UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af JBT »

Ja det kunne jo starte denne weekend, med et kryds i mod OB, så man kan gå 9 point foran. FCK har vel maks 2 europæiske kampe tilbage, da modstandere som Arsenal, Inter, Leverkusen osv venter. Så tror ikke de forstærker sig mere før sommer. De har vel heller ingen oplagte på affyringsrampen pt.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Hvis Rangers for point, så ser jeg schweiz ude af top 15 ræset.

Så lige nu er det Cypern, Skotland, Serbien og Grækenland som truer.

Ser Skotland som sikker
Lad os håbe nogle af dem skal møde hinaden.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Serbien er også ude?

Grækenlands Olympiakos skal spille sig helt i kvartfinalen eller semifinalen for at true os.

Tror den er hjemme.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
12. dec 2019, 23:01
Serbien er også ude?

Grækenlands Olympiakos skal spille sig helt i kvartfinalen eller semifinalen for at true os.

Tror den er hjemme.
Den havde ikke lige set, troede Partizan var videre :D

Dejlig nyhed


Edit, sig til hvis jeg tager fejl.
3 lande er "tæt" på os, Skotland, Grækenland og Cypern.

Så hvis 1 af de lande ryger ud, så er Danmark i top 15

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Acebone »

MrWolf skrev:
12. dec 2019, 21:27
Med Zeca ude og en N Doye som ikke har samme niveau så tror jeg ikke FCK truer os ift mesterskabet... synes altså ikke de har noget ekstraordinært over sig... Alt for mange spillere som ikke har den internationale klasse...

Hvis vi kan holde på vores start 11 og hvis FCK ikke forstærker sig i vinduet skal vi nok nappe det mesterskab, det er jeg efter i aften ikke så meget i tvivl om...
Det er værd at have med, at N'Doye har været en del skadet i efteråret. Alligevel har han scoret 8 mål i ligaen, hvilket er mere end vores angribere tilsammen. Han blev matchvinder for dem i søndags... Helt færdig med at hive trælse point hjem til dem er han næppe.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Den 13. Plads der, kunne altså være rigtig lækker at hive hjem. Det kræver dog at FCK spiller op med Rangers, Celtic og Apoel.
13. Pladsen giver mesterholdet adgang til CL-Playoff, hvis CL-vinderen kommer fra en af de 4 største ligaer, hvilket er ret så sandsynligt. Det vil også betyde at man er sikker på gruppespil som mester.
Derfor også noget rigtigt lort, at FCK ikke fik den 1. Plads, og gjorde chancen for en god lodtrækning større.
Bliver en vigtig lodtrækning.
Høvdingen af Herning

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Saemala skrev:
12. dec 2019, 23:54
Den 13. Plads der, kunne altså være rigtig lækker at hive hjem. Det kræver dog at FCK spiller op med Rangers, Celtic og Apoel.
13. Pladsen giver mesterholdet adgang til CL-Playoff, hvis CL-vinderen kommer fra en af de 4 største ligaer, hvilket er ret så sandsynligt. Det vil også betyde at man er sikker på gruppespil som mester.
Derfor også noget rigtigt lort, at FCK ikke fik den 1. Plads, og gjorde chancen for en god lodtrækning større.
Bliver en vigtig lodtrækning.
Lad os håbe :D

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Stoffer »

Hvor er dog vigtigt, at vi kommer i europa næste år. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over fcks f*cking stikpiller, som jo bunder i en sandhed: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ligegyldig

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Vi må allerede nu begynde og be til nogle gode lodtrækninger, ligemeget om det er i CHL eller EL

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Men det er vigtigt vi vinder ligaen, Champions route i EL er så meget lettere end den normale.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
13. dec 2019, 13:22
Men det er vigtigt vi vinder ligaen, Champions route i EL er så meget lettere end den normale.
Selv med det har vi jo ikke formået det.. :|

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af 974 »

Jeg lader mig altså ikke bare blive overimponeret over FCK´s præstationer igennem de senere år!
Men man bliver også hurtigt lidt småirriteret over deres hoveren herovre ved Storkøbenhavn ;)

2009 CL play off ud til Apoel – EL Gruppespil
2010 CL gruppespil via kval og playoff opnåede flot 1/8 delsfinale mod Chelsea
2011 CL kvalrunde ud til Viktoria Plzen – EL Gruppespil
2012 CL play off ud til Lille - EL gruppespil

2013 CL gruppespil direkte
2014 CL play off ud til Leverkusen – EL gruppespil
2015 EL kval ud til Jablonec - altså helt ude
2016 CL kval – CL gruppespil – 1/8 finale EL
2017 CL kval ud til Qarabag – EL gruppespil
2018 EL kval – EL gruppespil
2019 CL kval (ud til Røde Stjerne)– EL kval – EL gruppespil

FCK har altså i min optik kunnet blive ved med at score point på et lidt lavere niveau (EL-gruppespil), hvor modstanderne vel ikke med FCK-briller er på SÅ højt et niveau som dem selv (de er trods alt rangeret som nr 43 i Europa - Malmø ligger iøvrigt nr. 66 - FCM nr. 95)

Flere af sæsonerne har de ikke formået at overvinde den sidste afgørende kamp mod modstandere de vel godt skulle kunne klare sig bedre imod -
ingen af dem er i hvert fald rangeret højere end FCK -
på nær Leverkusen, som har haft nogle gode år og jeg ved egentligt ikke hvordan de var rangeret i 2014 heller

Når det er sagt, så har de jo trods alt formået at skrabe et pænt antal point sammen, og det er vel også derfor de så flot ligger som nr. 43 i Europa

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
13. dec 2019, 17:26
Jeg lader mig altså ikke bare blive overimponeret over FCK´s præstationer igennem de senere år!
Men man bliver også hurtigt lidt småirriteret over deres hoveren herovre ved Storkøbenhavn ;)
Atalanta kampen synes jeg også godt de kan få lidt credit får, rigtig ærgerlig useedet hold at trække som seedet.

Men meget enig i den præmis.
Også som Kent har smidt op på twitter,
FCK har kun slået The New Saints, Riga og Lugano i årets europa kampagne, altså ikke imponerende.

Og ja, så blev de slået af Malmø, som de har moret sig så meget over, vi tabte til.
Bestemt ikke imponerende.

Claus Steinlein fik meget røg for at sige det havde betydning at være seedet i forhold til at være useedet.
Der er selvfølgelig nuancer, men giver ikke mening at han fik så meget røg for det, giver ret god mening, specielt efter at de europæiske turneringer er blevet mere og mere lukkede.

EDIT: Og vildt nok FCK er gået videre med en 5-4 målscore, er isoleret set også vanvittigt.
Klart dårligst, CFR Cluj er 2. dårligst med en målscore på 6-4

Stoffer skrev:
13. dec 2019, 13:54
Matjavsen skrev:
13. dec 2019, 13:22
Men det er vigtigt vi vinder ligaen, Champions route i EL er så meget lettere end den normale.
Selv med det har vi jo ikke formået det.. :|
Desværre ikke, men vi var også super uheldig med lodtrækning.
Til gengæld havde Dudelange historiens letteste kvalifikation til EL.

Seriøst, de taber til Valletta FC Mlt - CL Q1
Vinder over Shkendija Tetovo Mac - EL Q2
Vinder over Kalju Nomme Est - EL Q3
og vinder på straffe over Ararat-Armenia Arm - EL Q4.

Så kan man da snakke om at slå mønt (og være heldige) på at komme i Champions Path


Saemala skrev:
12. dec 2019, 23:54
Den 13. Plads der, kunne altså være rigtig lækker at hive hjem. Det kræver dog at FCK spiller op med Rangers, Celtic og Apoel.
13. Pladsen giver mesterholdet adgang til CL-Playoff, hvis CL-vinderen kommer fra en af de 4 største ligaer, hvilket er ret så sandsynligt. Det vil også betyde at man er sikker på gruppespil som mester.
Derfor også noget rigtigt lort, at FCK ikke fik den 1. Plads, og gjorde chancen for en god lodtrækning større.
Bliver en vigtig lodtrækning.
Ikke helt rigtigt. Europa liga placerings betydning er forskudt et år frem (da klubberne i indeværende sæson, skal vide hvad de spiller om)
Det du tænker på er 20/21 sæsonen, som allerede er bestemt, hvor Danmark har 4 pladser, fra en 16. plads på ranglisten. Hvor mesterholdet træder ind i Q2.
Det der kæmpes om nu, er 21/22 sæsonen, hvor også den nye turnering træder i kræft.

Top 15 placering betyder 2 hold i CL, 1 hold i EL, 2 hold i EL2 (Conference League)
uden for top 15 betyder 1 hold i CL og 3 hold i EL2.

Det er selvfølgelig det væsentligste. Men 13. og 14. pladsen, træder mesterholdet ind i Q3 i stedet for Q2, så lidt betydning har det dog.

Acebone skrev:
12. dec 2019, 23:21
MrWolf skrev:
12. dec 2019, 21:27
Med Zeca ude og en N Doye som ikke har samme niveau så tror jeg ikke FCK truer os ift mesterskabet... synes altså ikke de har noget ekstraordinært over sig... Alt for mange spillere som ikke har den internationale klasse...

Hvis vi kan holde på vores start 11 og hvis FCK ikke forstærker sig i vinduet skal vi nok nappe det mesterskab, det er jeg efter i aften ikke så meget i tvivl om...
Det er værd at have med, at N'Doye har været en del skadet i efteråret. Alligevel har han scoret 8 mål i ligaen, hvilket er mere end vores angribere tilsammen. Han blev matchvinder for dem i søndags... Helt færdig med at hive trælse point hjem til dem er han næppe.
FCK har pt fyldt deres trup liste (A-listen) op med 25 spillere, men til vinter siger de nok bl.a. farvel til Bendter og Thomsen, hvor de så får frie pladser. FCK har penge nok, og mon de vil acceptere blot at blive nr. 2. Jeg tror på de opruster, og sæsonen er lang endnu, plus Zeca jo kommer tilbage og Damen Doye kan komme i bedre form. Så vil i hvert fald godt slå et slag for at ikke noget som helst er afgjort endnu.

Lupus1999 skrev:
12. dec 2019, 23:01
Grækenlands Olympiakos skal spille sig helt i kvartfinalen eller semifinalen for at true os.
Ja, Olympiakos skal hente 9 point, eller vinde 4 kampe (og få adgang til bonus point) mere end FCK, så hvis FCK bare spillet uafgjort i den ene kamp, ser det fornuftigt ud for 21/22. :D

Men for 22/23 er vi på pt. på en 15. plads, så FCK må godt skrabe lidt flere point sammen, ellers må vi hjælpe til næste sæson. ;)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi må da håbe at Fcm's ledelse kikker med herinde, så der bliver købt spillere til de pladser som vi mangler at forstærke os på. Jo tidligere signing jo bedre står vi, når vi skal i europa, for indkøring og relationer er vigtige og de kommer som sagt ikke over natten. Håber der bliver købt lidt i Januars transfervindue og igen lidt til sommer hvis vi vinder det danske mesterskab. vi skal i et gruppespil næste år. De må gerne lige lave en Sørloth transfer igen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:
13. dec 2019, 18:44
Vi må da håbe at Fcm's ledelse kikker med herinde, så der bliver købt spillere til de pladser som vi mangler at forstærke os på. Jo tidligere signing jo bedre står vi, når vi skal i europa, for indkøring og relationer er vigtige og de kommer som sagt ikke over natten. Håber der bliver købt lidt i Januars transfervindue og igen lidt til sommer hvis vi vinder det danske mesterskab. vi skal i et gruppespil næste år. De må gerne lige lave en Sørloth transfer igen.
Det siges det jo at de gør i ny og næ, men ved ikke lige om der er noget specifikt i denne tråd du tænker på?
Vil i hvert fald blive meget overrasket, hvis der er noget i denne tråd, de ikke ved allerede.

Besvar