Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Økonomien

Indlæg af Vijen »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-overskud

Så kom svaret på, hvor mange penge vinterens handler giver i kassen. 60 millioner i overskud.

Det forklarer også meget godt hvorfor der ikke blev brugt 80-100 millioner på spiller som nogle brugere har foreslået. Pengene er brugt på andre ting og samtidig kommer en del af pengene som bonusser.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Økonomien

Indlæg af Acebone »

Er det ikke lidt underligt, de nævner Mikkel Duelund, men ikke Sanneh eller Poulsen? Salget af Due var vel ikke samme regnskabsår som de andre nævnte, eller tager jeg fejl?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Økonomien

Indlæg af Vijen »

Acebone skrev:
19. sep 2018, 17:34
Er det ikke lidt underligt, de nævner Mikkel Duelund, men ikke Sanneh eller Poulsen? Salget af Due var vel ikke samme regnskabsår som de andre nævnte, eller tager jeg fejl?
Jeg tror det er en fejl at duelund er blevet nævnt. Hvis fcm lige har lukket et regnskabsår, så er det lukket 30 juni. Andet ville ikke give mening.

Det er nok en københavner journalist der lige har opremset de handler han kunne komme i tanke om.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Økonomien

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev:
19. sep 2018, 18:29
Acebone skrev:
19. sep 2018, 17:34
Er det ikke lidt underligt, de nævner Mikkel Duelund, men ikke Sanneh eller Poulsen? Salget af Due var vel ikke samme regnskabsår som de andre nævnte, eller tager jeg fejl?
Jeg tror det er en fejl at duelund er blevet nævnt. Hvis fcm lige har lukket et regnskabsår, så er det lukket 30 juni. Andet ville ikke give mening.

Det er nok en københavner journalist der lige har opremset de handler han kunne komme i tanke om.
Jeg tænker du har ret. Vi har solgt spillere for 300 mio i 2018. Hvis det gav et overskud på 60m så ville jeg nødig se en sæson uden store salg ;)
Jeg tænker ikke at nogle af handlerne i sommervinduet er med i dette regnskab. Måske købet af Drexler kan være med, men jeg tror først han blev købt i juli
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Økonomien

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
19. sep 2018, 18:39
Vijen skrev:
19. sep 2018, 18:29
Acebone skrev:
19. sep 2018, 17:34


Er det ikke lidt underligt, de nævner Mikkel Duelund, men ikke Sanneh eller Poulsen? Salget af Due var vel ikke samme regnskabsår som de andre nævnte, eller tager jeg fejl?
Jeg tror det er en fejl at duelund er blevet nævnt. Hvis fcm lige har lukket et regnskabsår, så er det lukket 30 juni. Andet ville ikke give mening.

Det er nok en københavner journalist der lige har opremset de handler han kunne komme i tanke om.
Jeg tænker du har ret. Vi har solgt spillere for 300 mio i 2018. Hvis det gav et overskud på 60m så ville jeg nødig se en sæson uden store salg ;)
Jeg tænker ikke at nogle af handlerne i sommervinduet er med i dette regnskab. Måske købet af Drexler kan være med, men jeg tror først han blev købt i juli
Sanneh, drexler, duelund, drachman og kroon er solgt i det nye vindue, om Poulsens "faktura" er lavet til at gælde i det nye vindue tror jeg er meget sandsynligt selv om han officielt eller uofficielt blev solgt 19 juni, alt andet vil være dumt.

En joker er det beløb man fik fra Crystal Palace da de blev i PL var det ikke 3 mill euro ?, om de faktureres i det nye eller det gamle ?

Drexler køb indgår i det gamle år, derfor er der fuld valuta i det næste vindue for den indtægt

Men de tal man slynger ud, der mangler der klarhed om de "60 mill kr." er før eller efter afskrivninger og om det er før eller efter skat ???

Jeg tror de 160 mill kr. der blev solgt for, at her har de et overskud på de "60 mill kr." og efter 25 mill betalt til benham for lån + 18 mill kr for drexler, om erik indgår ?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Økonomien

Indlæg af Vijen »

FCM2000 skrev:
19. sep 2018, 18:57
mousebreaker skrev:
19. sep 2018, 18:39
Vijen skrev:
19. sep 2018, 18:29


Jeg tror det er en fejl at duelund er blevet nævnt. Hvis fcm lige har lukket et regnskabsår, så er det lukket 30 juni. Andet ville ikke give mening.

Det er nok en københavner journalist der lige har opremset de handler han kunne komme i tanke om.
Jeg tænker du har ret. Vi har solgt spillere for 300 mio i 2018. Hvis det gav et overskud på 60m så ville jeg nødig se en sæson uden store salg ;)
Jeg tænker ikke at nogle af handlerne i sommervinduet er med i dette regnskab. Måske købet af Drexler kan være med, men jeg tror først han blev købt i juli
Sanneh, drexler, duelund, drachman og kroon er solgt i det nye vindue, om Poulsens "faktura" er lavet til at gælde i det nye vindue tror jeg er meget sandsynligt selv om han officielt eller uofficielt blev solgt 19 juni, alt andet vil være dumt.

En joker er det beløb man fik fra Crystal Palace da de blev i PL var det ikke 3 mill euro ?, om de faktureres i det nye eller det gamle ?

Drexler køb indgår i det gamle år, derfor er der fuld valuta i det næste vindue for den indtægt

Men de tal man slynger ud, der mangler der klarhed om de "60 mill kr." er før eller efter afskrivninger og om det er før eller efter skat ???

Jeg tror de 160 mill kr. der blev solgt for, at her har de et overskud på de "60 mill kr." og efter 25 mill betalt til benham for lån + 18 mill kr for drexler, om erik indgår ?
Resultatet på regnskabet er med alt inkl også skat og afskrivninger på spillere osv, hvis det er det tal der er blevet godkendt af en revisor.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Økonomien

Indlæg af Vijen »

Vijen skrev:
19. sep 2018, 16:07
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-overskud

Så kom svaret på, hvor mange penge vinterens handler giver i kassen. 60 millioner i overskud.

Det forklarer også meget godt hvorfor der ikke blev brugt 80-100 millioner på spiller som nogle brugere har foreslået. Pengene er brugt på andre ting og samtidig kommer en del af pengene som bonusser.
Ekstra blads artiklen der bliver brugt som kilde er Superliga indefra. Men den er bag eb betalingsmur, er der en med abbonement som kan fortælle om der er flere informationer i den oprindelige artikel.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Økonomien

Indlæg af tubbe93 »

Vijen skrev:
19. sep 2018, 19:33
Vijen skrev:
19. sep 2018, 16:07
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... t-overskud

Så kom svaret på, hvor mange penge vinterens handler giver i kassen. 60 millioner i overskud.

Det forklarer også meget godt hvorfor der ikke blev brugt 80-100 millioner på spiller som nogle brugere har foreslået. Pengene er brugt på andre ting og samtidig kommer en del af pengene som bonusser.
Ekstra blads artiklen der bliver brugt som kilde er Superliga indefra. Men den er bag eb betalingsmur, er der en med abbonement som kan fortælle om der er flere informationer i den oprindelige artikel.
Der er ikke flere informationer. Salgene af Sørloth, Nissen og Novak bliver listet op som årsag, ligesom bonussen da CP sikrede sig overlevelse også spytter i kassen. Samlet giver det 150 millioner kroner, som ifølge EB er langt over de budgetterede transferindtægter.

Derfor betaler vi 25 millioner tilbage til Benham.

Ifølge EB er regnskabet endnu ikke endeligt, men det ligger til at ende på cirka 60 millioner kroner i plus, når det kommer om en måneds tid.
FCM!
FCM!
FCM!

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Økonomien

Indlæg af Mike80 »

Det selvfølgelig svært at sige noget inden det endelige regnskab, men hvis jeg skal gætte med på legen gætter jeg på følgende.

Salg:
Sørloth (plus klausul)
Nissen
Novak

Indkomst som beskrevet ca. 150 mio.

Køb:
Dresler
Erik

Udgift ca. 20 mio.

Andre udgifter
25 mio i afbetaling af lån til Benhams.
12 mio i bedre træningsfaciliteter

Underskud før salg.
150-57-60 = 33 mio.

Det passer vel nogenlunde med de underskud vi plejer at lave? Er det helt skævt på et meget tyndt grundlag eller hvad gætter i andre på..
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Økonomien

Indlæg af Igboun »

Mike80. Du er ikke helt galt på den.

Dine indtægter tror jeg på. Det samme med udgifter. Det eneste jeg ikke tror på regnskabsmæssigt er de 25 mill til Benham. Det er et lån vi har betalt ud. Derfor er det ikke en driftsudgift, men en balancepost. Derfor er det reelle underskud større. Da overskuddet nok er EFTER skal, skat der dog trækkes skat i den anden retning det går næste op med de 25 til Benham.

Så det er noget med:
150-20-12-20-60 lig med et resultat på minus 38 mill. Ikke godt. Men vi er faktisk nu der hvor et gruppespil sikrer os et plus. Det gjorde det ikke da vi var der sidst, så vidt jeg husker.

Så all in all, vi er på rette vej og får også overskud i dette regnskabsår.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Økonomien

Indlæg af mousebreaker »

Alene Drexler og Erik blev købt for tilsammen 27-28 mio.
Desuden kan der være flere af de købte spillere der er med i regnskabet. Omvendt fik vi vel også lidt for Borring og Simon Kjærs transfer til Sevilla (hvis det var i vinduet. Det er selvflg småtterier vi her taler om.

Derudover har klubben ganske sikkert afskrevet alt det de kan gøre ifht loven
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: Økonomien

Indlæg af Kim »

Siden Benham hev klubben af minibørsen, har offentligheden (vi) ikke længere adgang til regnsskabtal m.m.

Er der nogle der kan oplyse mig om ovenstående?

/Kim

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Økonomien

Indlæg af FCM2000 »

Kim skrev:
25. sep 2018, 20:35
Siden Benham hev klubben af minibørsen, har offentligheden (vi) ikke længere adgang til regnsskabtal m.m.

Er der nogle der kan oplyse mig om ovenstående?

/Kim
cvr registret her skal regnskabet kunne findes

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Økonomien

Indlæg af Kent »

Kim skrev:
25. sep 2018, 20:35
Siden Benham hev klubben af minibørsen, har offentligheden (vi) ikke længere adgang til regnsskabtal m.m.

Er der nogle der kan oplyse mig om ovenstående?

/Kim
Slå dig løs: https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?e ... anguage=da

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Økonomien

Indlæg af TheLegend »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... noverskud/

Take a bow!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Besvar