Danish Football Awards

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Kent »

DFA er generelt til grin og forstår slet ikke, at man gider lave det. Et ynkeligt forsøg på at lave galla-show.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Jacob Michelsen havde i første division 2015 3 sejre i 15 kampe med Skive. 9 uafgjorte. SønderjyskE havde så et for dem fremragende efterår hvor de lå på en del 3. plads med os. Skulle det være nok til at blive kåret når man er oppe mod en mestertræner?

Det er spejlblankt.

Hvis man udelukkende skal kigge på resultater og stiller den præmis op at man skal have været i arbejde hele kalenderåret (hvad jeg ikke kan se meningen i) så er Jess Thorup det oplagte valg (gud bedre det)

Jeg hadede personligt hans indsats under U21, men han blev hyldet for det bagefter da det var et historisk resultat for DK - aldrig er vi nået så langt i den turnering - og det førte ulykkeligt til en ansættelse hos os. Her opnåede han en 3. plads delt med SønderjyskE, med helt op til 12 mand skadet på samme tid, et sammenpresset kampprogram med en hel sæson spillet på en halv og samtidig slog han Southampton, Club Brugge, Legia Warszawa ud af Europa og kvallede til knock out fasen efter nytår.

Hvordan kan Michelsens meritter overhovedet sammenlignes med det eller et overlegent mesterskab til Glen? Blows my mind - der kan kun ligge noget personligt bag i stemmeafgivningen. Længere er den sådan set ikke !

Tag ikke fejl - jeg synes det er en imponerende bedrift det som SønderjyskE og Michelsen har gang i - men sådan noget skal gøres færdigt for at man kan belønne det. Det gjorde Glen - det mangler Michelsen stadig at gøre. Så kan han komme i betragtning til næste år i stedet, men der løber Ståle med den.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:DFA er generelt til grin og forstår slet ikke, at man gider lave det. Et ynkeligt forsøg på at lave galla-show.

Rørende enig. Selv navnet på showet fortæller egentlig det hele.

Dansk Fodbold Awards

Really !! Awards!! Sprogforvirring af den tåkrummende slags.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Acebone »

Jamen jeg synes da også, at showet er fuldstændig overflødigt. Så det nu heller ikke. Vil hellere se nederlaget til SønderjyskE igen end at bruge min aften på det.

Når det så er sagt, så prøver jeg bare at vise, at der ER argumenter for ikke at kåre Glen. For min skyld kunne han godt have vundet, lige så vel som Thorup egentlig kunne. Der var plusser og minusser ved alle de nominerede.

Glacier
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20. okt 2015, 11:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Glacier »

mousebreaker skrev: Hvordan kan Michelsens meritter overhovedet sammenlignes med det eller et overlegent mesterskab til Glen? Blows my mind - der kan kun ligge noget personligt bag i stemmeafgivningen. Længere er den sådan set ikke !
Problemet er den måde prisen er lavet på. Når man taler om bedste træner i 2015, så giver det ikke mening at fremhæve et vundet mesterskab som den ultimative parameter, da et mesterskab bliver vundet over 2 halvsæsoner i forskellige år. Mesterskabet sidste sæson blev primært vundet på baggrund af et stærkt efterår i 2014. Det at man er blevet mester tæller selvfølgelig en del, men fordi vi reelt tabte forårssæsonen 2015 med 4 point til FCK, så trækker det altså ned i denne sammenhæng. Havde vi leveret et lige så godt forår som efterår, så er jeg helt sikker på at Glen havde fået prisen uanset arbejdsløsheden i efteråret.

Om Michelsen var det rette valg, kan jo altid diskuteres. Men da der i feltet af kandidater ikke var en "sikker vinder", kunne alle i realiteten have vundet prisen, det afhænger af hvad man vægter sine kriterier.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Steffen am »

Er meget enig i de beskrevende punkter omkring DFA's eksistens berettigelse. Kalender placeringen hjælper dem ikke.

Med det sagt, synes jeg nogle af klippene på bold.dk er værd at se (har heller ikke set hele showet)

Carsten Banks introtale og Martin Høgsted/Christian Eriksens præsentation af årets superligaspiller er god humor og Morten Olsens kårring med Frank Arnesens tale er bestemt værd at se.

Ved ikke om SBS forsøgte at lave det lidt mere "sexet" med komikere ind blandet, det var vist på nippet til at være comedy end et fodboldshow. (Ud fra klippene, har som sagt ikke set det)


Omkring årets træner, tæller det vel også ind, når der som tidligere sagt ikke er en klar vinder, at det er personlige stemmer. Så kan også hænge lidt sammen med omgangskreds osv.?

Mads-Kristoffer Kristoffersen er han årets dommer? Det blev omtalt som overraskende, men har svært ved at se hvem det ellers skulle være?

Stort tillykke til Morten Olsen og Erik
og meget sejt at vores 2 dygtigeste spillere (Schmeichel og Eriksen) kæmper om det engelske mesterskab og stadig kan joke lidt med hinanden.
Tror i øvrigt kommentatoren fik sagt forkert, da det må være Schmeichel der skylder Eriksen en middag?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Glacier skrev: Problemet er den måde prisen er lavet på. Når man taler om bedste træner i 2015, så giver det ikke mening at fremhæve et vundet mesterskab som den ultimative parameter, da et mesterskab bliver vundet over 2 halvsæsoner i forskellige år. Mesterskabet sidste sæson blev primært vundet på baggrund af et stærkt efterår i 2014. Det at man er blevet mester tæller selvfølgelig en del, men fordi vi reelt tabte forårssæsonen 2015 med 4 point til FCK, så trækker det altså ned i denne sammenhæng. Havde vi leveret et lige så godt forår som efterår, så er jeg helt sikker på at Glen havde fået prisen uanset arbejdsløsheden i efteråret.
Nu vandt vi jo sådan set forsårssæonen med 4 point til FCK i al den tid det ikke reelt var afgjort hvem der blev mestre. FCK gør rent bord i de sidste 4 runder hvor vi kun tager 4 point. Vi førte med 8 point i vinterpausen og blev reelt mestre med 4 runder tilbage at spille. Så det argument køber jeg ikke
Glacier skrev: Om Michelsen var det rette valg, kan jo altid diskuteres. Men da der i feltet af kandidater ikke var en "sikker vinder", kunne alle i realiteten have vundet prisen, det afhænger af hvad man vægter sine kriterier.
Problemet her er at jeg på ingen måde kan finde et eneste kriterie der berettiger en pris til Michelsen. Tæt på at jeg heller ikke kan finde nok til en nominering. Hvis jeg gik i dybden med hvad de enkelte trænere har præsteret så burde det dog være nemt nok. Et halvt år i 1 division med 3 sejre - så vil jeg altså hellere have et halvt år som arbejdsløs når det kommer til en prisuddeling.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er med på at SønderjyskE havde et godt efterår og en transformation af deres spillestil. Min pointe er blot at den slags skal føres i mål før man kan give en endelig bedømmelse. Og ja - enig i at det er underligt med tidspunktet for den uddeling hvor hver sæson bliver skåret op i to. Der tager man så højde for landsholdet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

heine115
Indlæg: 50
Tilmeldt: 7. maj 2014, 11:47

Re: Danish Football Awards

Indlæg af heine115 »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... me/6008698

Ja hvem ville være vinder af årets træner, hvis alle trænere havde stemt, med forbehold at det er sandt det de skriver i artiklen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Ravnen »

Jeg er glad for at jeg ikke havde mulighed for at se det her underholdningsprogram. Det er helt useriøst at Glen ikke vandt årets træner...

Besvar