Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Økonomien

Indlæg af THenry »

TheLegend skrev:
7. sep 2019, 17:46
Ved godt den kan være svær at svare på men anways; Er der egentlig nogen der ved hvordan økonomien ser ud pt?
Jeg tænker vi snart får svaret. Sidste år kom det i oktober og så godt ud 😁https://www.fcm.dk/Files/Images/fcm-fod ... d-1718.pdf

Tror også vi kommer ud med et fornuftigt regnskab i år (Benhams gæld er betalt tilbage og i følge Ankersen har vi råd til at sige nej til store bud), selvom vi kører en high risk forretningsmodel med meget store penge bundet i trup og indkøb (f.eks Kaba) målt ift. vores omsætning.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Økonomien

Indlæg af DenStolteJyde »

Lupus1999 skrev:
7. sep 2019, 19:07
Duelund, Andreas Poulsen, 22 millioner fra Palace er indtægter og salg, som tæller med i det regnskabsår, som vi offentliggør i slutningen af september (det plejer at komme der).

Brumado og Evander er indkøb, der tæller med også.
Indkøb belaster jo så ikke regnskabet direkte, men derimod bliver indkøb mig bekendt afskrevet over kontraktperioden .

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Økonomien

Indlæg af Kent »

Benzo skrev:
7. sep 2019, 21:01
Det kan være det er derfra Kent har hørt det ;)
Det er der en vis sandsynlighed for :-)
Mener dog også, at jeg indenfor de sidste uger har hørt tallet 70 mio i overskud nævnt.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

Plus 66 mil


Ikke dårligt

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Økonomien

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
4. okt 2019, 11:59
Plus 66 mil


Ikke dårligt
Det var sidste år.
De skriver 55,7 mio - stadig ikke dårligt og kun en håndfuld mio under det forventede. Det går fint og det skal vi være glade for. Unægtelig sjovere end da Bo Olesen hvert år kom ud og sagde at forventningerne lå på +5 til -5 mio (eller noget i den retning) og vi så år efter år landede på minus 40-60 mio
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Økonomien

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
4. okt 2019, 12:21
Matjavsen skrev:
4. okt 2019, 11:59
Plus 66 mil


Ikke dårligt
Det var sidste år.
De skriver 55,7 mio - stadig ikke dårligt og kun en håndfuld mio under det forventede. Det går fint og det skal vi være glade for. Unægtelig sjovere end da Bo Olesen hvert år kom ud og sagde at forventningerne lå på +5 til -5 mio (eller noget i den retning) og vi så år efter år landede på minus 40-60 mio
Hvor har du det tal fra? FCM selv skriver 66,4 - næsten præcis det samme som sidste år:

https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-m ... onregnskab

Flot, må man sige.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
4. okt 2019, 12:29
mousebreaker skrev:
4. okt 2019, 12:21
Matjavsen skrev:
4. okt 2019, 11:59
Plus 66 mil


Ikke dårligt
Det var sidste år.
De skriver 55,7 mio - stadig ikke dårligt og kun en håndfuld mio under det forventede. Det går fint og det skal vi være glade for. Unægtelig sjovere end da Bo Olesen hvert år kom ud og sagde at forventningerne lå på +5 til -5 mio (eller noget i den retning) og vi så år efter år landede på minus 40-60 mio
Hvor har du det tal fra? FCM selv skriver 66,4 - næsten præcis det samme som sidste år:

https://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-m ... onregnskab

Flot, må man sige.
Desuden siger de den plan der skulle komme i foråret, kommer om et par måneder.

Men de altid har ment foråret 2020 :D

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Økonomien

Indlæg af mousebreaker »

Ok, jeg giver mig - min "kilde" var tabloid :)

https://www.bt.dk/fodbold/fcm-tjener-st ... ner-kroner

Så falder årets resultat jo fuldstændig ud som de har opmeldt for noget tid siden. Det er sgu meget fedt. Kudos til ledelsen og de ansatte for et fremragende stykke arbejde
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Økonomien

Indlæg af Matjavsen »

Nogle der ved hvorfor man ikke kan læse den endnu?


Edit: Faldt over denne her https://steenhouman.com/2019/07/31/fc-m ... ekonomisk/

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Økonomien

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
4. okt 2019, 12:21
Matjavsen skrev:
4. okt 2019, 11:59
Plus 66 mil


Ikke dårligt
Det var sidste år.
De skriver 55,7 mio - stadig ikke dårligt og kun en håndfuld mio under det forventede. Det går fint og det skal vi være glade for. Unægtelig sjovere end da Bo Olesen hvert år kom ud og sagde at forventningerne lå på +5 til -5 mio (eller noget i den retning) og vi så år efter år landede på minus 40-60 mio

Haha. Ja. Det var også skidt dengang, da vi altid pantsætte fremtiden i form af salg af transferrettigheder til vores største salgsobjekter. Med de senere års store salg, så er det meget dejligt, at vi ikke længere er afhængig af den slags modeller for at afværge den næste truende konkurs😁

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Økonomien

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
4. okt 2019, 19:47
mousebreaker skrev:
4. okt 2019, 12:21
Matjavsen skrev:
4. okt 2019, 11:59
Plus 66 mil


Ikke dårligt
Det var sidste år.
De skriver 55,7 mio - stadig ikke dårligt og kun en håndfuld mio under det forventede. Det går fint og det skal vi være glade for. Unægtelig sjovere end da Bo Olesen hvert år kom ud og sagde at forventningerne lå på +5 til -5 mio (eller noget i den retning) og vi så år efter år landede på minus 40-60 mio

Haha. Ja. Det var også skidt dengang, da vi altid pantsætte fremtiden i form af salg af transferrettigheder til vores største salgsobjekter. Med de senere års store salg, så er det meget dejligt, at vi ikke længere er afhængig af den slags modeller for at afværge den næste truende konkurs😁
Mener også det er det man i dag kalder TPO (third-part-ownership) som UEFA har gjort forbudt, så uanset ville det ikke være reelt længere, men dejligt at komme reglerne i forkøbet, så vi ikke stod med håret i postkassen.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Økonomien

Indlæg af Diebesten »

Hvordan ser økonomien ud i forhold til TV-betalinger i år? Er det ikke i runde 13 at TV penge bliver udbetalt? Såfrem, vil vi uanset hvad ligge nummer 1, som jeg mener udløser en større pose penge? Ret mig gerne :?

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Økonomien

Indlæg af Danand123 »

Diebesten skrev:
16. okt 2019, 17:51
Hvordan ser økonomien ud i forhold til TV-betalinger i år? Er det ikke i runde 13 at TV penge bliver udbetalt? Såfrem, vil vi uanset hvad ligge nummer 1, som jeg mener udløser en større pose penge? Ret mig gerne :?
Du har ret, der er uddeling efter 13. spillerunde...og igen efter 26., og sikkert også efter 36. runde eller hvor mange kampe, hver klub ender med at spille. Iflg. Ronaldo.co giver førstepladsen efter 13. spillerunde FCM 5,9 mio kr fra placeringspuljen, der samlet over hele sæsonen udgør 30 procent af den samlede tvpulje på 275 kr.

Derudover er der solidaritetspuljen, kamppuljen og markedspuljen. Ved ikke hvilke terminer disse penge følger.

FCC ser i øvrigt ud til at modtage 4,2 mio. fra placeringspuljen.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Økonomien

Indlæg af Benzo »

Danand123 skrev:
16. okt 2019, 18:41
Iflg. Ronaldo.co giver førstepladsen efter 13. spillerunde FCM 5,9 mio kr fra placeringspuljen, der samlet over hele sæsonen udgør 30 procent af den samlede tvpulje på 275 kr.
275kr? Det var ikke meget, de skulle have sat mig til at forhandle den tv-aftale, jeg havde skaffet suppen mindst 500kr !

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Økonomien

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Benzo skrev:
16. okt 2019, 19:24
Danand123 skrev:
16. okt 2019, 18:41
Iflg. Ronaldo.co giver førstepladsen efter 13. spillerunde FCM 5,9 mio kr fra placeringspuljen, der samlet over hele sæsonen udgør 30 procent af den samlede tvpulje på 275 kr.
275kr? Det var ikke meget, de skulle have sat mig til at forhandle den tv-aftale, jeg havde skaffet suppen mindst 500kr !
Ronaldo.com! :o :roll:

Besvar