Fandt lige denne artikel på expressen.se
http://expressen.se/index.jsp?a=234532
Angiveligt skulle Stig Tøfting have fået 180.000,- kroner om måneden i AGF, hvadenten det er danske eller svenske kroner de mener, er det immervæk noget af en sjat.
Ikke mærkeligt at pengene fosser ud af onkel Kurts klubkasse...
Keep the faith
Smørtyven - som godt vil sidde på bænken i Häcken for det halve
Stig Tøfting
Re: Stig Tøfting
Jeg har faktisk hørt rygter om at han tjente mere. Jeg har hørt folk snakke om helt op til 3 mio. om året. Jeg tror dog eftethånden alvoren er gået op for ledelsen. (flere år efter alle andre i kongeriget) Jeg har også en ide om at det er derfor at de henter svenskere i stor stil. Forskerordningen sparer dem jo for en god slat penge.
AGF er iøvrigt ikke de eneste som har dyrket overbetaling af spillerne. Silkeborg var for et par år tilbage lønførende i superligaen, på trods af at de havde et yderst middelmådigt hold. DET er katastrofal ledelse.
AGF er iøvrigt ikke de eneste som har dyrket overbetaling af spillerne. Silkeborg var for et par år tilbage lønførende i superligaen, på trods af at de havde et yderst middelmådigt hold. DET er katastrofal ledelse.
Alle klubber i Superligaen har mere eller mindre fråset med penge på lønningerne. OB var de første til at indføre præstationslønninger (altså hvor lønnen virkelig afhang af resultater) og vi er stadig dem, som gør det i størst grad.
Esbjerg har et lønloft på 500.000 om året (mener jeg det er) til en spiller - vidst ikke noget med, at hvis en får 400.000, så kan en anden få 600.000. Derfor fik i vidst Michael Hansen? Esbjerg ville simpelthen ikke matche hans lønkrav.
Viborg ser dog ud til, at begynde på nogle vilde ting, hvis de har aftalt 1,2 mio i lønudgifter til Mota, men mon ikke dette er rimelig meget overdrevet.
FCK og Brøndby har vidst ikke de store begrænsninger på lønninger, de har dog også pengene til det. Brøndby aflønnede da vidst et par ældre svenske spillere med 2,5-3 mio kroner om året.
AaB har jeg ingen ide om, hvad deres lønninger ligger mellem. Men umiddelbart kunne noget tyde på, at de er for høje, eftersom de er garant for store underskud. AGF har vidst også brugt for mange penge på lønninger i forhold til spillernes niveau, men det er vidst ikke alene grunden til deres flotte regnskaber.
Hvordan ser det ud med jer? Er Frank den højest lønnede?
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Esbjerg har et lønloft på 500.000 om året (mener jeg det er) til en spiller - vidst ikke noget med, at hvis en får 400.000, så kan en anden få 600.000. Derfor fik i vidst Michael Hansen? Esbjerg ville simpelthen ikke matche hans lønkrav.
Viborg ser dog ud til, at begynde på nogle vilde ting, hvis de har aftalt 1,2 mio i lønudgifter til Mota, men mon ikke dette er rimelig meget overdrevet.
FCK og Brøndby har vidst ikke de store begrænsninger på lønninger, de har dog også pengene til det. Brøndby aflønnede da vidst et par ældre svenske spillere med 2,5-3 mio kroner om året.
AaB har jeg ingen ide om, hvad deres lønninger ligger mellem. Men umiddelbart kunne noget tyde på, at de er for høje, eftersom de er garant for store underskud. AGF har vidst også brugt for mange penge på lønninger i forhold til spillernes niveau, men det er vidst ikke alene grunden til deres flotte regnskaber.
Hvordan ser det ud med jer? Er Frank den højest lønnede?
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Tapia skrev:
-------------------------------------------------------
> Silkeborg var for et
> par år tilbage lønførende i superligaen, på trods
> af at de havde et yderst middelmådigt hold. DET er
> katastrofal ledelse.
Vi fik da i det mindste et mesterskab, en pokal og noget metal i kassen. Hvad har i fået for jeres overforbrug indtil nu?
-------------------------------------------------------
> Silkeborg var for et
> par år tilbage lønførende i superligaen, på trods
> af at de havde et yderst middelmådigt hold. DET er
> katastrofal ledelse.
Vi fik da i det mindste et mesterskab, en pokal og noget metal i kassen. Hvad har i fået for jeres overforbrug indtil nu?
Ligger jeres mesterskab ikke rundt regnet 10-11 år tilbage? Altså noget før lønningerne for alvor galoperede i dansk fodbold.
Det eneste du vel med rette kan sige I har fået for pengene i denne sammenhæng, er lidt semi-ædelt metal og en pokal. Til sammenligning har vi også fået metal, en pokalfinale samt højst sandsynligt endnu en pokalfinale comming up. Og det vel og mærke uden på nogen måde at være løn- eller for den sags skyld forbrugsførende.
-
Som i måske er klar over er Åkeby og co. i gang med en store udrensning i truppen. Godt da flere spillere især fra Poul Hansen tiden har fået flere penge end deres spillemæssige kvaliteter berettiger dem til. Ca. 10 spillere (plus en del skader) har forladt truppen og kun 3 er kommet til - dog regner vi med at der kommer nogle stykker før vinduet lukker.
Tøffe er ikke en del af denne udrensning, men hans fravær giver meget plads i lønbudgettet.
Tøffe er ikke en del af denne udrensning, men hans fravær giver meget plads i lønbudgettet.