Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Kent »

ThygeM skrev:
20. nov 2017, 19:20
Tænk før du taler! Regningen er betalt - ligesom vores gæld - så vidt jeg ved er vi den eneste klub i suoerligaen der er gældsfri.
Når du nu skal spille smart og give andre råd, så burde du nok sørge for at komme med lidt bedre påstande, som ikke bare dokumenterer, at du ikke har sat dig ind i tingene og ikke ved ret meget. Lad os bare tage vores nordjyske modstandere fra i aften som et enkelt eksempel. De har en kæmpe egenkapital, og jeg mener, at de har omkring 80 mio i likvide midler, hvoraf en del er sat i obligationer.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

ThygeM skrev:
20. nov 2017, 14:45
...for fjernede man Hansen, Novak, kian, Korshmar, Jakob P, Sparv, Hassan, Sørloth, Wikheim, Borring osv var der sgu ikke meget krudt i jer...
Selvfølgelig kan egne talenter ikke gøre det alene. Og når man sælger fordi nogle spillere blive for gode, er det selvfølgelig også fair at købe.

Og hvis du kigger på spillelisterne, er der jo helt klart forskel. Selvom FCM kun måtte stille med gamle akademispillere, hedder holdet trods alt stadig:

Ottesen
Riis, Kaan, Nicolaisen
Nissen, Rømer, Duelund, Andreas Poulsen
Rilwan, Onuachu, Anderson

Bænk:
Munksgaard, Thycosen, Victor Torp, David


På jeres A liste er der egenudviklede spillere
Gregers Arndal-Lauritzen
Jacob Pryts Larsen
Mads Juel Andersen
Svenn Crone

Kender dem ikke så godt, og kender ikke jeres bedste på B-listen, men tror næppe de kan slå FCM's akademihold.
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... llerlister

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

Kent skrev:
20. nov 2017, 23:24
ThygeM skrev:
20. nov 2017, 19:20
Tænk før du taler! Regningen er betalt - ligesom vores gæld - så vidt jeg ved er vi den eneste klub i suoerligaen der er gældsfri.
Når du nu skal spille smart og give andre råd, så burde du nok sørge for at komme med lidt bedre påstande, som ikke bare dokumenterer, at du ikke har sat dig ind i tingene og ikke ved ret meget. Lad os bare tage vores nordjyske modstandere fra i aften som et enkelt eksempel. De har en kæmpe egenkapital, og jeg mener, at de har omkring 80 mio i likvide midler, hvoraf en del er sat i obligationer.
Jamen lille ven - lad de voksne snakke hvis ikke du ved hvad du snakker om! Ja, AaB har en rigtig god egenkapital og laver flotte regnskaber men det ændrer ikke på at de har en kortfristet gæld på 23 mio:

https://aabsport.dk/media/3336/aarsrapport-2016.pdf

AaB er pr den sundeste klub i ligaen rent økonomisk - men det er de på bekostning af resultater. Jeg synes da de er for konservative og fatter ikke at de ikke investerer - med mådehold - i superligatruppen.

Vi har ingen gæld og en egenkapital på 130 mio samt et regnskab hvor underskudene bliver halveret pr år pr:

https://brondby.com/files/PDF/Selskabsm ... 202017.pdf

Samt en meget konkurrencedygtig superligatrup. Det giver os - uanset din mening - en kæmpe fordel ifht jer. Jeres regnskaber er blodrøde trods EL deltagelse og FCM ville ikke eksistere hvis det ikke var for Benham da jeres egenkapital er praktisk talt nul. I er heldige at der ikke er financial fairplay ifht underskud kontra egenkapital!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Kent »

ThygeM skrev:
21. nov 2017, 08:15
Kent skrev:
20. nov 2017, 23:24
ThygeM skrev:
20. nov 2017, 19:20
Tænk før du taler! Regningen er betalt - ligesom vores gæld - så vidt jeg ved er vi den eneste klub i suoerligaen der er gældsfri.
Når du nu skal spille smart og give andre råd, så burde du nok sørge for at komme med lidt bedre påstande, som ikke bare dokumenterer, at du ikke har sat dig ind i tingene og ikke ved ret meget. Lad os bare tage vores nordjyske modstandere fra i aften som et enkelt eksempel. De har en kæmpe egenkapital, og jeg mener, at de har omkring 80 mio i likvide midler, hvoraf en del er sat i obligationer.
Jamen lille ven - lad de voksne snakke hvis ikke du ved hvad du snakker om! Ja, AaB har en rigtig god egenkapital og laver flotte regnskaber men det ændrer ikke på at de har en kortfristet gæld på 23 mio:

https://aabsport.dk/media/3336/aarsrapport-2016.pdf

AaB er pr den sundeste klub i ligaen rent økonomisk - men det er de på bekostning af resultater. Jeg synes da de er for konservative og fatter ikke at de ikke investerer - med mådehold - i superligatruppen.

Vi har ingen gæld og en egenkapital på 130 mio samt et regnskab hvor underskudene bliver halveret pr år pr:

https://brondby.com/files/PDF/Selskabsm ... 202017.pdf

Samt en meget konkurrencedygtig superligatrup. Det giver os - uanset din mening - en kæmpe fordel ifht jer. Jeres regnskaber er blodrøde trods EL deltagelse og FCM ville ikke eksistere hvis det ikke var for Benham da jeres egenkapital er praktisk talt nul. I er heldige at der ikke er financial fairplay ifht underskud kontra egenkapital!
Det er dejligt, at du fortsætter med at spille smart. Men jeg tror altså lige, at du skal læse de regnskaber igen. Hverken I eller AaB har rentebærende gæld, men I har naturligvis begge leverandørgæld (I har faktisk mere end AaB - du kan finde tallene på s. 7, hvis du vil tjekke). Du kan jo ikke bare plukke to tilfældige tal ud af regnskaber og sammenligne. Det skal ligesom være de samme tal i begge regnskaber. Så giver det ligesom mere mening....

Og ud over det, så gider jeg sgu ikke diskutere AaB og BIF-regnskaber. Din fremgangsmåde demonstrerer dog endnu engang den utrolige oppustede selvforståelse, som BIF-fans har, og som denne tråd så rigeligt har dokumenteret gennem sin lange levetid. I evner ikke rigtig, at se ud over egen næsetip, og mon ikke det ender med at blive et problem for jer igen?

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af oros »

En tidlig julegave i nostalgiens tegn til dig ThygeM:
https://www.youtube.com/watch?v=i82PPUxiPpw
:-)

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

oros skrev:
29. nov 2017, 17:46
En tidlig julegave i nostalgiens tegn til dig ThygeM:
https://www.youtube.com/watch?v=i82PPUxiPpw
:-)
Takker mange gange og vil gerne returnere en frisk julegave til dig fra denne sæson som bliver gentaget på MCH i marts :shock:

https://m.youtube.com/watch?v=VphoI77vb9M

Samt et på julegaver fra sidste sæson:
https://m.youtube.com/watch?v=rEKHvZN8aCY
https://m.youtube.com/watch?v=0AKy5RZ1w-U
https://m.youtube.com/watch?v=mYy18jl8_LM

Og så lige et godt minde for dig hvor der er lidt succes :lol:

https://m.youtube.com/watch?v=_iisiHeMzYk
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

Det er dejligt, at du fortsætter med at spille smart. Men jeg tror altså lige, at du skal læse de regnskaber igen. Hverken I eller AaB har rentebærende gæld, men I har naturligvis begge leverandørgæld (I har faktisk mere end AaB - du kan finde tallene på s. 7, hvis du vil tjekke). Du kan jo ikke bare plukke to tilfældige tal ud af regnskaber og sammenligne. Det skal ligesom være de samme tal i begge regnskaber. Så giver det ligesom mere mening....
Dejligt at du viser hvor indskrænket din viden er - selvom det må være flovt for dine forældre! Du tror simpelthen på at AaB har en leverandørgæld på 23 mio hvilket svarer til 1 1/2 års indkøb for dem? Kan forestille mig at en del af deres kortfristede ikke rentebærende gæld er rater til sommerens indkøb samt måske resten af renoveringen af deres træningsanlæg.

Vores 7 mill i kortfristet ikke rentebærende gæld er ratebetalinger på transfers for Vigen og Tibbling. Det er meget normalt at man betaler en spiller i rater.
Og ud over det, så gider jeg sgu ikke diskutere AaB og BIF-regnskaber. Din fremgangsmåde demonstrerer dog endnu engang den utrolige oppustede selvforståelse, som BIF-fans har, og som denne tråd så rigeligt har dokumenteret gennem sin lange levetid. I evner ikke rigtig, at se ud over egen næsetip, og mon ikke det ender med at blive et problem for jer igen?
Oppustede selvforståelse? Den må du gerne uddybe - vores selvforståelse er at vi er en KLUB med et enormt fælleskab hvilket vi viser uge efter uge både på ude og hjemmebane. Hvis det er at være oppustet er jeg godt nok stolt! Den med næsetippen er relativt malplaceret når hedder Kent og er fra Midtjylland. Der er da ikke nogen der har haft større problemer med at se ud over egen næsetip end Steinlein, Ankersen og Kent :lol:

I har vundet et mesterskab på 20 år og du opfører dig som var i Man utd eller en af de andre traditionsklubber.

Hvorfor skulle det blive et problem? Vores ejer er ikke en eller anden tilfældig englænder men en dybt passioneret vestegnsdreng med meget dybe lommer der er fan af klubben. Vi forbedrer vores regnskab fra år til år pt hvilket ikke just kan beskrives som “ The Benham Way”.

Til alle jer dejlige fordomsfri FCM Fans undskylder jeg hvis i skulle føle jer stødt over noget af ovenstående!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Kent »

ThygeM skrev:
30. nov 2017, 08:48
Dejligt at du viser hvor indskrænket din viden er - selvom det må være flovt for dine forældre! Du tror simpelthen på at AaB har en leverandørgæld på 23 mio hvilket svarer til 1 1/2 års indkøb for dem? Kan forestille mig at en del af deres kortfristede ikke rentebærende gæld er rater til sommerens indkøb samt måske resten af renoveringen af deres træningsanlæg.

Vores 7 mill i kortfristet ikke rentebærende gæld er ratebetalinger på transfers for Vigen og Tibbling. Det er meget normalt at man betaler en spiller i rater.
Egenligt utroligt, at du bliver ved med at lave faktuelle fejl. De 7 mio er langfristet - ikke kortfristet. I har 23 mio i kortfristet. Hvilket er steget til 30 mio i nyeste delårsrapport (og stadig mere end AaB). At jeg kalder det leverandørgæld hænger sammen med, at budgetposten i regnskabet hedder ..... wait for it..... leverandørgæld (tænkte at det ville gøre det lettere for dig at finde det, hvis jeg fortalte hvad du skulle lede efter, nu når du ikke selv faldt over det i regnskabet). Men ellers udmærket forsøg på at aflede opmærksomheden fra din oprindelige påstand om, at I (som de eneste!) er gældfri. Det er faktuelt forkert. Det går jeg ud fra, at vi er enige om.

Danne
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Danne »

Du nævner "The Benham way" må jeg spørge hvordan den skiller sig ud fra "The Jan Bech Andersen way"? Er den eneste forskel er, at Jan Bech er gammel VSTGN dreng?
Jeg synes stadig det er sjovt, at I er "Imod moderne fodbold", men når Jan Bech er fan, så er det vel ikke så slemt? Eller hvad?
Hvad er din holding i øvrigt til alle jeres jydefans? Jeg kender mange jyske Brøndby fans, men savner et ordentlig svar på dette. (Sorry hvis I tidligere har haft en debat lignende)

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af jonas386 »

Du nævner "The Benham way" må jeg spørge hvordan den skiller sig ud fra "The Jan Bech Andersen way"? Er den eneste forskel er, at Jan Bech er gammel VSTGN dreng?
Du er tæt på. Forskellen er, at den ene klub er Brøndby. Den anden er ikke.

Alt det der "imod moderne fodbold" og "danmarks bedste fans" er sådan noget BIF'ere har været nødt til at fortælle hinanden mens de har set FCK gå fra at være en konkurrent til at være miles-ahead. Mens man pudser næsen og tørrer øjnene har man stolt skubbet brystet frem og med bævrende stemme fået fremstammet "i det mindste er vi da stadig en rigtig fodboldklub".
I de sidste 10-12 år har man derudover måttet leve med, at klubber som både FCM, AaB, FCN og OB har opnået større sportslig succes, både hjemme og i europa, hvilket selvfølgelig gør noget for selvforståelsen. Når der så kommer en rigmand med en indstilling der i den grad skriger "moderne fodbold" og "rigmandsleg", så er det selvfølgelig slet ikke noget der på nogen måde konflikter med hele den foreningskultur man sådan brander sig på. Heller ikke selvom det er netop den slags, altså at fodbold er for dig og mig, og ikke en rig mands leg, man har forsøgt sig med på sydsiden.

Nu er BIF så på vej frem igen fordi man netop har fundet rigmand nummer to, og derfor kan Thyge og lignende typer igen begynde at føle sig ovenpå og vise resten af fobbold danmark hvordan skabet skal stå, og hvordan en fodboldklub bør ledes. Hvis man drister sig til at påpege BIF'ernes dobbeltmoral må man selvfølgelig indfinde sig med, at der er tale om misundelse. For alle er nemlig misundelige på Brøndby.

Du skal dog ikke forvente det store fra Thyge. Vi snakker trods alt om en mand der i ramme alvor foreslog at Jan bech nok var gået undercover, som oscar, med vilje for at komme af med Thomas Frank. Derudover har jeg en ide om, at Thyge ofte bare håber at folk (nu Kent) ikke rigtigt gider sig, at sætte sig ind i de ting han skriver. Ofte hiver han fakta direkte ud af røven, som med Ebbe Sand og de 60.000, eller nu hvor han kommer med et eller andet mundbavl om regnskaber.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af oros »

Vi ligger nummer ét, BIF nummer to - og åb er udenfor det fine selskab.. perfekt!

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af UlvenFraNord »

Kurven er knækket, nu starter Brøndbys nedtur igen ;-) :lol:

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af oros »

UlvenFraNord skrev:
11. dec 2017, 22:30
Kurven er knækket, nu starter Brøndbys nedtur igen ;-) :lol:
Vi kan definitivt genstarte nedturen på mandag.
Lad os bare gøre det. :lol:

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Nej ok det sagde han bare ikke........
Jeg havde ellers ok respekt for ham inden brøndbys nedtur, men det er godt nok slut nu!

Zorniger gentager dog også sin kritik af strukturen i ligaen, der ville det sådan, at Sønderjyske i grundspillets 26. og sidste spillerunde havde mest gavn af at tabe ude mod FCM.

- Jeg har stadig lidt vrede i mig. For man skal åbenbart have den rette modstander på rette tidspunkt. Og FCM mødte jo Sønderjyske i 26. spillerunde.

- Og man skal have de rigtige dommerkendelser, som vi blandt andet ikke fik hjemme mod FC Midtjylland, siger Zorniger.

Der lyder også kredit til FCM-træner Jess Thorup og en stikpille til de få fans, der i sidste uge dukkede op på Brøndby Stadion og så deres hold vinde 1-0 i den direkte guldduel.

- Hvis man er så tæt på hinanden til sidst, skal man have lidt held med sig. Men tillykke til Jess og FC Midtjylland og de 148 fans, der kom til den afgørende kamp i Brøndby.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Vijen »

Ord fra en meget presset mand. Hvis jeg var Brøndby fan kunne jeg godt blive lidt bekymret, hvis holdet kommer ind i en dårlig stime. Her skulle træneren gerne kunne holde hovedet koldt og vise overblik.

Besvar