Transfer sommer 2021

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af UlveLars »

Det er en relevant diskussion du rejser, Steffen.

Jeg synes heller ikke det er uden risiko, og kan godt se flere potentielle problemer ved at have så stor en procentdel af en start-11/profiler fra så kulturelt anderledes lande som Nigeria og Brasilien. For det er jo netop profiler, som vi kommer til at hente udefra - som pr definition kommer til at være højt i truppens hierarki - vi har så stærkt et akademi at langt den største del af vores breddespillere bør komme herfra.
Problemerne er flere.
- I Fck har man hørt om klikedannelse blandt truppens spansktalende spillere - som angiveligt ikke var positivt for holdånden. Det kan vel også blive et problem med portugisisk-talende?
- Vi har selv set eksempler på eksotiske spillere, som mere er hired guns, der spiller for sig selv fremfor klubben.
- Der kan komme til at mangle ledere på holdet. Det gælder måske specielt hvis det er unge talenter vi henter (som det meget har været indtil nu). Men generelt er der ikke mange af de spillere, som vi har hentet fra Nigeria og Brasilien, som på mig virker til at være de store ledere på banen. Det betyder naturligvis ikke, at det ikke kan lade sig gøre at finde dem, men jeg tror generelt, at det er sværere at sætte sig igennem i en fremmed kultur. Det tager i hvert fald længere tid. Det var vel situationen vi befandt os i, da vi hentede Dal Hende, Drachmann m.fl. i sin tid.
- Så er der hele forankringsspørgsmålet. Vi er regionens klub. Familieklub endda. Med landets bedste akademi. Hvor mange eksotiske spillere kan vi tage ind før vi bliver set som "fc midtafrika" og den slags.

Når alt det er sagt, er jeg dog altovervejende positiv over vores brazilian connection. Som Ankersen har været inde på flere gange er der utroligt meget value for money i det marked, hvis man har de rette forbindelser. Og det netværk virker til at være ret veludbygget efterhånden. Mon ikke Pappa Evander spiller en stor rolle her? Jeg kunne da godt forestille mig, at han har gjort klubben opmærksom på flere at de spillere, som vi har hentet, hvorefter de er blevet scoutet og kørt gennem Smartodds.
Vi har som klub efterhånden nået et højt niveau - med ambitioner om mere! Jeg tænker at Top-50 i Europa bliver svært med egne talenter og skandinaviske topspillere - de sidste bliver også meget dyre. Der er immervæk løbet meget vand under broen i europæisk fodbold siden Celtic vandt Mesterholdenes Europacup i 1967 med et hold udelukkende bestående af spillere fra Glasgow og omegn. Og når vi skal hente spillere udefra, tænker jeg umiddelbart, at det er bedre at hente dem fra fra to "kolonier", fremfor spredt ud med en tysker, en rumæner, en nigerianer, en australier, en islænding etc. Integrationen og rekrutteringen virker på mig umiddelbart lettere, ligesom der må være en bedre naturlig forståelse på banen spillerne i mellem, ligesom klubben måske hurtigere kommer til at være opmærksomme på forskellene. Fx Den brasilianske liga er langt hårdere spillet end Superligaen. CBs har tendens til at lave mange straffespark, når de kommer til Danmark. Det må vi være opmærksomme på. Eller backs går meget med frem og efterlader en Avenida Brazil. Det skal italesættes.
I forhold til integration og klikedannelse tænker jeg, at man kan komme langt ved at italesætte det. Fx overfor Evander og Paulinho, som af klubben får til opgave at have et ekstra ansvarsområde omkring det. Lige som klubben, inkl BS kan gøre meget for sammenholdet.
Og så har 13 ud af 23 spillere fra Celtic-kampen altså været igennem vores akademi, 5 i startopstillingen (på trods af en skadet Isaksen), så helt uden forankring i regionen kommer vi altså ikke til at være.

Så som svar på dit spørgsmål. Jeg er generelt meget positiv omkring klubbens strategi, og er sikker på, at ledelsen har øje for de potentielle problemer, den kan medføre :).
Fremtiden er lys!!
Forza FCM

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

FCM2000 skrev:
27. jul 2021, 15:12
Steffen am skrev:
27. jul 2021, 15:09
Hvad tænker i omkring en evt. 6. Brasilianer i truppen?

Ved selvfølgelig ikke hvor gode engelsk kundskaberne er, og vi ved ikke hvor mange danskere/skandinavere der er i truppen, når vinduet lukket.
Men tænker der i hvert fald må være en pointe omkring at hvis vi ønsker at være en lokal forankret familie klub, skal man passe på med at få alt for mange udefra der ikke kan dansk/engelsk/skandinavisk.

Ved ikke hvor grænsen er, men tænker den er vigtig at have for øje.


Tænker også der kan være en selvstændig pointe om ikke at hente for mange spillere til bænken, når vi nu selv har et stærkt akademi, der sagtens kan udgøre bredden. Men den prisklasse, der bliver snakket om, er det selvfølgelig ikke 'bare' en trupspiller.
Problemet er at hvis man skal vokse, så ændres DNA også, ja det er nærmest en forudsætning, historien med akademiet er sød, men det er jo klart, at skal man være i top 50 i europa, så er det begrænset hvor mange man kan hente ind fra akademiet.
Fuldstændig korrekt svar, så kort kan det siges. At det så er 6 brassere i stedet for 2 slovenere, 2 nordmænd og en fra Guinea er total ligegyldigt i min optik. Så længe der ikke er et overtal af udlændinge

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af AltidFCM »

Der er angiveligt enighed med Atletico - nu er det op til Marrony selv. Det skriver en stor brasiliansk journalist.

https://twitter.com/venecasagrande/stat ... 1072843782

Forskellige klausuler, der gør, at handlen angiveligt kan nå helt op på svimlende €7,5 mio.

€4,5 mio. sum. 3 nu og 1,5 i Juni 2023.

Derudover €1 mio. pr. år i tre år, hvis Marrony spiller 50% af kampene

Vi skulle have tilbudt ham en femårig aftale.

https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... re-article

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Vijen »

Rigtig mange penge der bliver lagt for ham. 50 mio kr+ hvis han bliver en succes er jo helt vildt for en dansk klub.

Nu stiger forventningerne til, at vi får en spiller som bare kommer og hamre minimum 25 basser ind hver sæson.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Steffen am skrev:
27. jul 2021, 18:08
Lige for en god ordens skyld mener jeg ikke, og har ikke set nogen mene, noget omkring antallet af specifikt brasilianere.

Min pointe var mere om det samlede antal af udlændinge eller måske rettere den samlede mængde af lokal/regional/skandinavisk forankring, og at vi ikke skal glemme rødderne fordi der er nye muligheder, der har åbnet sig op.

Er heller ikke urolig for denne signing, men mere bare lige for at hejse flaget om man ikke skal glemme rødderne, bare fordi man har succes ;)
Der er før nogen der har fløjet for tæt på solen. Som alt her i livet, gælder det om en form for balance ;)
Fair nok.

I forhold til potentialet af den handel vi er ved at lave, så ser det jo ud til at mange har store forventninger til ham, altså kæmpe store og der har været bud efter ham fra store klubber. Han har haft en halvdårlig sæson og mere skal der ikke til for, at man så bliver "glemt"

https://www.geordiebootboys.com/transfe ... newcastle/
Derudover bider jeg mærke i at han jo først spillede for Vasco da Gama, så mon ikke ham og Evander "kender" hinanden. Mon ikke Evanders far er med inde over den her handel, som jeg håber bliver til noget også for 30 mil.


https://readnewcastle.com/2019/08/07/ma ... er-a-move/
260 millioner friløbs klausul som ung spiller i Vasco da Gama og et krav på 133 mil for salg, må være en and? det lyder lidt vildt, hvis det skulle være sandt da Newcastle forsøgte at hente ham og til priser deromkring. Hvis han har haft sådan nogle kvaliteter som ungdomsspiller, så må der stadigvæk være et kæmpe potentiale, måske også derfor at vi er villige til at lave et transferrekord her?

Der kan selvfølgelig ske meget på et par år, men synes det virker helt vildt det er sådan en spiller vi kan forhandle om også selvom han måske ikke har forløst sit potentiale, haft en skade osv. Kunne man forestille sig, at han blev købt til både at kunne presse Brumado og spille på kanten?

Vi må nok hellere holde FM ude af det her, men der har han et højere potentiale end Hulk, bare sådan fordi det er lidt spas at nævne ^^ man kunne da håbe der er noget sikkerhed i deres data :lol:
Vijen skrev:
27. jul 2021, 21:03
Rigtig mange penge der bliver lagt for ham. 50 mio kr+ hvis han bliver en succes er jo helt vildt for en dansk klub.

Nu stiger forventningerne til, at vi får en spiller som bare kommer og hamre minimum 25 basser ind hver sæson.

Som jeg skriver oven over, så er 50 mil er vel ikke meget, hvis de tal jeg har lagt på bordet oven på er hvad Newcastle overvejede at smide på ham. Hvad sker der hvis sådan en spiller brænder SL og (europæisk gruppespil) af ? så er vi vel over de beløb vi så på f.eks. Sørloth. Men giver dig ret, det virker vildt i forhold til FCM og en dansk klub.. Måske vi skal have brændt nogle af vores penge af og så kan vi ligeså godt gøre det ordenlig

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

I det jeg har set med ham, ligner han mere kant/wing/indvendig angriber end en central frontløber/target mand, han er meget med nede i banen og drive den frem og kan samtidig løbe dybt hvilket vi primært mangler. Han kommer nok til at stå foran samtlige i front både hvad angår kvalitet og prisskilt.

Self kan man spille med både ham og junior fremme men bliver junior skadet og Kaba er væk så mangler man godt nok noget fysik og fylde oppe i front til de kampe det er krævet. Jeg tror ikke på at ham her spiller alene i front, det gør Richarlison i Everton heller ikke , og jeg vil mene han er mere ala ham som type, end fx Firmino som er boksspiller

Så tror måske på flere esser i ærmet fra fcm i slutvinduet hvis tanken er førstnævnte primære position

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

JBT skrev:
27. jul 2021, 21:25
I det jeg har set med ham, ligner han mere kant/wing/indvendig angriber end en central frontløber/target mand, han er meget med nede i banen og drive den frem og kan samtidig løbe dybt hvilket vi primært mangler. Han kommer nok til at stå foran samtlige i front både hvad angår kvalitet og prisskilt.

Self kan man spille med både ham og junior fremme men bliver junior skadet og Kaba er væk så mangler man godt nok noget fysik og fylde oppe i front til de kampe det er krævet. Jeg tror ikke på at ham her spiller alene i front, det gør Richarlison i Everton heller ikke , og jeg vil mene han er mere ala ham som type, end fx Firmino som er boksspiller

Så tror måske på flere esser i ærmet fra fcm i slutvinduet hvis tanken er førstnævnte primære position
Det er blevet ret spændende, jeg havde ikke forventet det var sådan nogle priser og måske lønkroner vi handlede med. Det kan godt være jeg må bøje mig overfor Kent og forvente mesterskab! selvom der er lidt opbygning, hvis det er sådan nogle spillere man henter.

Dette kunne vel også godt indikere at en eller flere af vores kanter er på vej væk. Det jeg frygter lidt er, hvilken kant skal han tage? han har spillet mindre omvendt kant kan jeg se, så vestre kant, der har vi Dreyer og højre Sisto, hvad så med Isaksen?. Men det er vel godt med noget konkurrence og der er jo mange kampe.

Men er lidt i :o over at det er sådan en "FM wonderkid" fra Brasilien vi lige smider over 35 mil for og måske op til 50. Det virker jo vildt. Tænker der må være nogle andre Danske klubber som enten ikke helt tror på det eller også for noget af et chok.. Det ser ud til at vi virkelig vil forbedre os ift. transfer og lønbudget pt.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af SimonH »

AltidFCM skrev:
27. jul 2021, 20:55
Der er angiveligt enighed med Atletico - nu er det op til Marrony selv. Det skriver en stor brasiliansk journalist.

https://twitter.com/venecasagrande/stat ... 1072843782

Forskellige klausuler, der gør, at handlen angiveligt kan nå helt op på svimlende €7,5 mio.

€4,5 mio. sum. 3 nu og 1,5 i Juni 2023.

Derudover €1 mio. pr. år i tre år, hvis Marrony spiller 50% af kampene

Vi skulle have tilbudt ham en femårig aftale.

https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... re-article
I artiklen nævnes de 3 mio om året som R $ - altså brasilianske dollars. Svarende til ca. 3,65 mio. DKK
Derfor vil den samlede handel “kun” blive 37 mio. kr.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

SimonH skrev:
27. jul 2021, 21:47
AltidFCM skrev:
27. jul 2021, 20:55
Der er angiveligt enighed med Atletico - nu er det op til Marrony selv. Det skriver en stor brasiliansk journalist.

https://twitter.com/venecasagrande/stat ... 1072843782

Forskellige klausuler, der gør, at handlen angiveligt kan nå helt op på svimlende €7,5 mio.

€4,5 mio. sum. 3 nu og 1,5 i Juni 2023.

Derudover €1 mio. pr. år i tre år, hvis Marrony spiller 50% af kampene

Vi skulle have tilbudt ham en femårig aftale.

https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... re-article
I artiklen nævnes de 3 mio om året som R $ - altså brasilianske dollars. Svarende til ca. 3,65 mio. DKK
Derfor vil den samlede handel “kun” blive 37 mio. kr.
Godt spottet. Det er stadigvæk mange penge, noget vi ikke helt er så vante til. Det ville jo blive transferrekord også uden de bonusser.
Men det bliver da et super spændende vindue, måske vi kan aftale at kampen i morgen bliver en kedelig 2-0 sejr til os, så ville det være dejligt.-

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af SimonH »

Beskrivende for det brasilianske kaos-marked at vi forhandler med 3 klubber for at sikre 100% ejerskab.
Atlético-MG 80%
Vasco 14%
Volta Redonda 6%

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Kent »

SimonH skrev:
27. jul 2021, 21:47
AltidFCM skrev:
27. jul 2021, 20:55
Der er angiveligt enighed med Atletico - nu er det op til Marrony selv. Det skriver en stor brasiliansk journalist.

https://twitter.com/venecasagrande/stat ... 1072843782

Forskellige klausuler, der gør, at handlen angiveligt kan nå helt op på svimlende €7,5 mio.

€4,5 mio. sum. 3 nu og 1,5 i Juni 2023.

Derudover €1 mio. pr. år i tre år, hvis Marrony spiller 50% af kampene

Vi skulle have tilbudt ham en femårig aftale.

https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... re-article
I artiklen nævnes de 3 mio om året som R $ - altså brasilianske dollars. Svarende til ca. 3,65 mio. DKK
Derfor vil den samlede handel “kun” blive 37 mio. kr.
Så vidt jeg kan se, er artiklen blevet opdateret, så der nu står € - desværre: https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... lores.html

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
27. jul 2021, 21:56
SimonH skrev:
27. jul 2021, 21:47
AltidFCM skrev:
27. jul 2021, 20:55
Der er angiveligt enighed med Atletico - nu er det op til Marrony selv. Det skriver en stor brasiliansk journalist.

https://twitter.com/venecasagrande/stat ... 1072843782

Forskellige klausuler, der gør, at handlen angiveligt kan nå helt op på svimlende €7,5 mio.

€4,5 mio. sum. 3 nu og 1,5 i Juni 2023.

Derudover €1 mio. pr. år i tre år, hvis Marrony spiller 50% af kampene

Vi skulle have tilbudt ham en femårig aftale.

https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... re-article
I artiklen nævnes de 3 mio om året som R $ - altså brasilianske dollars. Svarende til ca. 3,65 mio. DKK
Derfor vil den samlede handel “kun” blive 37 mio. kr.
Så vidt jeg kan se, er artiklen blevet opdateret, så der nu står € - desværre: https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... lores.html
Fair nok. Samlet set er det vel ok, hvis der er hold i det potentiale der er blevet nævnt og at han sagtens kan styrke os allerede nu.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af SimonH »

Kent skrev:
27. jul 2021, 21:56
SimonH skrev:
27. jul 2021, 21:47
AltidFCM skrev:
27. jul 2021, 20:55
Der er angiveligt enighed med Atletico - nu er det op til Marrony selv. Det skriver en stor brasiliansk journalist.

https://twitter.com/venecasagrande/stat ... 1072843782

Forskellige klausuler, der gør, at handlen angiveligt kan nå helt op på svimlende €7,5 mio.

€4,5 mio. sum. 3 nu og 1,5 i Juni 2023.

Derudover €1 mio. pr. år i tre år, hvis Marrony spiller 50% af kampene

Vi skulle have tilbudt ham en femårig aftale.

https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... re-article
I artiklen nævnes de 3 mio om året som R $ - altså brasilianske dollars. Svarende til ca. 3,65 mio. DKK
Derfor vil den samlede handel “kun” blive 37 mio. kr.
Så vidt jeg kan se, er artiklen blevet opdateret, så der nu står € - desværre: https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... lores.html
Æv - alt min nærlæsning åbenbart for ingenting.... ;(
Men spændende og selvom jeg ikke var imponeret på YT så kilder det alle de rigtige steder at bruge 50 mio på en angriber. transferrekord i DK!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af JBT »

SimonH skrev:
27. jul 2021, 22:01
Kent skrev:
27. jul 2021, 21:56
SimonH skrev:
27. jul 2021, 21:47


I artiklen nævnes de 3 mio om året som R $ - altså brasilianske dollars. Svarende til ca. 3,65 mio. DKK
Derfor vil den samlede handel “kun” blive 37 mio. kr.
Så vidt jeg kan se, er artiklen blevet opdateret, så der nu står € - desværre: https://odia.ig.com.br/esporte/coluna-d ... lores.html
Æv - alt min nærlæsning åbenbart for ingenting.... ;(
Men spændende og selvom jeg ikke var imponeret på YT så kilder det alle de rigtige steder at bruge 50 mio på en angriber. transferrekord i DK!
Ja, dejlig befriende at man endelig åbner lommerne - men også forventet med den plan man har lagt.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2021

Indlæg af tatoo »

Det må være denne brasser der er blevet nævnt som en rigtig dyr/interessant signing til kant/angreb.

Men spændende

Låst