SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
11. feb 2018, 17:58
FCM2000 skrev:
11. feb 2018, 16:27
MDT står over for Fischer i næste kamp, og her får vi at se, jeg må sige, at jeg heller vil starte med Frank på den plads, han er hurtigere og er stærkt i luftspillet end MDT.
Vil lige tilføje, superligaens officielle statistik.
Frank topfart: 32,2 km/t
http://www.superliga.dk/spiller/frank-o ... on=2017-18

MDT topfart: 33,9 km/t
http://www.superliga.dk/spiller/mads-do ... on=2017-18

THenry skrev:
11. feb 2018, 15:16
Jeg mener derfor, at det er for tidligt at snakke om de bredere tendenser i vores spil, da Horsems har en spillestil, der er meget forskellig fra mange andre hold.
Helt enig. Den dårlige bane kan vi nok også opleve i Hobro, men ellers er der kun hurtigere baner tilbage i grundspillet.
Kampbillederne må forventes at blive noget anderledes. Er egentlig ok positiv omkring at den første kamp blev lidt en slåskamp, som vi trækker os ud af med en sejr, og så er vi ligesom i gang med foråret. FCK kampen bliver en helt anden kamp, spændende at se både hvad vi og de kommer med.
Troværdigheden på den statistik

Ham her er FCMs hurtigste :D

http://www.superliga.dk/spiller/jakob-p ... on=2017-18

Brugeravatar
Holger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Holger »

Hvorfor er det utroværdigt, at han har fået målt den højeste topfart? Det er jo sandsynligvis blot én enkelt måling over sæsonen. Jeg er helt på det rene med, at han nok ikke vinder er 100m løb. Men hvad med 20-30m?
Han virker rimelig eksplosiv, synes jeg. Han løber også relativt mange meter med +20 km/t. Er det også utroværdigt?
Hvilke af de andre statistikker skal vi vælge at tro på?

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af ihaki »

kan Sanneh spille janus og sparvs plads

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af SorteUlve »

Holger skrev:
11. feb 2018, 19:21
Hvorfor er det utroværdigt, at han har fået målt den højeste topfart? Det er jo sandsynligvis blot én enkelt måling over sæsonen. Jeg er helt på det rene med, at han nok ikke vinder er 100m løb. Men hvad med 20-30m?
Han virker rimelig eksplosiv, synes jeg. Han løber også relativt mange meter med +20 km/t. Er det også utroværdigt?
Hvilke af de andre statistikker skal vi vælge at tro på?
Målingen er givetvis retvisende - hvad ved jeg. Jeg anfægter dog, at man bruger målingerne som et redskab til at rangere og vurdere spillernes hurtighed.
Jeg er ikke enig i, at Jakob Poulsen er eksplosiv. Langt fra. Han er en dygtig fodboldspiller, men han er ikke en hurtig fodboldspiller.
Statistikker, og især brugen af dem, skal man altid have en sund skepsis overfor.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af 974 »

Lige så er det kun rimeligt at have en vis skepsis i forhold til folks personlige synsninger :-)

Farten er da uden tvivl målt på et tidspunkt

Sad lige og så Franks scoring i Onside, og tænkte op til "han er garanteret hurtig"
Men jeg syntes ikke at det var hurtigere end jeg har set Jakob Poulsen løbe før :-)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Men der er selvfølgelig forskel på hvornår man bliver målt og hvor hurtig man er op i fart.
Jakob Poulsen er måske hurtig når han er i fart, mens Simon Kroon var ligaens 2 hurtigeste på 10 meter.

I fodbold sammenhæng er det typisk de første 10 meter, hvor jeg mener man kan snakke om spillere er hurtig.
Så hvis Poulsens hastighed er målt i et 60 meter løb, mens Frank eller MDT er målt over 15 meter er det selvfølgelig en forskel. Synes faktisk også at have set en måling hvor Halsti var hurtig, som nok formentlig også har været over et længere stykke.

Bare lige for at lave en reference, til dem der har set Usain Bolt. Han er selvfølgelig hurtig fra starten, men er faktisk først verdens bedste, når vi kommer over 30 meter.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg husker en kamp hvor jeg så at #32 havde været banens hurtigste.. Så topfart siger ikke ret meget..

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Det skal næsten også lige nævnes, at vi nu er matematisk sikret mesterskabsslutspillet. :D :D

18 point tilbage at spille om i grundspillet, og 20 point ned til nr. 7.
Så tillykke til os med mesterskabsslutspillet :fcm: :fcm:

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R20: AC Horsens - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Sejt nok. Vi er så forvænte at det ikke fylder alverden, men der er altså hård kamp om pladserne nede i tabellen :D

Besvar