SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af Ravnen »

Super vigtigt med en god debut til vores nye cheftræner. Men samtidig også en overlegen sikker sejr, en helstøbt hold-indsats, vi er inde i en rigtig god stime i øjeblikket. Hvis vi kan holde ved det her spil, så skal FCK godt nok stramme sig an for at udfordre os. Det er en fornøjelse at være FCM-fan :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af mousebreaker »

det lille billede jeg elsker mest i denne kamp foregår lige da Evander har scoret. Det er en scoring til 4-1 med kort tid igen, kampen er afgjort og mange ville blot knytte næven og så traske hjem over midterlinjen og afvente at bolden bliver sat i gang igen. Sparv derimod ved at denne scoring betyder meget i “Projekt Evander”. Skal han blive en succes så skal han indgydes selvtillid og integreres på en god måde i truppen. Det første Sparv gør da Evander har scoret er at han tager sit største colgate-smil på og decideret fejrer scoringen med Evander som var det til 1-0. Bravo Tim! Sådan gør en leder som ved hvad det betyder for et ungt menneske der er langt langt hjemmefra. Jeg tænker ikke det var sket i Italien eller Tyskland eksempelvis. Evander er kommet til den rigtige klub, nu skal vi blot have det bedste ud af hans talent vi kan få - og så skal han også i styrketræningslokalet. Han ser noget klejn ud
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
21. okt 2018, 08:19
det lille billede jeg elsker mest i denne kamp foregår lige da Evander har scoret. Det er en scoring til 4-1 med kort tid igen, kampen er afgjort og mange ville blot knytte næven og så traske hjem over midterlinjen og afvente at bolden bliver sat i gang igen. Sparv derimod ved at denne scoring betyder meget i “Projekt Evander”. Skal han blive en succes så skal han indgydes selvtillid og integreres på en god måde i truppen. Det første Sparv gør da Evander har scoret er at han tager sit største colgate-smil på og decideret fejrer scoringen med Evander som var det til 1-0. Bravo Tim! Sådan gør en leder som ved hvad det betyder for et ungt menneske der er langt langt hjemmefra. Jeg tænker ikke det var sket i Italien eller Tyskland eksempelvis. Evander er kommet til den rigtige klub, nu skal vi blot have det bedste ud af hans talent vi kan få - og så skal han også i styrketræningslokalet. Han ser noget klejn ud
Tænkte præcis det samme. Det ER nemlig god lederskab. Samtidig er Sparv begyndt at spille fodbold igen - hvad kan det ikke ende med? :D

Dejlig sejr, og langt mere komfortabel end københavneraviserne giver udtryk for. Jo der VAR klasseforskel.

/Cortez

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af bifr05t »

mousebreaker skrev:
21. okt 2018, 08:19
det lille billede jeg elsker mest i denne kamp foregår lige da Evander har scoret. Det er en scoring til 4-1 med kort tid igen, kampen er afgjort og mange ville blot knytte næven og så traske hjem over midterlinjen og afvente at bolden bliver sat i gang igen. Sparv derimod ved at denne scoring betyder meget i “Projekt Evander”. Skal han blive en succes så skal han indgydes selvtillid og integreres på en god måde i truppen. Det første Sparv gør da Evander har scoret er at han tager sit største colgate-smil på og decideret fejrer scoringen med Evander som var det til 1-0. Bravo Tim! Sådan gør en leder som ved hvad det betyder for et ungt menneske der er langt langt hjemmefra. Jeg tænker ikke det var sket i Italien eller Tyskland eksempelvis. Evander er kommet til den rigtige klub, nu skal vi blot have det bedste ud af hans talent vi kan få - og så skal han også i styrketræningslokalet. Han ser noget klejn ud
Rigtig god analyse. Ja, Sparv er i den grad god til at få sine holdkammerater til at føle sig vigtige og godt tilpas. Selvom jeg var kritisk overfor kontraktforlængelsen, må jeg bare trække i land. Manden har en fantastisk udstråling samt personlighed og er uvurderlig på nuværende tidspunkt for truppen, samt talentudviklingen. Jeg tænker i skrivende stund at mange af spillerne ser op til ham som værende en "storebror" type, de gerne vil have anerkendelse fra.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af mousebreaker »

Det er også vigtigt at nævne i den sammenhæng at Sparv ikke længere er et omvandrende rødt kort. Ser ud til at han igen er mere på forkant med situationerne igen, som da han var bedst. Jeg var også lunken ved hans forlængelse, men han har hævet sit niveau - dejligt at se
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af Stoffer »

Dejlig, dejlig sejr på en halvsvær udebane.

MrWolf
Indlæg: 134
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af MrWolf »

Jeg var superlunken over hans forlængelse og synes at det virkede som om han spillede sine kort rigtig godt ved at starte ud med at sige, at han ville ud og prøve noget andet...
Anyway - det ser godt ud det som han render rundt og laver for tiden. Og ja han er ikke længere et omvandrende rødt kort og jeg kunne godt unde ham et mål da han ramte stolpen. Jeg synes også han er mere i brændpunkterne nu ift tidligere!

Jeg var virkelig imponeret over kampen. FCN spillede ikke som de gør på deres bedste dage men jeg synes vi virkede fysisk overlegne og skarpe på gameplan.

thumps up til KA for taktik, Wikheim for sit løb ved mål til 1-0, forsvaret for at stå godt, Sparv for at være der hvor bolden er og selvfølgelig Onuachu for at lave 3 basser. Specielt den sidste er jeg imponeret af. Han laver også nogle dumme boldtab undervejs men han skal have cadeau for at lave et langt sprint ved 1-0 målet, hvor han er ligeså hurtigt i feltet som Wikheim. Også Mabil får lige et klap på skulderen for en assist men han gled lidt mere ud af kampen. Fedt at se Hassan komme ind med energi. Og så skal vi da også lige runde Evander... synes virkelig man kan se at vi har fået os en vaskeægte brasser med kælen teknik. Giv ham lidt rugbrød og en omgang styrketræning så skal vi nok få en stjerne ud af ham...

Og så vil jeg sige, at vi altså begynder at ligne et mesterhold! Fuck mand - jeg kan ligeså godt kalde den... ved godt at det er sindsygt men vi bliver dobbelte mestre! I de afgørende kampe mod FCK spiller vi uafgjort i Parken og vinder på MCH!

Wup wup...

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af Ravnen »

Du har en pointe med at vi begynder at ligne et mesterhold. Jeg synes endda at vi mere ligner et mesterhold denne sæson, end vi gjorde i sidste sæson. Men FCK er tilbage så det bliver en intens omgang, hvilket er godt og sundt for dansk fodbold, det øger jo underholdningsværdien med tæt kamp.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af SimonH »

Ravnen skrev:
21. okt 2018, 22:35
Du har en pointe med at vi begynder at ligne et mesterhold. Jeg synes endda at vi mere ligner et mesterhold denne sæson, end vi gjorde i sidste sæson. Men FCK er tilbage så det bliver en intens omgang, hvilket er godt og sundt for dansk fodbold, det øger jo underholdningsværdien med tæt kamp.
Vi lignede jo også et mesterhold i efteråret...

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af 974 »

SimonH skrev:
21. okt 2018, 23:14
Ravnen skrev:
21. okt 2018, 22:35
Du har en pointe med at vi begynder at ligne et mesterhold. Jeg synes endda at vi mere ligner et mesterhold denne sæson, end vi gjorde i sidste sæson. Men FCK er tilbage så det bliver en intens omgang, hvilket er godt og sundt for dansk fodbold, det øger jo underholdningsværdien med tæt kamp.
Vi lignede jo også et mesterhold i efteråret...
Efter 13 kampe sidste år havde vi også 28 point

Her havde Brøndby 1 point færre og FCN 2 point færre, mens FCK var hele 7 point efter :-)

https://www.superstats.dk/stilling/rund ... 8&runde=13

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af TheLegend »

Det er så møg lækkert at komme herind og læse med, når man er på den anden side af jorden, og ikke kan se kampene. Især for tiden!! :)
Hvad sker der med MDT? Er han skadet? Eller er han blot sat helt tilbage?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R13 FCN - FCM, lørdag d. 20.oktober kl. 16.00

Indlæg af mousebreaker »

TheLegend skrev:
22. okt 2018, 09:26
Det er så møg lækkert at komme herind og læse med, når man er på den anden side af jorden, og ikke kan se kampene. Især for tiden!! :)
Hvad sker der med MDT? Er han skadet? Eller er han blot sat helt tilbage?

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Joel Andersson er bare klart bedste mand i højresiden. Not even close. MDT og Munksgaard har derfor ikke nemt ved at få spilletid. Tænker at Munksgaard måske lejes ud i vinterpausen, i særdeleshed hvis vi ryger ud af pokalen. For tidligt at tro på et salg af Joel Andersson allerede til vinter, dertil skal han nok vise lidt mere over tid.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar