SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Kent »

Qvist udgik af Horsens sidste test med en mulig skade. Det vil stække Horsens’ primære våben, hvis han er ude mod os: https://t.co/GO2DZ0SskQ

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af ihaki »

jeg er meget nysgerrig på hvordan thycosen, lukker borring ned

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Jacob »

Han skal vel primært lukke ham ned ved at turde spille sit eget spil og komme så meget med offensivt, at Borring bliver nødt til at forholde sig til ham defensivt.
Synes faktisk MDT var en af de bedste i kampen mod AIK, han havde vel tre indlæg, som på mange dage havde givet mål.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af THenry »

Spicker skrev:
4. feb 2018, 15:39
ihaki skrev:
4. feb 2018, 15:08
Kaan, Badioo, Torp eller Frank, er det ikke kun frank, ud af dem der er en sparv/janus type, er de andre 3 ikke ligesom poulsen, og det er vel ikke ham der skal erstattes?
Kunne man forestille sig Kian tager den?
Han spillede 6'er i hele hans periode i Nantes.
Nej. Det tror jeg ikke på. Vi skal spille et nyt forsvar sammen, og derfor giver det ikke mening at flytte Kian væk derfra.

Jeg husker kun 1 gang, hvor han har spillet på 6'eren for FCM. Det var sammen med Sparv nede i Napoli, hvor vi spillede med 2 6'ere, da vi skulle forsøge at lukke max af bagude mod de utroligt kompetente italienere, men har svært ved at forestille mig, at vi skal se ham gøre det i Superligaen.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af DenStolteJyde »

Halsti derimod kunne jeg sagtens forestille mig blev smidt ind på 6'eren..

I forhold til Ihakis spørgsmål så forekommer det mig at Kaan Kairinen også er en Sparv-Janus type som du kalder det, men uden at jeg er 100% sikker.

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af ihaki »

DenStolteJyde skrev:
5. feb 2018, 00:38
Halsti derimod kunne jeg sagtens forestille mig blev smidt ind på 6'eren..

I forhold til Ihakis spørgsmål så forekommer det mig at Kaan Kairinen også er en Sparv-Janus type som du kalder det, men uden at jeg er 100% sikker.
takker, så må vi håbe han bliver god, for han kan vel også score mål, i modsætning til de andre 2

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af THenry »

ihaki skrev:
5. feb 2018, 01:54
DenStolteJyde skrev:
5. feb 2018, 00:38
Halsti derimod kunne jeg sagtens forestille mig blev smidt ind på 6'eren..

I forhold til Ihakis spørgsmål så forekommer det mig at Kaan Kairinen også er en Sparv-Janus type som du kalder det, men uden at jeg er 100% sikker.
takker, så må vi håbe han bliver god, for han kan vel også score mål, i modsætning til de andre 2
Jeg tror han bliver god. Han er langt bedre med bolden end både Sparv og Janus nogensinde bliver. Derudover er han ganske fin i afleveringsspillet, og kan lave mål på langskud. Drachmann og Sparv er mere fysiskorienteret bolderobrer-typer, der ikke leverer meget fremad banen, og ikke har samme teknik.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
4. feb 2018, 13:42
Kaan er også mit bud, hvis Drachmann er ud.

Jeg kan dog ikke helt gennemskue, om man udelukkende ser VDV spille en af de 3 forreste pladser pga. hans manglende løbekapacitet, eller om han også er i spil til den centrale midtbane (mener der var en kamp i efteråret, hvor han skulle spille sammen med Polle, hvis Sparv ikke blev klar - Sparv endte med at blive klar, så vi fik aldrig svaret).

Under alle omstændigheder ser jeg ikke lige en kamp mod Horsens som en typisk VDV-kamp ;)
Sjovt, jeg tænker helt omvendt, at en kamp mod Horsens er en type kamp som Rafa kan bruges i. Alle kampe hvor vi må forventes at have klar overvægt i boldbesiddelse mod en modstander der står forholdsvist lavt i større perioder, må værre ideelle kampe for Rafa - hvis man altså ønsker at bringe ham i spil. Han kunne være en effektiv dåseåbner.
Kampe mod bedre hold hvor vi vil blive bragt mere i ubalance som mod FCK, BIF og FCN, der tænker jeg han ville blive en hæmsko på midten fordi han ikke kan yde det nødvendige løbepensum der skal til defensivt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Jacob »

mousebreaker skrev:
5. feb 2018, 07:54
Sjovt, jeg tænker helt omvendt, at en kamp mod Horsens er en type kamp som Rafa kan bruges i. Alle kampe hvor vi må forventes at have klar overvægt i boldbesiddelse mod en modstander der står forholdsvist lavt i større perioder, må værre ideelle kampe for Rafa - hvis man altså ønsker at bringe ham i spil.
Jeg er faktisk helt enig i den observation, men jeg synes ikke der er nogen grund til at bringe ham med mindre det vurderes at han kan gøre en stor forskel nu og her. Vi ved alle han er fortid i klubben til sommer.

Vi har brug for at finde ud af hvor spillere som Karinen, Torp og Frank står i forhold til seniorfodbold og arven efter Jakob Poulsen og Tim Sparv. De holder ikke evigt, og måske er Sparv væk allerede til sommer.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
5. feb 2018, 07:54
THenry skrev:
4. feb 2018, 13:42
Kaan er også mit bud, hvis Drachmann er ud.

Jeg kan dog ikke helt gennemskue, om man udelukkende ser VDV spille en af de 3 forreste pladser pga. hans manglende løbekapacitet, eller om han også er i spil til den centrale midtbane (mener der var en kamp i efteråret, hvor han skulle spille sammen med Polle, hvis Sparv ikke blev klar - Sparv endte med at blive klar, så vi fik aldrig svaret).

Under alle omstændigheder ser jeg ikke lige en kamp mod Horsens som en typisk VDV-kamp ;)
Sjovt, jeg tænker helt omvendt, at en kamp mod Horsens er en type kamp som Rafa kan bruges i. Alle kampe hvor vi må forventes at have klar overvægt i boldbesiddelse mod en modstander der står forholdsvist lavt i større perioder, må værre ideelle kampe for Rafa - hvis man altså ønsker at bringe ham i spil. Han kunne være en effektiv dåseåbner.
Kampe mod bedre hold hvor vi vil blive bragt mere i ubalance som mod FCK, BIF og FCN, der tænker jeg han ville blive en hæmsko på midten fordi han ikke kan yde det nødvendige løbepensum der skal til defensivt
Jeg kan sagtens se, hvad du mener.

Mit udgangspunkt for diskussionen er, hvem der skal spille centralt sammen med Polle, hvis Drachmann ikke bliver klar. I det lys kan jeg frygte, at Okosun æder VDV levende med sin fysiske gennemslagskraft. Jeg er ikke uenig i, at VDVs tekniske evner og overblik kan komme til sin ret i en kamp, hvor vi har bolden mest. Tror bare hollænderen passer bedre ind på en af de 3 forreste pladser end som central midt.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
5. feb 2018, 12:49
mousebreaker skrev:
5. feb 2018, 07:54
THenry skrev:
4. feb 2018, 13:42
Kaan er også mit bud, hvis Drachmann er ud.

Jeg kan dog ikke helt gennemskue, om man udelukkende ser VDV spille en af de 3 forreste pladser pga. hans manglende løbekapacitet, eller om han også er i spil til den centrale midtbane (mener der var en kamp i efteråret, hvor han skulle spille sammen med Polle, hvis Sparv ikke blev klar - Sparv endte med at blive klar, så vi fik aldrig svaret).

Under alle omstændigheder ser jeg ikke lige en kamp mod Horsens som en typisk VDV-kamp ;)
Sjovt, jeg tænker helt omvendt, at en kamp mod Horsens er en type kamp som Rafa kan bruges i. Alle kampe hvor vi må forventes at have klar overvægt i boldbesiddelse mod en modstander der står forholdsvist lavt i større perioder, må værre ideelle kampe for Rafa - hvis man altså ønsker at bringe ham i spil. Han kunne være en effektiv dåseåbner.
Kampe mod bedre hold hvor vi vil blive bragt mere i ubalance som mod FCK, BIF og FCN, der tænker jeg han ville blive en hæmsko på midten fordi han ikke kan yde det nødvendige løbepensum der skal til defensivt
Jeg kan sagtens se, hvad du mener.

Mit udgangspunkt for diskussionen er, hvem der skal spille centralt sammen med Polle, hvis Drachmann ikke bliver klar. I det lys kan jeg frygte, at Okosun æder VDV levende med sin fysiske gennemslagskraft. Jeg er ikke uenig i, at VDVs tekniske evner og overblik kan komme til sin ret i en kamp, hvor vi har bolden mest. Tror bare hollænderen passer bedre ind på en af de 3 forreste pladser end som central midt.
Jeg ser VDV som eventuel indskifter omkring 70', hvis der skal scores et mål og man sidder på bolden. Jeg mener også, at det ville være for risikabelt at starte ham.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Truppen i morgen er udtaget:
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/aa ... erligatrup

Interessant at Baidoo er med men Kairinen er ikke. Jeg troede egentlig Kairinen var forrest i hierakiet af de to

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af THenry »

Jesper BW1100 skrev:
8. feb 2018, 18:06
Truppen i morgen er udtaget:
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/aa ... erligatrup

Interessant at Baidoo er med men Kairinen er ikke. Jeg troede egentlig Kairinen var forrest i hierakiet af de to
Det troede jeg også. Frank er også med i 20 mands truppen, så spørgsmålet er, om han også er i spil til den centrale midtbane (hvis Drachmann ikke kan spille, men mon ikke han bliver klar nu når de spiller i hans hjemby ;)), eller om han er med som gardering på højre back, da Munksgaard ikke er i kamptruppen.

MDH og Rilwan er også i truppen. Nico er også med, men kan se, at Halsti ikke er udtaget, så han må være blevet skadet?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Kent »

Og så er Rafa også med i truppen. Det har sjovt nok ikke trukket så mange overskrifter i denne omgang (endnu).

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af 974 »

Kent skrev:
8. feb 2018, 18:26
Og så er Rafa også med i truppen. Det har sjovt nok ikke trukket så mange overskrifter i denne omgang (endnu).
Det sker når han kommer ind imorgen og scorer sit første sæsonmål :fcm: :P

Besvar