Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af UlvenFraNord »

Men selv i den optur, må BIF da være trætte af at være hele 11 point efter FCK? Man vinder jo ikke noget ved at blive nummer to, og som FCK rager til sig, så er chancen for at hente dem nok beskeden?

Havde vi været nummer to, i jeres position, tror jeg ikke tilfredsheden ville have været meget bedre end den er ligenu. At vi er nummer tre, er også bedre end at være nummer fire, men det er sgu stadigvæk ikke nummer et :-) :-)

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

UlvenFraNord skrev:Men selv i den optur, må BIF da være trætte af at være hele 11 point efter FCK? Man vinder jo ikke noget ved at blive nummer to, og som FCK rager til sig, så er chancen for at hente dem nok beskeden?

Havde vi været nummer to, i jeres position, tror jeg ikke tilfredsheden ville have været meget bedre end den er ligenu. At vi er nummer tre, er også bedre end at være nummer fire, men det er sgu stadigvæk ikke nummer et :-) :-)
Som tingene er lige nu er FCK klart nr 1 i dk - takket være økonomi. At vi er nr to - endda suverænt - er det bedste man kan håbe på i en opbygningssæson... og stop det fis med at du ikke havde været tilfreds med at være nr to ti point foran nr tre. I har været nr et i en eneste sæson - det gør jer ikke automatisk til en mesterskabskandidat i de efterfølgende sæsoner! Jeres mesterskab var flot men naturstridigt - i har ikke, ligesom AaB og FCN, setuppet til at være en kontinuerlig udfordrer dertil er jeres fanbase, sponsorstøtte og klub simpelthen for lille. Den eneste grund til at i kunne vinde et mesterskab var at BIF gennem 8-10 år blev drevet amatøragtigt uden kurs. Dette bevirkede at FCK ikke blev presset ordentligt og derfor slappede for meget af i perioder... Der er en grund til at 17 af 25 mesterskaber er fordelt mellem BIF og FCK...
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af jonas386 »

ThygeM skrev:
UlvenFraNord skrev:Men selv i den optur, må BIF da være trætte af at være hele 11 point efter FCK? Man vinder jo ikke noget ved at blive nummer to, og som FCK rager til sig, så er chancen for at hente dem nok beskeden?

Havde vi været nummer to, i jeres position, tror jeg ikke tilfredsheden ville have været meget bedre end den er ligenu. At vi er nummer tre, er også bedre end at være nummer fire, men det er sgu stadigvæk ikke nummer et :-) :-)
Som tingene er lige nu er FCK klart nr 1 i dk - takket være økonomi. At vi er nr to - endda suverænt - er det bedste man kan håbe på i en opbygningssæson... og stop det fis med at du ikke havde været tilfreds med at være nr to ti point foran nr tre. I har været nr et i en eneste sæson - det gør jer ikke automatisk til en mesterskabskandidat i de efterfølgende sæsoner! Jeres mesterskab var flot men naturstridigt - i har ikke, ligesom AaB og FCN, setuppet til at være en kontinuerlig udfordrer dertil er jeres fanbase, sponsorstøtte og klub simpelthen for lille. Den eneste grund til at i kunne vinde et mesterskab var at BIF gennem 8-10 år blev drevet amatøragtigt uden kurs. Dette bevirkede at FCK ikke blev presset ordentligt og derfor slappede for meget af i perioder... Der er en grund til at 17 af 25 mesterskaber er fordelt mellem BIF og FCK...
Styr din jantelov.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Administrator »

ThygeM skrev:
974 skrev:Du kan jo passende undskylde dine Brøndbyvenners opførsel igår efter kampen, hvor de lige smadrede flere ruder i fanbussen!

Og så kan du få lov til at hovere lidt :-)
For det første er de hjernedøde aber ikke noget jeg vil forbindes med - for det andet betragter jeg ikke den slags som fans! De er vandaler der uden respekt for fodbold og Brøndby if bruger en gul trøje som undskyldning for at lave ballade!!!

Jeg hoverer ikke - men er sgu en smule glad for at vi så småt er på vej tilbage på flere forskellige parametre ;)
Jeg kunne ikke være mere enig med dig.

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

Administrator skrev:
18. dec 2016, 15:09
ThygeM skrev:
974 skrev:Du kan jo passende undskylde dine Brøndbyvenners opførsel igår efter kampen, hvor de lige smadrede flere ruder i fanbussen!

Og så kan du få lov til at hovere lidt :-)
For det første er de hjernedøde aber ikke noget jeg vil forbindes med - for det andet betragter jeg ikke den slags som fans! De er vandaler der uden respekt for fodbold og Brøndby if bruger en gul trøje som undskyldning for at lave ballade!!!

Jeg hoverer ikke - men er sgu en smule glad for at vi så småt er på vej tilbage på flere forskellige parametre ;)
Jeg kunne ikke være mere enig med dig.
Det håber jeg de fleste er - ellers skulle de overveje kuglestød eller MMA... hænger mig langt ud af halsen når sådanne destruktive aber - uanset hvem de påstår at holde med - får omtale på grund af deres imbicile opførsel! Fredelige romerlys afbrændt under ordnede forhold ( som vi gjorde i Viborg) kan til nøds accepteres mens vold og hærværk er et totalt no go :evil:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

Puha - den her tråd er godt nok blevet stille. Mon nedturen er stoppet??
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er blot sat på pause ;-)

I må da selv være overraskede over succesen? efter alle de år hvor den ene krise har afløst den anden :-D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Ville da være mærkeligt hvis der var ild i tråden, og man stadig skulle være troværdig.

Man må tage hatten af for hvor stor en ændring BIF har foretaget sig.
I øvrigt har RA også været ude og sige at han var imponeret over forskellen i BIF's rating, at det faktisk er en fortjent 2. plads
(men det tror man vist nok ikke på i KBH)

Og at det ser ud til at man kan lade klubbens dyreste spille gå uden at det betyder noget (Kahlenberg) og at man har skrevet under med Mukthar må man bare sige er imponerende.

MEN, omvendt, efter at have underpræsteret i over 10 år, er det vel også på sin plads Danmarks næststørste klub faktisk kan præstere til at være næstbedst en enkelt sæson.


Tror personligt på at sæsonen her og sæsonen efter nok skal være fornuftigt fra BIF's side, inden i rammer ind i en ny nedtur.
Næste sæson er meget vel BIF's største chance for at få et mesterskab i dette årti.
Men det er selvfølgelig gisninger vi først kan blive klogere på om 2 års tid og kan både sig at være rigtig og forkert.

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:
26. apr 2017, 15:38
Ville da være mærkeligt hvis der var ild i tråden, og man stadig skulle være troværdig.

Man må tage hatten af for hvor stor en ændring BIF har foretaget sig.
I øvrigt har RA også været ude og sige at han var imponeret over forskellen i BIF's rating, at det faktisk er en fortjent 2. plads
(men det tror man vist nok ikke på i KBH)
Jeg tager selv hatten af for at der findes en fan med et hjerte som vores "Oscar". Manden har slidt og slæbt for at tjene hans penge - og bruger en stor del af dem + hans tid på klubben! Det respekterer jeg oprigtigt. Desuden er det dejligt at tiden med magtkampe er helt væk da JBA reelt set ejer klubben. Var selv en anelse lunken da vi ansatte Troels men må indrømme at jeg efterhånden er dybt imponeret over mandens evner! Men uden JBA havde vi været i danmarksserien nu - måske 2 eller 1 div via oprykninger!

g at det ser ud til at man kan lade klubbens dyreste spille gå uden at det betyder noget (Kahlenberg) og at man har skrevet under med Mukthar må man bare sige er imponerende.

MEN, omvendt, efter at have underpræsteret i over 10 år, er det vel også på sin plads Danmarks næststørste klub faktisk kan præstere til at være næstbedst en enkelt sæson.
.
Kalle efterlader nogle gode lønkroner som er "gratis" da han qua hans skader ikke har bidraget med ret meget de sidste 2 år! Mukhtar-handlen taler for sig selv - TB trådte virkelig i karakter med den og kan han så lige lande Phiri er han udødeliggjort!.
Tror personligt på at sæsonen her og sæsonen efter nok skal være fornuftigt fra BIF's side, inden i rammer ind i en ny nedtur.
Næste sæson er meget vel BIF's største chance for at få et mesterskab i dette årti.
Men det er selvfølgelig gisninger vi først kan blive klogere på om 2 års tid og kan både sig at være rigtig og forkert
Så længe JBA er i klubben tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter en ny nedtur - manden er forretningsmand og har en klar plan. Zorniger fortalte i et interview forleden at måden han er ved at bygge det op på gør at en anden med samme stil ville kunne overtage uden de store bump på vejen. Og Zorniger forsvinder ikke lige med det samme.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja hatten af for Brøndby. Det bliver også første gang siden sæson 10/11, at de slutter foran os i tabellen, det er jo noget uvant :)

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

UlvenFraNord skrev:
2. maj 2017, 15:02
Ja hatten af for Brøndby. Det bliver også første gang siden sæson 10/11, at de slutter foran os i tabellen, det er jo noget uvant :)
Jeps - men hvis i holder på Thorup er vi da garanteret en plads foran jer de næste mange år :lol: :lol: :lol: Vi HAVDE Thomas Frank - i HAR Thorup :o :D
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af levis »

ThygeM skrev:
3. maj 2017, 07:24
UlvenFraNord skrev:
2. maj 2017, 15:02
Ja hatten af for Brøndby. Det bliver også første gang siden sæson 10/11, at de slutter foran os i tabellen, det er jo noget uvant :)
Jeps - men hvis i holder på Thorup er vi da garanteret en plads foran jer de næste mange år :lol: :lol: :lol: Vi HAVDE Thomas Frank - i HAR Thorup :o :D
Det er vildt nok at du hater på Thomas Frank, set i lyset af hvilke forhold han blev stillet i udsigt og hvilke forhold han kom til at arbejde under. Vi er helt enige om, at det aldrig blev helt fantastisk, men I kan da ikke sige jer fri for, at det forarbejde Frank lavede, rent faktisk gavner jer i dag. I har jo nogle klare forcer i spillet med bolden, og lur mig, om det kun er Zornigers fortjeneste.

Frank blev så stukket i ryggen af jeres egen bestyrelsesformand(seriøst, hvor vildt er det ikke lige? Bestyrelsesformanden...), men forlader alligevel klubben uden at kaste mudder eller skabe ravage. Så kan I sige meget om Frank, men har da opført sig med værdighed.

Brugeravatar
ThygeM
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. maj 2014, 08:41

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af ThygeM »

Det er vildt nok at du hater på Thomas Frank, set i lyset af hvilke forhold han blev stillet i udsigt og hvilke forhold han kom til at arbejde under. Vi er helt enige om, at det aldrig blev helt fantastisk, men I kan da ikke sige jer fri for, at det forarbejde Frank lavede, rent faktisk gavner jer i dag. I har jo nogle klare forcer i spillet med bolden, og lur mig, om det kun er Zornigers fortjeneste.
Spillernes tekniske niveau var fornuftigt under TF - den taktiske sans og motivationen var uacceptabel. AZ har skabt en helt anden kultur og fremelsket den enkelte spillers kompetencer hvilket TF ikke var i stand til. Bedste eksempler på dette er Phiri, Hjulsager, Nørh, Pukki, Kamil og efterhånden Austin. Man skal være blind for ikke at spotte den vilde udvikling de har gennemgået under AZ.
Frank blev så stukket i ryggen af jeres egen bestyrelsesformand(seriøst, hvor vildt er det ikke lige? Bestyrelsesformanden...), men forlader alligevel klubben uden at kaste mudder eller skabe ravage. Så kan I sige meget om Frank, men har da opført sig med værdighed.
De fleste Biffere er JBA dybt taknemmelig for Oscargate. Det skulle blot være sket lang tid før da det meget tidligt stod klart at TF var en fejlansættelse af dimensioner - manden er god til retorik men ejer ikke taktisk forståelse for mere end et system. AZ har fået langt mere ud af en billigere trup .
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Steffen am »

Men i det skal man også huske Mukthar.
Hvor var AZ's projekt uden Mukthar?

Det er så en blanding af vildt og heldigt i har fået ham til den pris, og det er sku godt og heldigt, men at i en af de sidste 10 sæsoner ender over FCM, bør nu alligevel giver anledning til refleksion i Brøndby, hvad der engang var dansk fodbolds stolthed.

Lad os nu se med Thorup. Synes det ser noget lysere ud nu end det gjorde i efteråret.

Og hvordan ser hver vores transfer vinduer ud?
I mister Rønow og Phiri, klar svækkelse, men ok, i får så nok 2 nye 'ukendte' midtbane ind.
Vil Austin også være med til at gå ned i løn, og hvad med Pukki?

Vi mister Novak og Bruninho. Novak er erstattet og Bruninho er svær at finde en erstatning der kan få mindre spilletid.
Og så forhåbentlig med Sparv tilbage.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af jonas386 »

"De fleste Biffere er JBA dybt taknemmelig for Oscargate"

Hahahaha. Jeg elsker hvor fucking blæste i er på vestegnen. Nogle ting kan man bare ikke finde på. Hvis Jan Bech gerne ville af med Frank, hvilket åbenlyst var tilfældet, så ville det næppe være sværere end at han tog fat i bestyrelsen, og fortæller hvordan landet ligger, og at TF skal erstattes. Det er i sidste ende udelukkende hans beslutning. Det eneste der har gjort for Brøndby, er at folk (igen) blev opmærksomme på det cirkus der åbenbart stadig foregik/går, og at kommende trænere nok vil tænke sig om en gang eller to inden de tager et job, med JBA som chef.

Det var fuldstændig unødvendigt at begå karaktermord på både, dengang nuværende og daværende ansatte. Det er helt fair at være tilfreds med udfaldet, men jeg forstår tilgengæld ikke, at der blandt Brøndbyfans ikke er en større skepsis over at bestyrelsesformanden har gamblet med klubbens renome og professionalisme, for derefter at skyde skylden på sin 12(?)-årige søn.

Derudover er det ret sjovt at du, som den eneste, forsøger at holde liv i den her tråd. Ikke at det rager mig, men hvorfor har du egentlig behov for at søge anerkendelse omkring Brøndby på et FCM forum? Er der ikke rigeligt med BIF fora, hvor man der kan cirkelonaneres over tyskeren, de blodrøde regnskaber og at man stadigvæk er miles away fra FCK?

Besvar