SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Administrator »

Noerum skrev:
14. mar 2018, 12:23
Jeg tror det bliver Sanneh der starter i forsvaret. Det er vel også på tide han får chancen fra start? Ellers bliver holdet nok som det plejer. Vi mangler i mine øjne desperat en 9'er. Paul er stadig skadet og Dovbyk virker ikke klar til superligaen. Jeg håber vi er på udkig efter en 9'er til sommerens transfervindue. I superligaen synes jeg egentlig kun det er Pål Kirkevold der er interessant!

Mon ikke der kommer en 8-9000 mennesker på stadion? Hvis man ser på billet siden på fcm.dk, så er der ikke mange siddepladser tilbage.
Jeg synes ikke det er helt fair at bedømme Dovbyk på den sporadiske spilletid han har fået. Hellere sige at han er uden for bedømmelse indtil videre.

FCM2000
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af FCM2000 »

Administrator skrev:
15. mar 2018, 17:13
FCM2000 skrev:
15. mar 2018, 14:48
Kent skrev:
14. mar 2018, 14:58


I følge statistikken på superliga.dk er det Buba, der er den hurtigste. Han er målt til 33.4 km/t mens Nico har 31.4 km/t. Hvor valide deres målinger er, aner jeg ikke. Bubas primære udfordring er spillet med fødderne, og det er nok det han skal udvikle, før han bliver fast starter. Spørgsmålet er, om Nicos venstreben vurderes vigtigere end Bubas fart, duelstyrke og dødboldsstyrke. Hvis det er tilfældet, så vil jeg undre mig. Så forstår jeg ikke, at vi ikke hentede en venstrebenet centerforsvarer i vinters i stedet for to højrebenede. Hvis ikke man vil bruge Buba nu, så kan jeg ikke se, hvornår han skulle komme ind.
Igen er vi enig Kent !!!!

Måske Buba er Thorups nye VDV.

Det er hovedrystende, så jeg er enig med dig Kent :-)

Kian Hansen burde måske sættes på bænken for det skidt han lavede sidste weekend.
Så du vil straks bænke spillere når de laver en stor fejl?

Hvilken effekt tror du det vil få på hele holdet, hvis du ved at fejl straffes på den måde? Jeg tvivler på at det vil udvikle holdet i en positiv retning.

Buba er vel bare ikke spillet ind endnu. Jeg er sikker på at han er fast starter senest fra sommer af.
ok han skal bruge 10 gange så lang tid som Sørloth brugte ?

det holder ingen steder

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Administrator »

FCM2000 skrev:
15. mar 2018, 18:58
Administrator skrev:
15. mar 2018, 17:13
FCM2000 skrev:
15. mar 2018, 14:48


Igen er vi enig Kent !!!!

Måske Buba er Thorups nye VDV.

Det er hovedrystende, så jeg er enig med dig Kent :-)

Kian Hansen burde måske sættes på bænken for det skidt han lavede sidste weekend.
Så du vil straks bænke spillere når de laver en stor fejl?

Hvilken effekt tror du det vil få på hele holdet, hvis du ved at fejl straffes på den måde? Jeg tvivler på at det vil udvikle holdet i en positiv retning.

Buba er vel bare ikke spillet ind endnu. Jeg er sikker på at han er fast starter senest fra sommer af.
ok han skal bruge 10 gange så lang tid som Sørloth brugte ?

det holder ingen steder
Mener du seriøst det?

Er du i det hele taget klar over hvor lang tid det kan tage før spillere slår endegyldigt igennem i nye klubber?
Ungdomsspillere der rykkes op, skal f.eks. typisk have omkring 100 kampe før de kan kaldes stamspillere/profiler. Bare fordi det er en udlænding speeder det ikke processen op. Vi risikerer at det først er fra 2019 at vi ser det bedste fra Buba. Horsens profil eller ej.

Det eneste der ingen steder holder er desværre dit udsagn.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af mousebreaker »

Willigenburg skrev:
15. mar 2018, 14:52
mousebreaker skrev:
15. mar 2018, 13:53
Kent skrev:
14. mar 2018, 14:58


I følge statistikken på superliga.dk er det Buba, der er den hurtigste. Han er målt til 33.4 km/t mens Nico har 31.4 km/t. Hvor valide deres målinger er, aner jeg ikke. Bubas primære udfordring er spillet med fødderne, og det er nok det han skal udvikle, før han bliver fast starter. Spørgsmålet er, om Nicos venstreben vurderes vigtigere end Bubas fart, duelstyrke og dødboldsstyrke. Hvis det er tilfældet, så vil jeg undre mig. Så forstår jeg ikke, at vi ikke hentede en venstrebenet centerforsvarer i vinters i stedet for to højrebenede. Hvis ikke man vil bruge Buba nu, så kan jeg ikke se, hvornår han skulle komme ind.
Fuldstændig enig.
I det hele taget er jeg overrasket over at Sanneh ikke er blevet brugt mere end han er. Jeg ser ikke det store lys i Korcsmar. Hvis Sanneh ikke findes god nok til start-11 pga hans evner med fødderne, så skulle han aldrig være signet. Spillere som Kian og Erik er sandt for dyden ikke spillere man ville
sætte en 5-krone på at de kunne ramme en ladeport på 5 meters afstand, så hvis Sanneh er dårligere end det så er det sgu nok ikke lige sådan at indlære. Omvendt skal han måske sammenlignes med Korcsmar som måske nok er en smule bedre med fødderne. Det er sgu nok derfor han er blevet valgt fordi vi i det mindste skal have én der kan slå en fremadrettet aflevering med en smule kvalitet
Jeg synes ikke at vores forsvarspillere er helt så dårlige med fødderne som du gør dem til her. I forhold til Korcsmar, så er han ifølge superliga.dk's performance center den spiller i Midtjylland med den højeste succesfulde afleveringsprocent (84%) og det er på trods af at han har fjerde flest afleveringer af alle i Midtjylland.
Forsvarspillere skal i sagens natur have den største succesfulde afleveringsprocent og angribere kan have den laveste uden det nødvendigvis er skidt. Risikoen er forskellig hvor man spiller så bolden sættes naturligvis ikke ofte på spil i de bagerste rækker. Det er også her presset fra modstanderen er mindst.
Derfor er de eneste du kan sammenligne Korscar med, Kian og Erik. Det er altså ikke nogen hård konkurrence.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Willigenburg »

mousebreaker skrev:
15. mar 2018, 21:44
Willigenburg skrev:
15. mar 2018, 14:52
mousebreaker skrev:
15. mar 2018, 13:53


Fuldstændig enig.
I det hele taget er jeg overrasket over at Sanneh ikke er blevet brugt mere end han er. Jeg ser ikke det store lys i Korcsmar. Hvis Sanneh ikke findes god nok til start-11 pga hans evner med fødderne, så skulle han aldrig være signet. Spillere som Kian og Erik er sandt for dyden ikke spillere man ville
sætte en 5-krone på at de kunne ramme en ladeport på 5 meters afstand, så hvis Sanneh er dårligere end det så er det sgu nok ikke lige sådan at indlære. Omvendt skal han måske sammenlignes med Korcsmar som måske nok er en smule bedre med fødderne. Det er sgu nok derfor han er blevet valgt fordi vi i det mindste skal have én der kan slå en fremadrettet aflevering med en smule kvalitet
Jeg synes ikke at vores forsvarspillere er helt så dårlige med fødderne som du gør dem til her. I forhold til Korcsmar, så er han ifølge superliga.dk's performance center den spiller i Midtjylland med den højeste succesfulde afleveringsprocent (84%) og det er på trods af at han har fjerde flest afleveringer af alle i Midtjylland.
Forsvarspillere skal i sagens natur have den største succesfulde afleveringsprocent og angribere kan have den laveste uden det nødvendigvis er skidt. Risikoen er forskellig hvor man spiller så bolden sættes naturligvis ikke ofte på spil i de bagerste rækker. Det er også her presset fra modstanderen er mindst.
Derfor er de eneste du kan sammenligne Korscar med, Kian og Erik. Det er altså ikke nogen hård konkurrence.
Jeg er ikke helt enig. Hvis vi sammenligner på tværs af klubberne, så ligger Korcsmar stadig højt, når det kommer til afleveringsprocenter for midterforsvarer. Kian og Erik ligger til gengæld helt i bund. Det kunne altså tyde på at de ikke er lige så gode på bolden. Men, hvis vi så kigger på afgørende afleveringer per kamp, så vil både Kian og Erik skabe 0.5 afgørende afleveringer per kamp. Det er noget af det højeste for midterforsvarer i Superligaen. Det kunne altså tyde på at Kian og Erik er dem som skaber afleveringerne frem i banen og i højere grad er dem som lægger den fremadrettede aflevering.

Det vil naturligvis gøre at deres afleveringsprocent vil være lavere, men det kan jeg godt leve med, hvis de samlet set har en afgørende aflevering per kamp.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Steffen am »

Det kræver at man så også kigger lidt på typerne af afleveringer. Midterforsvaren vil typiske lave korte pasninger op i banen eller ud til en af ydre midterforsvar, hvor de 2 ydrer måske i højere grad kan finde på at lave den lange tværpasning som dermed også er mere risikofyldt. Osv.


Omkring kampfakta:
Michael Johansen påsat som dommer og kampen vises på tv3 sport og viaplay, men altså. Vi ses jo på stadion :D
Og hvis man er fjern, er det en fed runde at følge i radioen.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Stoffer »

Det er som frygtet, vi savner Novak. Han var et perfekt fit til den side ifht. at starte opspil og skifte tempoet med afleveringer af forskellige slags. Ærgerligt, at han gerne ville videre. Well, well.

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af HKP »

Hold nu op hvor er Sanneh dog en nydelse at se spille!!!:-)

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af THenry »

HKP skrev:
18. mar 2018, 17:46
Hold nu op hvor er Sanneh dog en nydelse at se spille!!!:-)
Han er et monster i duellerne. Han vinder dem alle. Tror ikke han har tabt en af dem.

Til gengæld er det mangel på overblik/taktisk forståelse, at han bakker og vil ind og dække målstregen i stedet for at gå til Scheel ved den ene store chance Sønderjyske har. Det virkede hovedløst. Det er også ringe, at Erik taber den hovedstødsduel i første omgang - til en spiller han burde æde i den slags dueller gang på gang.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af SimonH »

THenry skrev:
18. mar 2018, 17:50
HKP skrev:
18. mar 2018, 17:46
Hold nu op hvor er Sanneh dog en nydelse at se spille!!!:-)
Han er et monster i duellerne. Han vinder dem alle. Tror ikke han har tabt en af dem.

Til gengæld er det mangel på overblik/taktisk forståelse, at han bakker og vil ind og dække målstregen i stedet for at gå til Scheel ved den ene store chance Sønderjyske har. Det virkede hovedløst. Det er også ringe, at Erik taber den hovedstødsduel i første omgang - til en spiller han burde æde i den slags dueller gang på gang.

Det er da ikke ringe at tabe en tilfældig hovedstødsuel. Det er tilgengæld hovedløst at gå op i en 50/50 duel ved målfeltet uden dækning bagtil. Det burde være noget som en rutineret spiller aldrig må gøre. Det er ringe.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af henker »

Det er mega trygt at have sanneh på midtforsvar.. End at have korscmar på banen..

Træls at Thyosen er ikke gode til spark lange levering.. Ikke specielt tilfreds med den måde han spiller til offensiv back.. Ser heller en anden end Thyosen..

Herligt at se onyeka udvikling på banen.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af THenry »

SimonH skrev:
18. mar 2018, 17:53
THenry skrev:
18. mar 2018, 17:50
HKP skrev:
18. mar 2018, 17:46
Hold nu op hvor er Sanneh dog en nydelse at se spille!!!:-)
Han er et monster i duellerne. Han vinder dem alle. Tror ikke han har tabt en af dem.

Til gengæld er det mangel på overblik/taktisk forståelse, at han bakker og vil ind og dække målstregen i stedet for at gå til Scheel ved den ene store chance Sønderjyske har. Det virkede hovedløst. Det er også ringe, at Erik taber den hovedstødsduel i første omgang - til en spiller han burde æde i den slags dueller gang på gang.

Det er da ikke ringe at tabe en tilfældig hovedstødsuel. Det er tilgengæld hovedløst at gå op i en 50/50 duel ved målfeltet uden dækning bagtil. Det burde være noget som en rutineret spiller aldrig må gøre. Det er ringe.
Tror bare Erik forventede, at han ville slå Scheel 10 ud af 10 gange i sådan en duel, og så tabte han selvfølgelig. En dårlig beslutning af Erik. Og samtidigt dårligt, at han ikke kan slå Scheel i en hovedstødsduel.

Synes også, at Sanneh skulle have ageret den dækning bagtil, som du efterlyser, men han er ikke vågen nok i situationen.

Thorup er bange for gult nr. 2 til Frank, så Kraev kommer ind.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af mousebreaker »

Flot mål af MDT. Man kan så undre sig over at han ramte den inderside når han på 4 ud af 4 muligheder hvor bolden er på jorden helkikser sit indlæg. Det er bare for alt alt for ringe. Til gengæld slog han et godt fladt indlæg på den sværeste af de muligheder han har haft da bolden hoppede op i hoftehøjde (jeg er dog i tvivl om det ikke var Kian der havde den, men lader tvivlen komme MDT til gode)

MDT skal i træningslejr og sparke indlæg fra start til slut - ikke kun bedømt på denne kamp. Han energi og vilje fejler absolut ingenting
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af mousebreaker »

Forestil jer hvordan det må blive at dække os op på dødbolde når Paul er fit.
Ham og Sanneh, med Dal Hende og Erik som der også skal holdes øje med. Han har et par stykker at sparke efter Polle ;)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af mousebreaker »

Ofc. Bound to happen. Når man ikke kender sin besøgelsestid og stiller sig tilbage. Fucking pis
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar