VM i Qatar 2022

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

VM i Qatar 2022

Indlæg af Acebone »

Endnu en afsporingstråd, fortsat fra Billetpriser til United-kampen.

Hvad tænker I om det famøse værtskab? Jeg går stadig med et naivt håb om, at man når at flytte det. Det er ikke fordi, FIFA-skandalerne kan blive meget større alligevel.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af Steffen am »

Er det ikke bestemt at den skal spilles om vinteren og at man indrette de nationale ligaer efter det?

Det alene betyder naturligvis ikke at det ikke kan ændres, men er et skridt i retningen.
Men jo håber også at det bliver flyttet fra Qatar (og også Rusland)

Det er også vanvittig at se FIFA for tiden, den ene ryger efter den anden.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af Acebone »

VM i Rusland er alt for tæt på; det bliver ikke flyttet. Der er trods alt noget længere til 2022, selvom jeg desværre tror, det bliver til virkelighed med vinter-VM.

I øvrigt synes jeg da, at Rusland er et fint valg til et VM, uanset om de så har fået værtskabet på ærlig vis eller ej. De har en reel fodboldkultur og -historie samt kapaciteten til at afholde VM. Qatar har ingenting, kun en helvedes masse penge.

Hvorfor håber du, VM bliver flyttet fra Rusland?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af Steffen am »

Fordi de med 98 % har lavet korruption for at få det
og så skal man naturligvis passe på med at blande politik og sport, men deres geopolitiske ageren synes jeg der skal tages alt den mulige internationale afstand til som mulig. Og som fan af landsholdet vil jeg ikke engang overveje at tage turen til Rusland, og tror heller ikke spillerne synes det er det aller fedeste sted.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af Acebone »

Der er formentlig korruption forbundet med de fleste store afgørelser i FIFA; vi vesteuropæere er heller ikke så rene, som vi nogle gange går og tror. Blatter og Platini er jo hhv. schweizer og franskmand.

Ud fra et sportsligt synspunkt er det helt fint, at Rusland får et VM. Vi kan jo ikke holde VM i Tyskland hver gang, og kamptidspunkterne bliver okay, da alle banerne er vest for Ural.

Jeg håber, Danmark kvalificerer sig; så er jeg helt frisk på at tage turen derover. Bortset fra landsholdets exit, så tror jeg da egentlig, de danske roligans var meget tilfredse med EM i Ukraine i 2012. Rusland er ikke så meget anderledes.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af tubbe93 »

Acebone skrev:Der er formentlig korruption forbundet med de fleste store afgørelser i FIFA; vi vesteuropæere er heller ikke så rene, som vi nogle gange går og tror. Blatter og Platini er jo hhv. schweizer og franskmand.

Ud fra et sportsligt synspunkt er det helt fint, at Rusland får et VM. Vi kan jo ikke holde VM i Tyskland hver gang, og kamptidspunkterne bliver okay, da alle banerne er vest for Ural.

Jeg håber, Danmark kvalificerer sig; så er jeg helt frisk på at tage turen derover. Bortset fra landsholdets exit, så tror jeg da egentlig, de danske roligans var meget tilfredse med EM i Ukraine i 2012. Rusland er ikke så meget anderledes.
Nu tyder det jo så på, at der også var korruption indblandet, da Tyskland fik værtskabet.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af Acebone »

tubbe93 skrev:Nu tyder det jo så på, at der også var korruption indblandet, da Tyskland fik værtskabet.
Jeg skriver netop også, at vesteuropæere ikke er så meget renere end alle de andre. Men med danske øjne er Tyskland jo et fantastisk sted at have et VM. Man bliver dog nødt til at sprede det ud, og så er Rusland ikke så slemt i den henseende.
Senest rettet af Acebone 19. dec 2015, 23:45, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af Ravnen »

Acebone skrev:Hvorfor håber du, VM bliver flyttet fra Rusland?
Ukraine. Rusland har indtaget et område fra et selvstændigt land, sendt sin hær ind maskeret som "oprørere" og er deraf underlagt en en hel del økonomiske sanktioner. Det er decideret latterligt hvis alle de lande som har indført sanktioner, så skal til fodboldfest i Rusland, for at sige det mildt..

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: VM i Qatar 2022

Indlæg af Acebone »

Repræsentanterne fra de forskellige landes regeringer kan jo så vælge at blive væk. Men konflikten i Ukraine har ikke noget med fodbold at gøre. Jeg kan ikke se, hvorfor FIFA skulle vælge side i den sag.

Besvar