FCM - AGF 3 sep.
FCM - AGF 3 sep.
En flad stemning efter 1-1. Det lignede en sejr det meste af kampen. Vi står lidt for langt tilbage på banen, synes jeg. Men ellers er der masser af positive ting at sige om det her hold. Jeg synes Mads Bach og Andre Rømer pynter gevaldigt på holdet, de giver noget tyngde med deres blotte tilstedeværelse. Simsir fortsætter med at ligne den næste helt store stjerne. Og så Ola Brynhildsen, hold nu op, sikke en debut, han satte stort set ikke en fod forkert, lynhurtig, adræt, hurtig i tanke og men nogle meget tydelige afslutningsevner.
Det er klart det er uholdbart at smide to point til sidst. Det er også tydeligt at der er masser at arbejde med, før det her hold er færdigbagt. Men jeg sidder tilbage med en fornemmelse af at det kan blive rigtig stort og flot. Alene vores tre angribere Cho, Franculino og Ola bliver vanvittigt spændende at følge.
Der er meget at bygge videre på. Det er opløftende.
Det er klart det er uholdbart at smide to point til sidst. Det er også tydeligt at der er masser at arbejde med, før det her hold er færdigbagt. Men jeg sidder tilbage med en fornemmelse af at det kan blive rigtig stort og flot. Alene vores tre angribere Cho, Franculino og Ola bliver vanvittigt spændende at følge.
Re: FCM - AGF 3 sep.
Jeg er helt enig. Nu har vi et hold med kvalitetsspillere på et flot niveau. Vi har spillere at sætte ind uden at det forringer produktet. Jeg tror godt det kan blive en god sæson. AGF har dog også et godt hold, så der er rift om de øverste pladser i ligaen.Ravnen skrev: ↑4. sep 2023, 02:07En flad stemning efter 1-1. Det lignede en sejr det meste af kampen. Vi står lidt for langt tilbage på banen, synes jeg. Men ellers er der masser af positive ting at sige om det her hold. Jeg synes Mads Bach og Andre Rømer pynter gevaldigt på holdet, de giver noget tyngde med deres blotte tilstedeværelse. Simsir fortsætter med at ligne den næste helt store stjerne. Og så Ola Brynhildsen, hold nu op, sikke en debut, han satte stort set ikke en fod forkert, lynhurtig, adræt, hurtig i tanke og men nogle meget tydelige afslutningsevner.
Absolut opløftende spil med et usammenspillet hold.
Mads Bech minder meget om scholle, håber han er lige sp godt til at føre bolden frem?
Jeg er meget positivt overrasket over Rømer, hvilken indsats så længe kræfterne rakte.
Jeg savnede ikke ohlsson i dag, slet ikke Dahlsgaard
Mest opløftende er det aggressive udtryk, mod et ikke så ringe gymnastik foreningshold
Mads Bech minder meget om scholle, håber han er lige sp godt til at føre bolden frem?
Jeg er meget positivt overrasket over Rømer, hvilken indsats så længe kræfterne rakte.
Jeg savnede ikke ohlsson i dag, slet ikke Dahlsgaard
Mest opløftende er det aggressive udtryk, mod et ikke så ringe gymnastik foreningshold
Jeg er virkelig positiv over Mads Bechs indkast. Det er et kæmpe plus, som jeg slet ikke havde læst om tidligere. Han kaster meget bedre end Dalsgaard, det bliver godt, når først vi får tid til at sætte noget mere op omkring det.
Der var engang hvor det stod i FCMs drejebog at man aldrig (!) skal skifte defensivt ud ved en føring. Det var begrundet med en grundig analyse af kampmønstre generelt.
Til trods for dette, så er en af TTs favorittræk ved en føring at sætte Charles ind i stedet for Simsir. Der er også andre eksempler.
Jeg kan ikke huske at det har virket mange gange - måske mod Silkeborg - og syntes altid vi taber momentum. Og nu hvor vi så har nok offensive spillere i truppen også, så tænker jeg: hvorfor bliver han ved?
Er der andre der har bemærket dette brud med vores filosofi? Og hvad er jeres syn på det?
Til trods for dette, så er en af TTs favorittræk ved en føring at sætte Charles ind i stedet for Simsir. Der er også andre eksempler.
Jeg kan ikke huske at det har virket mange gange - måske mod Silkeborg - og syntes altid vi taber momentum. Og nu hvor vi så har nok offensive spillere i truppen også, så tænker jeg: hvorfor bliver han ved?
Er der andre der har bemærket dette brud med vores filosofi? Og hvad er jeres syn på det?
Jeg tror Thomasberg ville sikre føringen. Egentlig synes jeg Charles gjorde det ok i går. Det var et rigtig kludemål AGF fik, den slags er svært at gardere sig mod. En skam Ola ikke fik 2-0 målet godkendt, så havde det bare været en parantes.
Jeg bemærkede også indskiftningen af Charles i stedet for Simsir. På daværende tidspunkt synes jeg egentlig allerede vi havde mistet momentum, men den sidste(eneste) rest af kreativitet forsvandt fra midtbanen - jeg medgiver Thomasberg ikke havde meget at skyde med - men der fra blev det, som jeg ser det, ren overlevelse.
Det er egentlig ikke fordi, jeg har lyst til at tage de negative briller på ovenpå de seneste skuffelser og de mange nye ansigter. Og jeg synes egentlig også vi spiller en udmærket første halvleg. Det er bare som om, at vi ikke kommer ud til anden halvleg og overlader al initiativet til AGF. Vi formår på hverken at sætte et pres, eller måske vigtigst at holde i bolden. Det kan godt være vi praktiserer en direkte spillestil og har det fint med at stå kompakt og dybt, men vi kommer simpelthen for langt tilbage hele anden halvleg.
Vi har store problemer i det opbyggende, etablerede spil, spillet med bolden, samt det chanceskabende spil på modstanderens halvdel og jeg er spændt på om Thomasberg evner det løst. Med de nye spillere, der er kommet til, er jeg heller ikke sikker på at 4-4-2 er løsningen. Vi må se. Jeg synes truppen er enorm spændende, hvis de kan blive spillet godt sammen og spiller som et hold.
Det er egentlig ikke fordi, jeg har lyst til at tage de negative briller på ovenpå de seneste skuffelser og de mange nye ansigter. Og jeg synes egentlig også vi spiller en udmærket første halvleg. Det er bare som om, at vi ikke kommer ud til anden halvleg og overlader al initiativet til AGF. Vi formår på hverken at sætte et pres, eller måske vigtigst at holde i bolden. Det kan godt være vi praktiserer en direkte spillestil og har det fint med at stå kompakt og dybt, men vi kommer simpelthen for langt tilbage hele anden halvleg.
Vi har store problemer i det opbyggende, etablerede spil, spillet med bolden, samt det chanceskabende spil på modstanderens halvdel og jeg er spændt på om Thomasberg evner det løst. Med de nye spillere, der er kommet til, er jeg heller ikke sikker på at 4-4-2 er løsningen. Vi må se. Jeg synes truppen er enorm spændende, hvis de kan blive spillet godt sammen og spiller som et hold.
Kludemål?
Kæmpe drop af Lössl endnu engang. Hans niveau er ikke et top 3 hold værdigt.,
Han må aldrig tabe bolden på det indlæg. Havde han holdt fast, så havde de aldrig fået indlæg nr. 2.
Kæmpe drop af Lössl endnu engang. Hans niveau er ikke et top 3 hold værdigt.,
Han må aldrig tabe bolden på det indlæg. Havde han holdt fast, så havde de aldrig fået indlæg nr. 2.
Den ryger jo ind og ud af spil flere gange = kludemål
Men okay jeg stod langt væk og så
Men okay jeg stod langt væk og så
Vi manglede Olsson, men i stedet for hvem?6256 skrev: ↑4. sep 2023, 22:17Jeg bemærkede også indskiftningen af Charles i stedet for Simsir. På daværende tidspunkt synes jeg egentlig allerede vi havde mistet momentum, men den sidste(eneste) rest af kreativitet forsvandt fra midtbanen - jeg medgiver Thomasberg ikke havde meget at skyde med - men der fra blev det, som jeg ser det, ren overlevelse.
Løssel skal til at se sig over skulderen for hold da kæft hvor er han blevet dårlig hurtigt lige pludselig. Han skinnede sidste sæson, men det var måske mere fordi holdet var endnu mere pis - og det primært var hold fra bund 6 man mødte.
Savner en klasse-målmand i FCM historien - især den fremtidige.
Savner en klasse-målmand i FCM historien - især den fremtidige.
Det gjorde vi helt sikkert, men det er vel også problematisk, at vi skal være så afhængige af ham. Vi har ikke andre af hans typer til at afløse/aflaste ham.Jakla skrev: ↑5. sep 2023, 03:39Vi manglede Olsson, men i stedet for hvem?6256 skrev: ↑4. sep 2023, 22:17Jeg bemærkede også indskiftningen af Charles i stedet for Simsir. På daværende tidspunkt synes jeg egentlig allerede vi havde mistet momentum, men den sidste(eneste) rest af kreativitet forsvandt fra midtbanen - jeg medgiver Thomasberg ikke havde meget at skyde med - men der fra blev det, som jeg ser det, ren overlevelse.
I søndags skulle de nok have været for Martinez som er dalet voldsomt i niveau. Rømer gik ind og gjorde det Martinez plejer at gøre - måske de to minder for meget om hinanden.
Jeg bliver nok heller aldrig helt begejstret for Sørensen på højre midt, men det giver helt sikkert noget fleksibilitet i forhold til Simsir. Der kommer bare for lidt offensiv trussel fra Sørensen - desværre!
-
Jeg var ret skeptisk over for Rømer efter at have set ham for Elfsborg i nogle kampe på tv hen over sommeren, Han virkede ret stillestående og uengageret, men tror det relative lave niveau i Sverige snyder. Kredit til ham for en virkelig god kamp mod AGF. Hvis det er niveauet, kan han blive leder af den midtbane fremover.
Charles spillede faktisk også udmærket i den tid han fik, efter min mening.
Alt i alt ser startelver og trup meget lovende ud med de nye tilføjelser og afgange, og der er nu kvalitet til at vi kan slå alle hold i ligaen. Savner dog som mange andre at se et højere niveau fra Løssl og vores højre backs.
Charles spillede faktisk også udmærket i den tid han fik, efter min mening.
Alt i alt ser startelver og trup meget lovende ud med de nye tilføjelser og afgange, og der er nu kvalitet til at vi kan slå alle hold i ligaen. Savner dog som mange andre at se et højere niveau fra Løssl og vores højre backs.