skrev:
19. jul 2021, 09:29
Lodtrækning i dag kl 12 til 3. runde, hvor vi kan trække Genk med Paul på holdet, Moskva, PSV/Gala eller Wien/Prag.
Bedste mulighed er klart Wien/Prag og værste er i mine øjne Genk. De har et virkeligt stærkt hold, og jeg kan ikke se hvordan vi skulle kunne tøjle Paul.
Måske er det bare mig, men jeg ser hellere det bliver Genk end PSV/Gala! PSV er et giftigt hold og bedre end Genk hvis du spørger mig.
Spørgsmålet er hvor realistisk det er at vi overhovedet går videre! vi skal jo håbe og satse på det, så giv os endelig Wien/Prag
Enig. Vi skal håbe på Rapid/Prag eller Moskva, da jeg ser både PSV og Genk som væsentligt stærkere.

Ift. EL skal vi klart håbe på anorthosis famagusta fremfor Jablonec.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Vi møder PSV/Galatasaray og starter ude.
Forfærdelig lodtrækning. Kunne ikke være værre. Svært uanset.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Sahl »

SimonH skrev:
19. jul 2021, 12:14
Vi møder PSV/Galatasaray og starter ude.
Forfærdelig lodtrækning. Kunne ikke være værre. Svært uanset.
Hvis vi kommer forbi 2 stærke hold i træk er det europæiske jo mere end godkendt. Jeg må erkende jeg er pessimist, måske kan vi slå Celtic som også er i kaos og opbygning, men tror ikke på PSV. Det skal selvfølgelig forfølges indtil det er slut.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Sæsonen i Europa har været en succes, hvis vi slår Celtic ud.

Vi kommer ikke forbi PSV/Gala eller måske en endnu sværere modstander i playoff.

Det er Celtic, i en 60-40 kamp, hvor vi skal jagte vores 40% chance.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
19. jul 2021, 12:14
Vi møder PSV/Galatasaray og starter ude.
Forfærdelig lodtrækning. Kunne ikke være værre. Svært uanset.
Vel fint at starte ude.

Men enig i fokus er bare på Celtic. Hvis vi taber er cl lodtrækning lige gyldig, og hvis vi vinder er vi sikret minimum EL gruppespil, og den europæiske sæson ville (næsten) allerede godkendt.

EL lodtrækning kl 13.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Jablonec i næste runde, hvis vi taber til Celtic. Det var en ærgerlig lodtrækning, for det er klart i denne runde vi har størst mulighed for avancement.
Jablonec blev 3er i Tjekkiet sidste år - kun 5 point fra Sparta Prag på 2. pladsen.
Hvor ville det være dejligt, hvis vi kunne knalde Celtic og garantere et EL gruppespil. Men jeg tror som minimum at det kræver, at vi lader Cajuste og Frank spille centralt

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Sahl »

UlveLars skrev:
19. jul 2021, 15:30
Jablonec i næste runde, hvis vi taber til Celtic. Det var en ærgerlig lodtrækning, for det er klart i denne runde vi har størst mulighed for avancement.
Jablonec blev 3er i Tjekkiet sidste år - kun 5 point fra Sparta Prag på 2. pladsen.
Hvor ville det være dejligt, hvis vi kunne knalde Celtic og garantere et EL gruppespil. Men jeg tror som minimum at det kræver, at vi lader Cajuste og Frank spille centralt
Det ser meget svært ud nu ift. chancerne for CHL og EL.
Jablonec er vel det værste vi kunne trække og vi skal for alt i verden satse alt mod Celtic! ellers bliver det endnu en gyser mod Jablonec, det er ikke et hold vi skal smadre.

Frank er solgt, alt er gået igennem udover arbejdstilladelse, du ser ham ikke spille for os igen!
Cajuste er måske sat på pause i Rennes, men han er så jagtet at han er fortid, du ser ham ikke spille hos os igen. Vi skal håbe på vores spillere griber chancen og at vi måske får noget mere kvalitet eller om end andet nogle der kan presse de andre i vores to nye (begge ligner jo køb til start 11eren)

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Nej, jeg er klar over, at de er tabt, men jeg synes det er en ærgerlig situation, vi har sat os i. Det minder om Rangers for to år siden.
Der er vel ingen af os der mener, at vi slår Celtic over to kampe med en central midtbane bestående af Madsen og Onyedika 4/10 gange - altså at der er tale om en 40/60-kamp. Det mener jeg i hvert fald er helt urealistiske - og urimelige - forventninger at stille til de to unge fyre. Og det er jo der vi står - med en helt uprøvet og uerfaren midtbane - op til den suverænt vigtigste kamp i 2021. Det havde været rart at holde salget af i hvert fald Cajuste tilbage til efter Celtic (og evt Jablonic) kampen for at cashe ind på noget af den erfaring og kvalitet holdet har opbygget de seneste to år. Er der klubber, der vil give 100 mil+ for Cajuste idag, så vil de nok også om 8 dage, når returkampen er spillet. Der er naturligvis en lille risiko for en (meget dyr) skade, men argumentet om, at spilleren ikke er motiveret - det giver jeg altså ikke meget for. Han har trods alt fået en vigtig del af sin fodboldopdragelse i klubben, som også har sikret ham hans store gennembrud. Det er jo ikke Kaba vi taler om.

Jeg mener det er helt urealistisk, at vi får vores to nye brasilianere i spil til Celtic-kampene, men man kunne måske - i hvert fald i kampen i Glasgow - forsøge sig med en opstilling a la Atalanta-kampen med M Anderson og Evander centralt og en 3-back kæde bagi, hvor både Erik og Høegh har været med i seneste europæiske kampagne. Det ville give noget kontinuitet og erfaring fra sidste sæsons europæiske bold.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af THenry »

SimonH skrev:
19. jul 2021, 12:14
Vi møder PSV/Galatasaray og starter ude.
Forfærdelig lodtrækning. Kunne ikke være værre. Svært uanset.
PSV har lige smadret Galatasaray med 5-1...

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af MFKM »

Det er 99% sikkert at det er PSV vi skal møde hvis vi slår Celtic. De fører 5-1, her hvor vi går ind i tillægstiden af anden halvleg.

Hård modstander, men måske fed away, hvis der åbnes op.

Besvar