R25 FCM - FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

R25 FCM - FCK

Indlæg af Ravnen »

Der venter et brag i Herning i morgen. En af den slags kampe som kan være definerende for en sæson. Jeg synes vores hold er vokset helt enormt i denne sæson, når man tænker på hvad vi kom fra i sidste sæson og hvor stor usikkerhed der var i starten af denne.

Så efter sidste års nedrykningsspil er det dejligt at være tilbage hvor vi hører til, endda helt deroppe hvor det er sjovt. Det er sandt for dyden også på tide at vi vinder et mesterskab igen, og FCK skal simpelthen ikke have tre mesterskaber i træk..!

Så det leder os til den aktuelle kamp. FCK er tilsyneladende noget ramt af skader, men de har en bred trup. Det har været meget op og ned spillemæssigt med os selv, men vi har jo faktisk været bedst mod de gode hold (læste jeg). Så mon ikke vi tager sejren i morgen? Hvad tænker I?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1869
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg er temmelig sikker på at den ender uafgjort.

Det kan begge hold leve med. FCK har så kun 7 kampe tilbage til at hente 6 eller 8 point.

Vi har så to kampe mod BIF, hvor vi skal afgøre det. Det er på tide at vinde over Brøndby igen.

Copenhagenwolf
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Copenhagenwolf »

Godt for FCM at tre normalt faste FCK-startere er ude, Falk, Meling og Mattson.
Det vil nok betyde, at FCK starter med en venstre back ude af position (højrebenede Jelert eller Ankersen, idet C. Sørensen næppe er starter fordi han er for svag defensivt).
Rasmus Falks 1:1 afløser som spilfordeler i FCK-truppen er Clem, men han er ung og ikke med samme klasse og rutine som Falk, spændende om de tør starte med ham, og i så fald er han en der skal presses og stresses.
Nyindkøbet Mattson synes jeg har været ok, dog uden at imponere, og de har flere i truppen der let kan erstatte ham.

Alt i alt et FCk-hold, der ikke er ved fuld styrke, og om samtidig er svækket på selvtillid og har flere spillere med formdyk.

FCM-truppen er ikke offentliggjort endnu, men det er vel kun Ingason, der er ude, og han kan fint erstattes af Juninho.

Det virker ret oplagt at vinderopskriften for FCM er de klassiske dyder som hårdt fysisk pres, duelspil og all-in på dødbolde - ting som FCK virker dårligt klædt på til at stå imod i deres nuværende forfatning. Men - FCK har dyre spillere med god kvalitet, og kan de finde sammen som hold vil det naturligvis være en åben kamp.

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af 6256 »

Uagtet FCK-krise og vores overtag mod dem, så har jeg ikke de store forventninger til kampen i aften (og guldet egentlig også). Jeg synes, vi er for langt fra. Kampen mod AGF var en lang rodebutik, og selvom vi vinder fortjent, skal vi steppe gevaldigt op i aften.

Lige nu er vi, for mig at se, voldsomt afhængige af, at vi scorer det første mål. Kommer vi først bagud, har jeg svært ved at se os komme tilbage. Vi har stadig offensive vanskeligheder og vi skaber for få muligheder til vores offensive profiler.

Det skal retfærdigvis siges, som Kent også gør det i seneste afsnit af sort snak, at vi lykkes i 2018 med at finde en alternativ måde at spille på, da Store Paul blev skadet. Det ligner det også, vi gør denne gang. Vi får pointene. Jeg frygter bare, at det ikke er nok på den lange bane.

Fcm5600
Indlæg: 176
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Fcm5600 »

Jeg synes vi skal huske udgangspunktet for Fcm, hvor vi spiller nedrykningsspil for et år siden. Nu er med om guldet på trods af Olssons sygdom.
Jeg håber selvfølgelig på guld, men skulle det ende med en tredje plads og kval til Europa, så er jeg godt tilfreds.
Tror dog på gode muligheder mod FCK i aften, en sejr, så er 2 pladsen så godt som sikker

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af 6256 »

Fcm5600 skrev:
14. apr 2024, 13:56
Jeg synes vi skal huske udgangspunktet for Fcm, hvor vi spiller nedrykningsspil for et år siden. Nu er med om guldet på trods af Olssons sygdom.
Jeg håber selvfølgelig på guld, men skulle det ende med en tredje plads og kval til Europa, så er jeg godt tilfreds.
Tror dog på gode muligheder mod FCK i aften, en sejr, så er 2 pladsen så godt som sikker
Helt sikkert. Jeg er også imponeret over, at vi formår at blive ved at hente pointene og være, hvor vi er nu. Jeg vil også være rigtigt godt tilfreds med en medalje og europæisk mulighed efter sommer. Der er bare så meget potentiale i holdet, der ikke er forløst endnu, men som ser rigtigt spændende ud til de kommende år.

I dag glæder jeg mig særligt over Olssons fremgang - det er vigtigste. En sejr i aften, vil gøre dagen endnu bedre.

God kamp til alle!

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 869
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af ABT »

Sexorio 🤤🤤🤤
/ ABT

Billede

FCM2000
Indlæg: 2136
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af FCM2000 »

FCM kamazaki forsvar, dybt skuffende at Andersson ødelægger sådan en kamp

En kamp hvor forsvaret så nervøs ud og ikke havde luftspillet under kontrol overhovedet, bak og dahlsgaard så heller ikke for godt ud

Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Danand123 »

Pulsen ned. Altid træls at få et mål imod sig til sidst. Det oplevede Bif i dag, Fck mod Bif og Fcm i dag. Uafgjort set over kampen er fair. Vi kunne have været bagud både 0-2 eller 1-2, inden vi selv får en god periode. Flere muligheder for at komme på 3-1, men så den afslutning. Straffesparket er god nok, men hvor er det irriterende med alt det Var, når man er på stadion.

Flere opkøbere på stadion… mon ikke både Osorio og Franculino blev noteret i bogen.

Cho ikke særlig målfarlig, men han vinder mange luftdueller og lægger også op til chancer.

Cornelius var en stor mundfuld for især Mads Bech i første halveg.

Husk stadig, at Fck er et klassehold. Og vinder Fcn i morgen er de på samme pointantal. Vi skal selv finde min. fire point mod Brøndby for at vinde Guld.

Hvorfor blev Viktor Bach skiftet ud? Træthed eller skadet? Joel er vel ikke venstre back, selv om han startede fcmkarrieren der.

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Jakla »

En lige kamp, men hvor er det ærgerligt at vi ikke lige stryger afsted med de 3. Høj intensitet, en mandfolkeindsats og fantastisk stemning.

Copenhagenwolf
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Copenhagenwolf »

Vanvittigt ærgerligt at miste sejren, men jeg prøver at trøste mig med at jeg på forhånd syntes at uafgjort var acceptabelt for FCM oven på resultatet i Aarhus
Jeg regner med at mesterskabet ender hos FCM eller FCK. Brøndby tror jeg ikke på, de har peaket og kommer til at droppe en del flere points (tror jeg).

6256
Indlæg: 311
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af 6256 »

Det er selvfølgelig bittert, at vi ender med at smide det til sidst, men samlet set er uafgjort fortjent nok, og vel et resultat, der er mest brugbart for os.

Jeg synes bestemt også, at vi kan tage præstationen med i dag. Der var flere positive takter og vel den mest helstøbte indsats over 90 min i foråret; plus at vi får det krydret med lidt individuel kvalitet. Det virker umiddelbart lovende forud for de resterende kampe i slutspillet. Franculinho virker til at gøre noget godt for vores opbyggende spil.

Man kan blive voldsomt træt af mediernes ulidelige tilgang, hvor det konstant skal handle om, hvordan hver eneste kamp stiller holdene i forhold til guldet. Vi skal bare holde snuden i sporet, fokusere på os selv og tage en kamp ad gangen. Selvom det kun bliver til et point i dag, er der meget vi kan tage med videre.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Ravnen »

Det er bare pisse bittert at sådan noget sker i fjerde minuts overtid. Men ellers en opløftende kamp. Det er da ren fryd af se Osorio og Franculino sammen, de har en forståelse for hinanden. Jeg synes vi burde have scoret et par kasser mere, på nogle af de kæmpe chancer vi havde, og så havde det ikke været på spil til allersidst. Men hvis og hvis, min røv var spids (som man siger)

Som I andre siger, når de individuelle kvaliteter begynder at vise sig som i dag, så lover det altså godt. Vi fighter samtidig så det er en fryd og viser enorm vilje.

sonderskov
Indlæg: 54
Tilmeldt: 21. feb 2022, 15:58

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af sonderskov »

Forstår ikke indskiftning af Joel Anderson og Simsir de lavede absolut intet positivt tvært imod, et ærgerligt pointtab, som professionelt burde være undgået.

Kejle
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: R25 FCM - FCK

Indlæg af Kejle »

sonderskov skrev:
15. apr 2024, 15:56
Forstår ikke indskiftning af Joel Anderson og Simsir de lavede absolut intet positivt tvært imod, et ærgerligt pointtab, som professionelt burde være undgået.
Hvis ikke vi holder reserverne bare lidt i gang, så står vi svagt når de skal bruges.

Besvar