SL: Midtjylland vs. FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af Lupus1999 »

Fyr Thorup og ansæt David Nielsen.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af JBT »

Skulle man overveje en fyring allerede inden slutspil?
Vi kan alligevel ikke nå det vi gerne vil sådan som vi spiller. Så vi løber og jagter og træner efter "ingenting" indtil sommer, hvor alt så ændre sig. Det gør det selvfølig uanset hvad til sommer, men det er tragisk at se på. Vil det ikke være bedre at få noget nyt implementeret allerede nu og være på forkant.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
19. mar 2017, 19:15
Stoffer skrev:
19. mar 2017, 18:46
Fodboldfan skrev:
19. mar 2017, 18:37
Det GODE ved den her kamp er, at vi har fundet noget der er dårligere og mere ineffektivt end vores angreb... nemlig vores forsvar. :(

Gud, hvor er det træls at se på. Jeg synes man skal fyre Thorup, bare for at få "trænerskifte"-effekten på plads.
Jeg håber godt nok ikke, at man tænker så kortsigtet. "Trænerskifte effekten" er ofte noget, som hold i nedrykningsfare søger.
Lyder nærmest som trolling :)

Når man har en sæson i en udvidet superliga, med gigantiske 1,46 point i snit ovenpå en den første sæson hvor tingene heller ikke hang sammen, så skal træneren være truet i en klub med klart bedre trup og større budget end 11 af 13 konkurrenter, hvis ellers at man har ambitioner.

Om man så vælger at gøre det er en anden sag. I den hjemlige andedam ser jeg ikke nogen der kan tage over på trænerfronten lige nu. Smide hele ansvaret over på KBB virker på mig som en alt for stor gambling. Vi så hvor svært det var for ledelsen at finde en træner sidst hvor man i sidste ende måtte nøjedes med Thorup. Der er ikke mange trænere fra en fornuftig hylde derude som vil til FCM under de konditioner de vil blive ansat under, hvor de kan risikere at skulle håndtere spillerindkøb de ikke selv har sagt ja til.

Jonas Dal går rundt derude ledig, og det ville måske virke på den helt helt korte bane alene pga nyt blod på bænken, men jeg kan slet ikke se at det vil ændre noget til det bedre på den lange bane.

Jeg føler mig helt overbevist om at vi spiller sæsonen til ende med Thorup ved roret og jeg vil slet ikke blive overrasket hvis ledelsen forlænger med Thorup til sommer. Uanset hvordan sæsonen ender.
Det var ikke ment sådan. Jeg ønsker bare, at hvis der skal ny træner ind, så skal det være gennemtænkt ifht. afløser. Men du beskriver jo fint, at det ikke er nemt, hvis man skal ud og lede.

EnSurUlv
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2. sep 2016, 16:24

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af EnSurUlv »

mousebreaker skrev:
19. mar 2017, 19:15
Stoffer skrev:
19. mar 2017, 18:46
Fodboldfan skrev:
19. mar 2017, 18:37
Det GODE ved den her kamp er, at vi har fundet noget der er dårligere og mere ineffektivt end vores angreb... nemlig vores forsvar. :(

Gud, hvor er det træls at se på. Jeg synes man skal fyre Thorup, bare for at få "trænerskifte"-effekten på plads.
Jeg håber godt nok ikke, at man tænker så kortsigtet. "Trænerskifte effekten" er ofte noget, som hold i nedrykningsfare søger.
Lyder nærmest som trolling :)

Når man har en sæson i en udvidet superliga, med gigantiske 1,46 point i snit ovenpå en den første sæson hvor tingene heller ikke hang sammen, så skal træneren være truet i en klub med klart bedre trup og større budget end 11 af 13 konkurrenter, hvis ellers at man har ambitioner.

Om man så vælger at gøre det er en anden sag. I den hjemlige andedam ser jeg ikke nogen der kan tage over på trænerfronten lige nu. Smide hele ansvaret over på KBB virker på mig som en alt for stor gambling. Vi så hvor svært det var for ledelsen at finde en træner sidst hvor man i sidste ende måtte nøjedes med Thorup. Der er ikke mange trænere fra en fornuftig hylde derude som vil til FCM under de konditioner de vil blive ansat under, hvor de kan risikere at skulle håndtere spillerindkøb de ikke selv har sagt ja til.

Jonas Dal går rundt derude ledig, og det ville måske virke på den helt helt korte bane alene pga nyt blod på bænken, men jeg kan slet ikke se at det vil ændre noget til det bedre på den lange bane.

Jeg føler mig helt overbevist om at vi spiller sæsonen til ende med Thorup ved roret og jeg vil slet ikke blive overrasket hvis ledelsen forlænger med Thorup til sommer. Uanset hvordan sæsonen ender.
Fuldstændig samme fornemmelse har jeg :)
Vi er på vej til at blive et full blown galehus!
En ledelse der lever i en anden verden end den vi andre ser.

At Thorup ikke er fyret endnu burde fortælle os allesammen at han ikke bliver det.

En seriøs ledelse havde gjort det i vinter pausen så egenligt er hele diskutionen om Thorup ligegyldig nu.
Vi er alle passagerer på Titanic og vi har ramt isbjerget og begynde at diskutere om kaptajnen ikke skulle ha' sat farten ned i mørket er totalt ligegyldig.
Vi har en lang og træls død i vente.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af mousebreaker »

Fodboldfan skrev:
19. mar 2017, 19:12
Jeg synes man skal reagere nu. Man har set Jess Thorop skabe ingenting i over et år nu. Allerede fra efteråret sidste år, har vi velsagtens ikke spillet en god kamp (jeg mener det). Sisto og Sviatchenko ryger og det hele falder fra hinanden. Det spillermateriale som vi har i FCM, skal kunne præstere bedre. Og det gør det ikke. Hvem har ansvaret for det? Træneren. Så ud med ham.

Det giver 2 uger til en ny at få gang i den igen, 3 mdrs kampe at se truppen an og få inkorpereret noget nyt, et transfervindue til at få nye spillere ind og en start på en sæson, der er FORBEREDT. Thorup må simpelthen ud. Ledelsen virker lige så handlingslammet som Throup lige nu.
Det hele var faldet fra hinanden eller i hvert fald godt undervejs da Sisto blev solgt. Tidspunktet var ret skidt og jeg var skuffet over at det ikke kunne lade sig gøre at trække den til efter EL-kvallen var overstået, men må da også indrømme at det var et flot salg af en spiller som trods alt aldrig har nået stabilt niveau endnu i sin ganske vist stadig korte karriere

Jeg har ikke været i stand til at se kampen i dag, men af det jeg har set så var det opløftende fra Onuachu.

Jeg har set 5 chancer til Paul. To rigtig gode hovedstød som målmanden flot tager, en hel kikset svær flugter fra kanten af feltet som man retfærdigvis nok ikke skal tage som en chance, en dårlig første berøring som gav en svær afslutning i helt åben position midt foran mål og et mål.

Det er meget at komme frem til som angriber og så er det meget som jeg ikke har set.

RNK med en katastrofal dårlig forsvarsaktion (eller mangel på samme) som kostede point og en Wikheim som står og triller tommelfingre da førnævnte RNK flugter til bolden bagud med 1-0. Havde Wikheim ageret i stedet for at reagere så havde det været 1-1 der, da målmanden gav en retur fra sig af de helt slemme. Men Wikheim stod vist og tænkte på at komme hjem og spille FIFA. De to situationer viser på hver sin måde den manglende parathed som har været vores akilleshæl det meste af sæsonen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af Sander »

Iflg. Ankersens statistikker er vi på en delt førsteplads efter grundspillet og Thorup er Danmarks bedste træner.

Thorup bliver hos os.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af tatoo »

mousebreaker skrev:
19. mar 2017, 19:15
Stoffer skrev:
19. mar 2017, 18:46
Fodboldfan skrev:
19. mar 2017, 18:37
Det GODE ved den her kamp er, at vi har fundet noget der er dårligere og mere ineffektivt end vores angreb... nemlig vores forsvar. :(

Gud, hvor er det træls at se på. Jeg synes man skal fyre Thorup, bare for at få "trænerskifte"-effekten på plads.
Jeg håber godt nok ikke, at man tænker så kortsigtet. "Trænerskifte effekten" er ofte noget, som hold i nedrykningsfare søger.
Lyder nærmest som trolling :)

Når man har en sæson i en udvidet superliga, med gigantiske 1,46 point i snit ovenpå en den første sæson hvor tingene heller ikke hang sammen, så skal træneren være truet i en klub med klart bedre trup og større budget end 11 af 13 konkurrenter, hvis ellers at man har ambitioner.

Om man så vælger at gøre det er en anden sag. I den hjemlige andedam ser jeg ikke nogen der kan tage over på trænerfronten lige nu. Smide hele ansvaret over på KBB virker på mig som en alt for stor gambling. Vi så hvor svært det var for ledelsen at finde en træner sidst hvor man i sidste ende måtte nøjedes med Thorup. Der er ikke mange trænere fra en fornuftig hylde derude som vil til FCM under de konditioner de vil blive ansat under, hvor de kan risikere at skulle håndtere spillerindkøb de ikke selv har sagt ja til.

Jonas Dal går rundt derude ledig, og det ville måske virke på den helt helt korte bane alene pga nyt blod på bænken, men jeg kan slet ikke se at det vil ændre noget til det bedre på den lange bane.

Jeg føler mig helt overbevist om at vi spiller sæsonen til ende med Thorup ved roret og jeg vil slet ikke blive overrasket hvis ledelsen forlænger med Thorup til sommer. Uanset hvordan sæsonen ender.
"Vi så hvor svært det var for ledelsen at finde en træner sidst hvor man i sidste ende måtte nøjedes med Thorup. Der er ikke mange trænere fra en fornuftig hylde derude som vil til FCM under de konditioner de vil blive ansat under, hvor de kan risikere at skulle håndtere spillerindkøb de ikke selv har sagt ja til."

Hvilke beføjelser har en træner egentlig i FCM ? Er han kun ansat til at træne ?

Hvis han ikke er inde over spillerindkøb tror jeg ikke vi får fat i nogen fornuftig træner. Så kan vi jo kun hente nikkedukker.

Jeg tror Steinleins tid er ved at være ovre. Jeg håber der er nogle lidt højere oppe end CS og RA der kan se at der er noget rivende galt.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af Lupus1999 »

Citat fra Allan Olsen fra Ekstra Bladet.

FC MIDTJYLLAND vil gerne måle sig med FC København, men Jess Thorups mandskab er lysår fra.

Uinspireret, ufarligt, usammenhængende og uden tidligere tiders pondus og kvalitet. Selv Lyngby og SønderjyskE - hvor man ellers hentede tre spillere fra – er gået forbi i tabellen og midtjyderne skal nu virkelig kæmpe for at få bronzemedaljerne. Hvor langt under forventningerne er det lige!

Så kan det godt være, at man kan lave smarte Rafael van der Vaart-stunts, men sportsligt har hverken truppen eller Jess Thorup leveret og misser man bronzen, så må stolen under Thorup være gloende hed. 26 point efter FCK efter 26 kampe er nærmest en joke.

Jeg er enig.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af Steffen am »

tubbe93 skrev:
19. mar 2017, 18:03
Nu ser jeg ikke kampen, men har vi lige så stort overtag, som statistikken siger på superliga.dk ?
Vi har været på FCNs sidste tredjedel i over 16 minutter, mens de kun har været på sidste tredjedel i under to minutter!
Derudover 9-2 i skud, hvor de har målet og én uden for feltet!
De har kun haft 26 afleveringer på vores banehalvdel svarende til 18 %, tallene for os siger 53 % af afleveringer på deres halvdel.
Samlet set har bolden været 14 % omkring vores felt, 42 % omkring midten og 44 % omkring deres felt!

Har vi været så gode? Og hvorfor har vi så ikke scoret et par basser ?!?
Ja, det er fandme også vanvittigt, hvordan kampen udviklede sig.
FCN havde 3 målforsøg og scorede på de 2.
Ellers var det jo som en træningsøvelse, spil 1 til mål.
http://www.superliga.dk/kamp/2016-2017/ ... dsjaelland

Også svært når dommergruppen nu har bestemt sig for at alle sjællandske hold skal med i top 6.
2 store straffe vi blev snydt for :/

23 - 4 i skud og
10 - 1 i hjørnespark siger i virkeligheden meget om kampbilledet

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af UlvenFraNord »

Tålmodigheden er ovre. Thorup bør præsenteres for den fyreseddel i morgen tidligt. Så må vi finde en midlertidig træner indtil sommerpausen. Vi er i frit fald, en ansvarlig ledelse vil reagere på det.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af PH1978 »

Steffen am skrev: Også svært når dommergruppen nu har bestemt sig for at alle sjællandske hold skal med i top 6.
Bavl. Det er ikke dommernes skyld, at holdet spiller som en flok uinspirerede nødder.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af Steffen am »

PH1978 skrev:
19. mar 2017, 21:54
Steffen am skrev: Også svært når dommergruppen nu har bestemt sig for at alle sjællandske hold skal med i top 6.
Bavl. Det er ikke dommernes skyld, at holdet spiller som en flok uinspirerede nødder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dygtige nødder der kommer til 23 afslutninger ;)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
19. mar 2017, 22:01
Dygtige nødder der kommer til 23 afslutninger ;)
Jeg har set stats fra to steder. Livescore app og superstats.dk
16-3 og 17-3

23 virker forkert.

Stadig stor dominans
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
19. mar 2017, 22:47
Steffen am skrev:
19. mar 2017, 22:01
Dygtige nødder der kommer til 23 afslutninger ;)
Jeg har set stats fra to steder. Livescore app og superstats.dk
16-3 og 17-3

23 virker forkert.

Stadig stor dominans
Tog den herfra
http://www.superliga.dk/kamp/2016-2017/ ... dsjaelland

Tallene er dog i sig selv ikke så vigtige,
alle der har set kampen så hvor stor dominans der var.
Og vanvittigt den dominans ikke blev omdannet til flere mål.

EDIT: dine tal kan meget vel give mere mening, kan også kun huske Nordsjælland havde 3.
Men ja igen, de præcise tal er i sig selv er super vigtige, dominansen kan også ses i den kurve de laver på superliga.dk

havbasse
Indlæg: 23
Tilmeldt: 30. aug 2009, 11:03

Re: SL: Midtjylland vs. FCN

Indlæg af havbasse »

Steffen respekterer dig for mange gode indlæg, men synes du mangler realitetssans i forhold til dagens kamp.

Idag mod FCN kommer vi rigtignok til mange afslutninger. Men for 90% af afslutningerne uden kvalitet, hvor slutproduktet er under godkendt.

Dominans eller ej - Kampen mod FCN skabte vel kun 1-2 100% chance (tænker på PO første halvleg) resten som tilfældige halve chancer.

Nu har vi spillet 5 kampe i foråret og står reelt heldigt med 6 point (ved godt vi burde have vunder mod vff men kunne ligeså godt have tabt til Randers)

Kampen idag kan under ingen omstændigheder godkendes med FCM briller!

Og det gælder forøvrigt forårssæsonen og den sidste del af efterårssæsonen....Trist :-( ......men fakta.

Forstår ikke hvorfor du, Arff, Kent (alle respekterede debattører) holder hånden over JT - hvad kan JT og hvad har han bevist?

Besvar