Henrik Smedegaard til Vejle...
Re: Henrik Smedegaard til Vejle...
Har du overvejet at holde dig lidt til fakta, istedet for at fyre alle mulig påstande afsted.
Jeg er ikke klar over hvor lang kontrakt, Henrik fik i sommers. Men hvis det var en 1-års kontrakt, kan han jo siden nytår, have forhandlet med VB. Unden af FCM har kendt til det, så det kan jo være det også er kommet som et chok for dem. Men lad os nu se når der kommer en udmelding, det hjælper jo ikke at "svine" nogen til før man kender hele sagen.
Smedegaard skifter først til sommer, og Daugaard er også tilbage efter sin skade, der udover er der Nico og Ulrik så indtil sommer er vi vel godt dækket ind på vores backpladser med 4 spillere, vi spiller trods alt kun med 2 backs.
Regnskabet for 2004, er ikke fremlagt endnu. Så det er varmt luft du kommer med her. Og der var kalkuleret med et underskud i 2004, mig bekendt. Desuden er der jo flere flere ting end flytningen som spiller ind. Men lad os dog vente på regnskabet i stedet for at gætte.
Jeg er ikke klar over hvor lang kontrakt, Henrik fik i sommers. Men hvis det var en 1-års kontrakt, kan han jo siden nytår, have forhandlet med VB. Unden af FCM har kendt til det, så det kan jo være det også er kommet som et chok for dem. Men lad os nu se når der kommer en udmelding, det hjælper jo ikke at "svine" nogen til før man kender hele sagen.
Smedegaard skifter først til sommer, og Daugaard er også tilbage efter sin skade, der udover er der Nico og Ulrik så indtil sommer er vi vel godt dækket ind på vores backpladser med 4 spillere, vi spiller trods alt kun med 2 backs.
Regnskabet for 2004, er ikke fremlagt endnu. Så det er varmt luft du kommer med her. Og der var kalkuleret med et underskud i 2004, mig bekendt. Desuden er der jo flere flere ting end flytningen som spiller ind. Men lad os dog vente på regnskabet i stedet for at gætte.
-
stadigvæk, så forholder jeg mig specifikt til situationen med Henrik Smedegård, den handling forholder jeg mig retten til at sige min mening om, nemlig at her syntes jeg ikke at FCM var langsigtet men kortsigtigt. Lad lige være med at ligge ord i munden på mig som jeg ikke har sagt, du fordrejer jo hvad det er jeg siger. Gider ikke dette her ordkløveri, om hvem der har den største ...slut herfra.
Egebjerg skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis nu ledelsen meldte bare lidt ud om hvad der
> sker og hvorfor, så kunne det måske tænkes at
> kritikken af selv samme kunne undgåes....
> Men nej, endnu engang skal man læse nyhederne alle
> andre steder end på den officielle hjemmeside....
> klap klap...
Lyder som om du mener det er ok at kritisere en handel du ikke aner en skid om baggrunden for, pga at FCM ikke har informeret dig???
> Hvis nu ledelsen meldte bare lidt ud om hvad der
> sker og hvorfor, så kunne det måske tænkes at
> kritikken af selv samme kunne undgåes....
> Men nej, endnu engang skal man læse nyhederne alle
> andre steder end på den officielle hjemmeside....
> klap klap...
Lyder som om du mener det er ok at kritisere en handel du ikke aner en skid om baggrunden for, pga at FCM ikke har informeret dig???
Enig i at det er galt, uenig i måden at fortælle det på, det lyder meget som TGP, og det er ikke et kompliment...
Nej det er det bestemt ikke , men denne negative tendens kunne helt sikkert "stoppes" (der vil altid være negative folk) hvis ledelsen bare engang imellem meldte ud "hvordan og hvorfor"
Ja, der er jo ikke så mange penge, som du selv brokker dig over senere, men du vil gerne have at vi køber spillere og lader være med at sælge?
Enig med dig, men så hold på dem vi har!
Underskuddet kan og vil stadigvæk blive diskuteret, sammen med de ekstraordinære udgifter på flytningen, har FCM også oplevet et boom i sponsorindtægter, men som om de ikke rigtig figurerer (forstå mig ret) når klubben alligevel kommer ud af regnskabsåret med så stort et underskud...
Denne øget sponsorinteresse burde kunne mærkes og ses på bundlinien...
Køber bare ikke den med "flere udgifter end forventet" hvor kommer udgifterne fra?? ja reklamebander er dyre, men prisen er fast og kan helt sikkert fastsættes inden flytningen, leje/drift af stadion er også en fast udgift så hvor er det udgiften er blevet større end forventet????
Nej det er det bestemt ikke , men denne negative tendens kunne helt sikkert "stoppes" (der vil altid være negative folk) hvis ledelsen bare engang imellem meldte ud "hvordan og hvorfor"
Ja, der er jo ikke så mange penge, som du selv brokker dig over senere, men du vil gerne have at vi køber spillere og lader være med at sælge?
Enig med dig, men så hold på dem vi har!
Underskuddet kan og vil stadigvæk blive diskuteret, sammen med de ekstraordinære udgifter på flytningen, har FCM også oplevet et boom i sponsorindtægter, men som om de ikke rigtig figurerer (forstå mig ret) når klubben alligevel kommer ud af regnskabsåret med så stort et underskud...
Denne øget sponsorinteresse burde kunne mærkes og ses på bundlinien...
Køber bare ikke den med "flere udgifter end forventet" hvor kommer udgifterne fra?? ja reklamebander er dyre, men prisen er fast og kan helt sikkert fastsættes inden flytningen, leje/drift af stadion er også en fast udgift så hvor er det udgiften er blevet større end forventet????
Hej Klauzito
Jeg kan kun give dig ret i at det ikke er nok bare at brokke sig fordi det ikke er kommet på FCM's hjemmeside, men vi kan vel egentlig godt blive enig om at vedr. salg og køb er de langsomme til at komme med en udmelding. Vedr. Ole Tidman (bare for at blande noget mere ind i denne diskussion) så er der endnu ikke kommet noget som helst om ham og hans mulige skifte på FCM's hjemmeside, så derfor er jeg ikke sikkerpå om han er her eller om han er rejst videre igen.
Vedr. Smedegaard så vil jeg sige at jeg egentlig godt forstår knægten, det er muligt at vi har en god trup og at der er en del potentiale både for fremtiden og for at få medaljer iår, men når det så er sagt, så er der ikke meget der tyder på at han kan tilspille sig en plads i førsteholdstruppen. Når Daugaard er tilbage, så er det reelt ham og Lindkvist der kæmper om pladsen og med udsigt til videre udvikling under Lasse og fast 1 div. bold så vil han muligvis udvikle sig en del hurtigere.
Klart er jeg skuffet på klubbens vegne, man vil jo altid gerne beholde de spillere der kan gå hen og blive til noget stort, men jeg ville hoppe med på Poulsgaards vogn også sige, det var fandme træls !
Må foråret forkæle os med fin superliga bold, medaljer og høj sol over SAS arena.
Jeg kan kun give dig ret i at det ikke er nok bare at brokke sig fordi det ikke er kommet på FCM's hjemmeside, men vi kan vel egentlig godt blive enig om at vedr. salg og køb er de langsomme til at komme med en udmelding. Vedr. Ole Tidman (bare for at blande noget mere ind i denne diskussion) så er der endnu ikke kommet noget som helst om ham og hans mulige skifte på FCM's hjemmeside, så derfor er jeg ikke sikkerpå om han er her eller om han er rejst videre igen.
Vedr. Smedegaard så vil jeg sige at jeg egentlig godt forstår knægten, det er muligt at vi har en god trup og at der er en del potentiale både for fremtiden og for at få medaljer iår, men når det så er sagt, så er der ikke meget der tyder på at han kan tilspille sig en plads i førsteholdstruppen. Når Daugaard er tilbage, så er det reelt ham og Lindkvist der kæmper om pladsen og med udsigt til videre udvikling under Lasse og fast 1 div. bold så vil han muligvis udvikle sig en del hurtigere.
Klart er jeg skuffet på klubbens vegne, man vil jo altid gerne beholde de spillere der kan gå hen og blive til noget stort, men jeg ville hoppe med på Poulsgaards vogn også sige, det var fandme træls !
Må foråret forkæle os med fin superliga bold, medaljer og høj sol over SAS arena.
-
seeker skrev:
> stadigvæk, så forholder jeg mig specifikt til
> situationen med Henrik Smedegård, den handling
> forholder jeg mig retten til at sige min mening
> om, nemlig at her syntes jeg ikke at FCM var
> langsigtet men kortsigtigt.
Og jeg svarer tilbage at man ikke kan isolere en ting og sige at det er kortsigtet, da langsigtet planlægning ikke kan ses ud af en enkelt handling.
Lad lige være med at
> ligge ord i munden på mig som jeg ikke har sagt,
Det har jeg heller ikke gjort.
> du fordrejer jo hvad det er jeg siger.
Det har jeg heller ikke gjort, jeg kommer bare med en påstand om at du ikke kan tage en isoleret hændelse og vurdere ud fra den om ledelsen agerer langsigtet eller kortsigtet. Hvis du ikke er enig kan du modargumentere, men du skal ikke påstå jeg lægger ord i munden på dig.
> Gider ikke
> dette her ordkløveri, om hvem der har den største
Så skulle du måske lade være med at begynde at gætte på hvor gammel jeg er.
> ...slut herfra.
Jamen så siger jeg også slut på det her, selvom vi da vidst ikke rigtig nåede til at debatere noget før du ikke gad mere.
> stadigvæk, så forholder jeg mig specifikt til
> situationen med Henrik Smedegård, den handling
> forholder jeg mig retten til at sige min mening
> om, nemlig at her syntes jeg ikke at FCM var
> langsigtet men kortsigtigt.
Og jeg svarer tilbage at man ikke kan isolere en ting og sige at det er kortsigtet, da langsigtet planlægning ikke kan ses ud af en enkelt handling.
Lad lige være med at
> ligge ord i munden på mig som jeg ikke har sagt,
Det har jeg heller ikke gjort.
> du fordrejer jo hvad det er jeg siger.
Det har jeg heller ikke gjort, jeg kommer bare med en påstand om at du ikke kan tage en isoleret hændelse og vurdere ud fra den om ledelsen agerer langsigtet eller kortsigtet. Hvis du ikke er enig kan du modargumentere, men du skal ikke påstå jeg lægger ord i munden på dig.
> Gider ikke
> dette her ordkløveri, om hvem der har den største
Så skulle du måske lade være med at begynde at gætte på hvor gammel jeg er.
> ...slut herfra.
Jamen så siger jeg også slut på det her, selvom vi da vidst ikke rigtig nåede til at debatere noget før du ikke gad mere.
Klauzito skrev
Hvis du læser bare lidt, så vil du på et tidspunkt opdage at jeg skriver at ledelsen måske kunne undgå denne kritik, hvis de meldte lidt ud engang imellem.. Dette var ikke en kritik af handlen, mere af ledelsen....
Hvis ledelsen havde meldt ud hvilke perspektiver der var i handlen, var vi fri for at gætte og så havde vi noget at forholde os til.....
Hvis du læser bare lidt, så vil du på et tidspunkt opdage at jeg skriver at ledelsen måske kunne undgå denne kritik, hvis de meldte lidt ud engang imellem.. Dette var ikke en kritik af handlen, mere af ledelsen....
Hvis ledelsen havde meldt ud hvilke perspektiver der var i handlen, var vi fri for at gætte og så havde vi noget at forholde os til.....
Hvad har de gang i? sammenhæng?
Jeg må sige at jeg ikke forstår noget af taktikken i FCM nu. Er det ikke meningen at vi selv skal komme med spillere til førsteholdstruppen. og så lader vi henrik smedegaard gå.... han er i mine øjne en spiller som skulle være i 1'ste 11'erne. Og tror han vil kunne udvikle sig til en meget værdifuld spiller hvis han fik chancen (både spillemæssigt og økonomisk). Men den chance skal han så ikke have i FCM..... jeg forstår ingen ting. Jeg syntes det er fint PSJ og Zidan smuttede (alt taget i betragtning) men når FCM selv siger de skal satse på talenter i fremtiden kan jeg ikke få noget til at hænge sammen med salget af HS!
HVOR ER SAMMENHÆNGEN? vi har vel ikke fået 1.mio for smede.
HVOR ER SAMMENHÆNGEN? vi har vel ikke fået 1.mio for smede.
-
Egebjerg skrev:
Man kan citere, med en knap lige under indlægget. Bare hvis du ikke skulle have set det, den sidder ikke så logisk.
> Underskuddet kan og vil stadigvæk blive
> diskuteret, sammen med de ekstraordinære udgifter
> på flytningen, har FCM også oplevet et boom i
> sponsorindtægter, men som om de ikke rigtig
> figurerer (forstå mig ret) når klubben alligevel
> kommer ud af regnskabsåret med så stort et
> underskud...
> Denne øget sponsorinteresse burde kunne mærkes og
> ses på bundlinien...
Jeg forstår dig godt, men jeg ser på det sådan her (tallene er fiktive) (Og tallene står pænt når jeg trykker send, men den flytter dem når indlægget læses, derfor har jeg indsat stregerne for at flytte tallene)
Udgift/indtægt________2003___2004
Tilskuere________________2______3
Sponsorer_______________10_____20
Øvrige indtægter_________7______7
Udgifter_______________-30____-32
Drift:_________________-11_____-2
Ekstraord. udgifter_____-2_____-9
Ekstraord. indtægter____13______4
Bundlinie:_______________0_____-7
Som du kan se er vores drift i dette FIKTIVE regnskab forbedret med 9 millioner, men på grund af meget færre indtægter på spillersalg, men tilgengæld meget højere udgifter til ekstraordinære ting, er vores bundlinie dårlig.
Derfor synes jeg at det blive spændende at se hvad driften reelt er, og så fuck da om vi har haft mange ekstraordinære udgifter, såfremt de reelt er ekstraordinære, dvs. ikke tilbagevendende. For så kan vi bagefter se på en drift der er ved at være i balance, og dermed et regnskab der er sundt, i forhold til et der giver plus på bundlinien, men som er ekstremt afhængigt af spillersalg.
> Køber bare ikke den med "flere udgifter end
> forventet" hvor kommer udgifterne fra?? ja
> reklamebander er dyre, men prisen er fast og kan
> helt sikkert fastsættes inden flytningen,
> leje/drift af stadion er også en fast udgift så
> hvor er det udgiften er blevet større end
> forventet????
Jamen der er jeg dig svar skyldig, og det er da heller ikke særlig godt at udgifter løber løbsk. Dårlig vurdering, eller dårlig styring kan være årsagerne, men aner det ikke. Det er måske også bare en undskyldning og slet ikke det primære sted udgifterne ligger. Om alle omstændigheder håber jeg der er tale om ekstraordinære udgifter og ikke endnu et dårligt driftsregnskab som årsag til at vi har fået underskud.
Man kan citere, med en knap lige under indlægget. Bare hvis du ikke skulle have set det, den sidder ikke så logisk.
> Underskuddet kan og vil stadigvæk blive
> diskuteret, sammen med de ekstraordinære udgifter
> på flytningen, har FCM også oplevet et boom i
> sponsorindtægter, men som om de ikke rigtig
> figurerer (forstå mig ret) når klubben alligevel
> kommer ud af regnskabsåret med så stort et
> underskud...
> Denne øget sponsorinteresse burde kunne mærkes og
> ses på bundlinien...
Jeg forstår dig godt, men jeg ser på det sådan her (tallene er fiktive) (Og tallene står pænt når jeg trykker send, men den flytter dem når indlægget læses, derfor har jeg indsat stregerne for at flytte tallene)
Udgift/indtægt________2003___2004
Tilskuere________________2______3
Sponsorer_______________10_____20
Øvrige indtægter_________7______7
Udgifter_______________-30____-32
Drift:_________________-11_____-2
Ekstraord. udgifter_____-2_____-9
Ekstraord. indtægter____13______4
Bundlinie:_______________0_____-7
Som du kan se er vores drift i dette FIKTIVE regnskab forbedret med 9 millioner, men på grund af meget færre indtægter på spillersalg, men tilgengæld meget højere udgifter til ekstraordinære ting, er vores bundlinie dårlig.
Derfor synes jeg at det blive spændende at se hvad driften reelt er, og så fuck da om vi har haft mange ekstraordinære udgifter, såfremt de reelt er ekstraordinære, dvs. ikke tilbagevendende. For så kan vi bagefter se på en drift der er ved at være i balance, og dermed et regnskab der er sundt, i forhold til et der giver plus på bundlinien, men som er ekstremt afhængigt af spillersalg.
> Køber bare ikke den med "flere udgifter end
> forventet" hvor kommer udgifterne fra?? ja
> reklamebander er dyre, men prisen er fast og kan
> helt sikkert fastsættes inden flytningen,
> leje/drift af stadion er også en fast udgift så
> hvor er det udgiften er blevet større end
> forventet????
Jamen der er jeg dig svar skyldig, og det er da heller ikke særlig godt at udgifter løber løbsk. Dårlig vurdering, eller dårlig styring kan være årsagerne, men aner det ikke. Det er måske også bare en undskyldning og slet ikke det primære sted udgifterne ligger. Om alle omstændigheder håber jeg der er tale om ekstraordinære udgifter og ikke endnu et dårligt driftsregnskab som årsag til at vi har fået underskud.
Nielsen skrev:
Først ja lad os vente og se regnskabet, og ja det er udelukkende gisninger..
Men når det er sagt! Ja der var budgetteret underskud, men igen var der budgetteret for lavt og underskuddet bliver større end først antaget...
Ja der er flere omkostninger end flytningen til SAS Arena, netop der jeg vil hen når ledelse udelukkende snakker om større omk. end forventet ved netop det nye stadion....
Ledelsen tørrer det nye stadion af på underskuddet gang på gang, har de overvejet at indrømme det måske bare er dårlig ledelse????
Først ja lad os vente og se regnskabet, og ja det er udelukkende gisninger..
Men når det er sagt! Ja der var budgetteret underskud, men igen var der budgetteret for lavt og underskuddet bliver større end først antaget...
Ja der er flere omkostninger end flytningen til SAS Arena, netop der jeg vil hen når ledelse udelukkende snakker om større omk. end forventet ved netop det nye stadion....
Ledelsen tørrer det nye stadion af på underskuddet gang på gang, har de overvejet at indrømme det måske bare er dårlig ledelse????
Så er din kritik mod ledelsen pga handelen eller pga de ikke oplyser om handelen???
Undskyld, men hvordan kan du skrive at de tørre det af på stadionet gang på gang, der skal vel lige være en første gang inden der kommer en gang på gang!?
-
Smede er et stort talent, og kan også spille i venstre side, hvor vi er MEGET tynd besat i forsvaret. Deruover er han så ung og talentfuld, at han også kan omskoles og bruges på midtbanen.
Håber, det har givet en pose penge, men det er jo højest usandsynlig når man ser på Vejles økonomi.
Håber, det har givet en pose penge, men det er jo højest usandsynlig når man ser på Vejles økonomi.
Alakazam, jeg tror kærlighed gør blind! Rart med opbakning til FCM lige meget hvad de gør. Men jeg syntes også det er helt fint folk skælder ud over at man lader smede gå. Jeg er selv skuffet over han smutter.
-
Du misforstår mig, jeg er skam ikke bare positiv uanset hvad, og det er da skidt alt andet lige at han smutter. Men når vi ikke ved hvorfor han smuttede, så kan vi vel ikke tillade os at svine ledelsen til for deres dispositioner.
Ligesom jeg også syntes det var latterligt at svine Ørgaard til for Zidan leje-aftalen, uden folk anede noget som helst om hvordan den er stykket sammen. Vent med at svine til man har noget at have det i, det ville klæde folk.
Ligesom jeg også syntes det var latterligt at svine Ørgaard til for Zidan leje-aftalen, uden folk anede noget som helst om hvordan den er stykket sammen. Vent med at svine til man har noget at have det i, det ville klæde folk.