Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: Økonomien

Indlæg af Vijen »

SimonH skrev:
18. dec 2020, 14:45
nogen der ved hvad der står i denne?
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... cm/8401071
Nu, hvor det er en betalingsartikel så er jeg sikker på at der står noget vi allerede ved.

- Afhængige af spillersalg
- Afhængige af europapenge

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kort fortalt at han mener det er bekymrende at man i et år med 120 millioner i spillersalg (hvordan han så får Onuachu, Wikheim, Kian, Mads Døhr og Bill Hamid til at blive solgt for sammenlagt 120 millioner melder han ikke noget om) og 70 millioner i spillerkøb (altså +50 på transferbalancen) alligevel kommer ud med et minus på 20 millioner.
Så spekulerer han lidt i farerne ved at budgettere med spillersalg og europa som indtægtsgrundlag.

Alt i alt, ikke en artikel det er værd at betale 40 kr for.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Benzo skrev:
18. dec 2020, 15:35
Kort fortalt at han mener det er bekymrende at man i et år med 120 millioner i spillersalg (hvordan han så får Onuachu, Wikheim, Kian, Mads Døhr og Bill Hamid til at blive solgt for sammenlagt 120 millioner melder han ikke noget om) og 70 millioner i spillerkøb (altså +50 på transferbalancen) alligevel kommer ud med et minus på 20 millioner.
Så spekulerer han lidt i farerne ved at budgettere med spillersalg og europa som indtægtsgrundlag.

Alt i alt, ikke en artikel det er værd at betale 40 kr for.
Tænkte det nok.
'

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Principielt har han vel ret. Vi kunne bare ikke havet nået meget som klub, hvis vi insisterede på at gå i 0 på driften.

Og en kærkommen lejlighed til at sende endnu en varm tanke til Benham.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Nu har jeg ikke totalt gennemtrævlet sidste års regnskab, men coronaen er selvfølgelig skyld i manglende tilskuerindtægter og salg i ulveshoppen m.m. Men hvad med tv-pengene, som vi modtog efter sidste spillerunde i juli måned. Er de periodiseret ind i det aflagte regnskab, eller ligger der ca. 15 mio. kr. og venter der i det nuværende regnskabsår? Altså har vi med andre ord modtaget tv-penge to gange allerede i nuværende år?

I øvrigt vil vores resultater svinge meget fra sæson til sæson. I et hvert transfervindue, vil alternativet altid måles op mod den daværende stilling med fokus på, hvad kan vi opnå. Så hellere levere et mindre resultat med udsigten til evt Europa-millioner i næste regnskabsår. Og sådan skal det også være.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

SimonH skrev:
18. dec 2020, 14:45
nogen der ved hvad der står i denne?
https://ekstrabladet.dk/plus/sportogspi ... cm/8401071
Ikke andet end at vi kører med røde tal på driften, og hvis vi pludselig ikke kan sælge eller komme i gruppespil, så mener de Benham skal til lommerne.

Kim

Indlæg af Kim »

Hørte mediano podcast med steinlein, og her studsede jeg over de cl-tal Stein kastede af sig. Medier og fans har tidligere talt om 200-250 mio., men så højt er vi ikke oppe, mener han sagde omkring 160 mio + præmiepenge, 2 x 6,5 mio. for de to uafgjorte resultater. Derudover læste jeg at truppen deler en 16-18 mio. Ai bonus, og lur mig om der ikke også har været ekstra ordinære udgifter til afholdelse af de tre kampe og selvfølgelig også de tre udekampe for holdet. Så netto beløbet bliver en del lavere en hvad medier meldte ud lige dengang vi havde kvallet.. men jo stadig super positivt 🙂

/Kim

Vijen

Indlæg af Vijen »

Kim skrev:
1. jan 2021, 16:31
Hørte mediano podcast med steinlein, og her studsede jeg over de cl-tal Stein kastede af sig. Medier og fans har tidligere talt om 200-250 mio., men så højt er vi ikke oppe, mener han sagde omkring 160 mio + præmiepenge, 2 x 6,5 mio. for de to uafgjorte resultater. Derudover læste jeg at truppen deler en 16-18 mio. Ai bonus, og lur mig om der ikke også har været ekstra ordinære udgifter til afholdelse af de tre kampe og selvfølgelig også de tre udekampe for holdet. Så netto beløbet bliver en del lavere en hvad medier meldte ud lige dengang vi havde kvallet.. men jo stadig super positivt 🙂

/Kim
Ja, det var fordi medierne lavede beregninger ud fra en gammel betalingsmodel. Nu bliver man belønnet for at gentage kvalifikationen til CL, fremfor en stor pose penge med det samme.

974

Indlæg af 974 »

Kim skrev:
1. jan 2021, 16:31

/Kim
Det blev vist allerede i oktober meldt ud at pengene godt kunne gå hen og blive færre i år, også pga Corona

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... er/appview

Besvar