Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
admin 3
Indlæg: 339
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af admin 3 »

FCM2000 skrev:
1. feb 2018, 02:30
admin 3 skrev:
1. feb 2018, 02:23
- I dette vindue har vi solgt spillere, som forventeligt vil genere langt over 200 millioner kroner til FC Midtjylland. En historisk bedrift. Det er en stor dag for FC Midtjylland, og vi er stolte af at levere det med afstand største salg i Superligaens historie, beretter administrerende direktør Claus Steinlein.

I denne sætning vedrørende 200 mill så er kode ordret GENERE, altså ikke gennemført.

Vedr rutine, så har vi solgt 2 spillere på omkring 20 år, og erfaren spiller. Og hentet en på 20 år og 2 spillere, hvor den ene nærmer sig erfaren, og en der er. Ukraineren, sanneh og erik
"som forventeligt vil genere langt over 200 millioner kroner til FC Midtjylland", så de kalkulere vel at en del af pengene kommer ;)

Hvis man tager AOH.dk så har man fået i direkte penge, 100 mio + 45 + 15 = 160 mill kr. direkte i kassen her og nu + det fra rømer, Borring, falkesgaard

og der kommer formentlig også betalinger fra Sisto handlen, altså bonus, han spiller jo godt.

Jo jo Erik er vigtig, men han rejser nok igen, og sanneh ?

Men Poulsen og Sparv her er man nød til at hente en leder
Som efter de seneste transfer vinduer, så står vi som fans tibalge med mange ubesvaret spørgsmål.

Men ingen direkte beviser på 200 mill i indkomst, dette vindue, men fucking fantastisk økonomisk indkomst.

Erstatning for sparv og Poulsen, jeg har intet svar, kan kun håbe på smartodds og fcm spejdere. Men dem tror jeg også på :-)

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af FCM2000 »

admin 3 skrev:
1. feb 2018, 02:45
FCM2000 skrev:
1. feb 2018, 02:30
admin 3 skrev:
1. feb 2018, 02:23
- I dette vindue har vi solgt spillere, som forventeligt vil genere langt over 200 millioner kroner til FC Midtjylland. En historisk bedrift. Det er en stor dag for FC Midtjylland, og vi er stolte af at levere det med afstand største salg i Superligaens historie, beretter administrerende direktør Claus Steinlein.

I denne sætning vedrørende 200 mill så er kode ordret GENERE, altså ikke gennemført.

Vedr rutine, så har vi solgt 2 spillere på omkring 20 år, og erfaren spiller. Og hentet en på 20 år og 2 spillere, hvor den ene nærmer sig erfaren, og en der er. Ukraineren, sanneh og erik
"som forventeligt vil genere langt over 200 millioner kroner til FC Midtjylland", så de kalkulere vel at en del af pengene kommer ;)

Hvis man tager AOH.dk så har man fået i direkte penge, 100 mio + 45 + 15 = 160 mill kr. direkte i kassen her og nu + det fra rømer, Borring, falkesgaard

og der kommer formentlig også betalinger fra Sisto handlen, altså bonus, han spiller jo godt.

Jo jo Erik er vigtig, men han rejser nok igen, og sanneh ?

Men Poulsen og Sparv her er man nød til at hente en leder
Som efter de seneste transfer vinduer, så står vi som fans tibalge med mange ubesvaret spørgsmål.

Men ingen direkte beviser på 200 mill i indkomst, dette vindue, men fucking fantastisk økonomisk indkomst.

Erstatning for sparv og Poulsen, jeg har intet svar, kan kun håbe på smartodds og fcm spejdere. Men dem tror jeg også på :-)
Enig

Kun Fcm ledelsen kender det korrekte beløb, men selv 160-170 mio i direkte i kassen havde ingen drømt om for 3 uger siden, og når Steinlein skriver "vil generere langt over 200 millioner kroner til FC Midtjylland", så kan man nok godt regne med at 200 mill nåes, personligt tror jeg at handlen med Novak er langt undervurderet, jeg tror der er store bonus på ham.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Mike80 »

Endnu engang et vintervindue med fuld medier fokus på FCM selv i et ifølge Steinlein"stille" vindue?! (Host, host)

Jeg dybt imponeret af det stykke arbejde der bliver lavet omkring køb og salg af spillere i klubben for tiden. Jeg var skeptisk i forhold til tilgangen af Svend og ikke mindst afgangen af Steinlein men den skeptis æder jeg gerne. Hold da op en start som ny sportsdirektør.

At FCM som klub kan genere indtægter for 135 mio med mulighed for yderligere bonusser for 70+mio kan man næsten ikke fatte selv som den mest optimistiske FCM fan. Det siger virkelig noget om hvordan vi har rykket os som klub, og at man som topklub bare får en bedre pris på sine spillere, end som subtop klub, selvom kvaliteten måske er den samme. Jeg tror ikke at nogen andre danske klubber overhovedet ville have kunne sælge 3 spillere, og stå med 100mio, så et ja tak til 135 mio plus bonusser er uundgåeligt for en dansk klub selvom vi naturligvis (specielt med Sørloth) nu står svækket i en mesterskabskamp.

Skal jeg være ærlig er Sørloth (selvom han er god) ikke i nærheden at at være en mulig 135mio kroner spiller. Det et Bassogog salg og nu ved jeg hvordan det føles at vinde i lotteriet:-)

Jeg har en klar forventning om at Paul kommer tilbage i form uden Sørloth til at løbe i samme offensive baner. Samtidigt glæder det mig at vi nok får endnu mere Gustav og Duelund ligesom Kraev (som jeg har store forventninger til) forhåbeligt får mere spilletid. Vores nyindkøb ser spændende ud men jeg tror ikke på at en ung ukrainer med den integration der nu er vil kunne præstere fra dag 1.

Som bonus til dette vindue kan man vil godt forvente at hele retorikken omkring klubbens overlevelse på nåde fra sugardaddy stilner lidt af. Jeg glæder mig over at min pointe i hele debatten om selvvalgt sportslige målsætninger fremfor vigtige sorte tal på bundlinjen viser sig at holde stik. Jeg har hele tiden påstået at FCM og Benham hvis de ønskede kunne vende et samlet underskud for perioden siden overtagelsen til et samlet overskud. Jeg medgiver dog at jeg ikke havde forventet at dette nærmest kunne effektueres med 2-3 salg men sådan går tingene jo hurtigt når man rammer jackpot.

Hvor blev snakken om alt den virus i Benhams computer i øvrigt af??? ;-)

Fedt fedt vindue og lad os så komme i gang med fodbolden.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Flemse »

Vi står imho sportsligt svækket efter dette transfervindue, og mesterskabsfavoritter er vi i hvert fald ikke mere.
Men med de summer vi har fået for salgene af især NK og Sørloth, er det godt nok svært at bebrejde Svend G og co. noget - tværtimod.

Udover at give en voldsom mængde penge i den halvslunkne kasse, må det også være med til at styrke vores omdømme ift. nye potentielle spillere. Både emner til akademiet og til startopstillingen kan jo nu i endnu højere grad se, at FCM kan være et rigtig godt springbræt til de helt store ligaer.

Og vores nye ukrainske ven ser godt nok spændende ud. Jeg ser ham ikke umiddelbart som en afløser for Sørloth, ikke i første omgang i hvert fald, da indkøringsperioden trods alt må forventes at være noget længere for en ukrainer end for en nordmand. Men han ligner en spiller der på sigt har potentialet til at blive rigtig god. Og når han tilmed kommer på en fri transfer, bliver han jo, på trods af evt. sign-on-fee (som vel ikke kan være sygt høj for en 20 årig spiller fra de lavere ukrainske rækker?), jo i hvert fald ikke den nye Ken Fagerberg.

Så alt i alt thumps up herfra! For selvom vi muligvis har solgt mesterskabet, så har vi i hvert fald solgt det til en rigtig god pris!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Stoffer »

Flemse skrev:
1. feb 2018, 07:51
Vi står imho sportsligt svækket efter dette transfervindue, og mesterskabsfavoritter er vi i hvert fald ikke mere.
Men med de summer vi har fået for salgene af især NK og Sørloth, er det godt nok svært at bebrejde Svend G og co. noget - tværtimod.

Udover at give en voldsom mængde penge i den halvslunkne kasse, må det også være med til at styrke vores omdømme ift. nye potentielle spillere. Både emner til akademiet og til startopstillingen kan jo nu i endnu højere grad se, at FCM kan være et rigtig godt springbræt til de helt store ligaer.

Og vores nye ukrainske ven ser godt nok spændende ud. Jeg ser ham ikke umiddelbart som en afløser for Sørloth, ikke i første omgang i hvert fald, da indkøringsperioden trods alt må forventes at være noget længere for en ukrainer end for en nordmand. Men han ligner en spiller der på sigt har potentialet til at blive rigtig god. Og når han tilmed kommer på en fri transfer, bliver han jo, på trods af evt. sign-on-fee (som vel ikke kan være sygt høj for en 20 årig spiller fra de lavere ukrainske rækker?), jo i hvert fald ikke den nye Ken Fagerberg.

Så alt i alt thumps up herfra! For selvom vi muligvis har solgt mesterskabet, så har vi i hvert fald solgt det til en rigtig god pris!
Jeg synes, at det her er en god og rigtig pointe. Den måde som FCM gerne vil tiltrække unge spillere på både igennem akademiet og spillere som Sørloth, der skal et trin ned for at træde to op, hviler på en vis popularitet og evne til at være en platform for udvikling.

Jeg synes i øvrigt, at det er spændende med spillere som Kraev og den nye ukrainer, jeg tror, markederne øst på indeholder mange spillere, der passer godt til superligaens niveau, og så er priserne nogle andre. Det har man vidst i længe, så udfordringen er at finde dem. Det kunne i al fald være stort, hvis Kraev (og den nye mand senere) kan træde op og blive kampafgørende spillere, der passer ind i det spil Thorup gerne vil sætte op.

Jeg synes i øvrigt, det er positivt, at flere hold i SL har lavet spændende handler, som kun hæver underholdnings niveauet. Fx. Horsens henter Borring, ÅB henter Kusk og FCK Fischer - alle handler, som jeg tror løfter niveauerne i klubberne.

Spicker
Indlæg: 532
Tilmeldt: 22. sep 2009, 21:52

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Spicker »

Jeg syntes udtalelsen fra Sven Braken siger det meget godt her: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... and-skifte

"FC Midtjylland ville have været et godt skridt. Det er en meget god klub at have på CV'et, og de har gjort det godt i både Danmark og Europa. Hvis man gør det godt i FC Midtjylland, er vejen banet til en stor klub i en stor liga. FC Midtjylland er nummer et i Danmark lige nu, og de har solgt mange store spillere"

Det er præcis sådan et renome vi skal have i udenlandske klubber for 1: at kunne tiltrække bedre spillere og 2: kunne sælge spillerne til de rigtige klubber hvis de gør det godt. Det var sådan vi fik Petter Andersson til klubben efter vi solgte Polle til Monaco i sin tid så hvis vi kan få mere af den slags bliver jeg glad :D

Edit: det var så Svens agent der udtalte det, min pointe forbliver dog den samme :)

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af FCM2000 »

Jeg er ikke så bange for tabet af Sørloth, da FCM har Paul, netop Paul synes måske at fungere bedst i et 1 mandsangreb, man kan sige at Sørloth måske var med til at trække Paul ned.

Personligt mener jeg også at en Paul i topform er en langt bedre boksspillere end Sørloth.

Derimod er jeg mere bekymret for venstre back pladsen, at mesterskabet reelt kan glippe, p.g.a. svips på denne plads. En ting er at spille for Horsens eller Lyngby noget andet er at spille på et hold alle vil besejre.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
1. feb 2018, 14:44
Jeg er ikke så bange for tabet af Sørloth, da FCM har Paul, netop Paul synes måske at fungere bedst i et 1 mandsangreb, man kan sige at Sørloth måske var med til at trække Paul ned.

Personligt mener jeg også at en Paul i topform er en langt bedre boksspillere end Sørloth.

Derimod er jeg mere bekymret for venstre back pladsen, at mesterskabet reelt kan glippe, p.g.a. svips på denne plads. En ting er at spille for Horsens eller Lyngby noget andet er at spille på et hold alle vil besejre.
Jeg vil ikke kommentere på din sammenligning af Paul og Sørloth, udover at jeg er uenig.

Jeg er enig i din anden betragtning i den forstand, at første afløsren for NK er ringere end for Sørloth.

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
1. feb 2018, 15:24
FCM2000 skrev:
1. feb 2018, 14:44
Jeg er ikke så bange for tabet af Sørloth, da FCM har Paul, netop Paul synes måske at fungere bedst i et 1 mandsangreb, man kan sige at Sørloth måske var med til at trække Paul ned.

Personligt mener jeg også at en Paul i topform er en langt bedre boksspillere end Sørloth.

Derimod er jeg mere bekymret for venstre back pladsen, at mesterskabet reelt kan glippe, p.g.a. svips på denne plads. En ting er at spille for Horsens eller Lyngby noget andet er at spille på et hold alle vil besejre.
Jeg vil ikke kommentere på din sammenligning af Paul og Sørloth, udover at jeg er uenig.

Jeg er enig i din anden betragtning i den forstand, at første afløsren for NK er ringere end for Sørloth.
ups det var højre back pladsen jeg mente :roll:

4096
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af 4096 »

I forhold til Sørloth-handlen skriver BT nu, at FCM får 22 millioner af bonusbeløbet såfremt Crystal Palace ikke rykker ned i år. Krydser fingre for at de holder sig oppe :D

https://www.bt.dk/superligaen/stort-dra ... kordhandel

Treco
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. apr 2011, 16:15

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Treco »

Ja man er pludselig blevet stor Crystal Palace fan:)

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Cortez »

4096 skrev:
1. feb 2018, 19:23
I forhold til Sørloth-handlen skriver BT nu, at FCM får 22 millioner af bonusbeløbet såfremt Crystal Palace ikke rykker ned i år. Krydser fingre for at de holder sig oppe :D

https://www.bt.dk/superligaen/stort-dra ... kordhandel
De rykker da ikke ned nu hvor AS smadrer kasser ind for dem :D .

/Cortez

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja der er 22 millioner gode grunde til at holde med Crystal Palace det kommende halve år :mrgreen:

Hvis nu Sørloth gør det godt der, så vil det kaste endnu mere god omtale af sig til os.

En ting, det er første gang siden Mohamed Zidan, at vi sælger en angriber som profil. Det er her de store penge er, så lad os håbe vi kan gøre det igen.

I øvrigt tankevækkende at vi næsten får det samme for NK, som vi fik for et supertalent som Pione Sisto.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af SimonH »

UlvenFraNord skrev:
1. feb 2018, 21:49
I øvrigt tankevækkende at vi næsten får det samme for NK, som vi fik for et supertalent som Pione Sisto.
Det er mega fedt. At vi har rykket os så meget som klub

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af THenry »

UlvenFraNord skrev:
1. feb 2018, 21:49
Ja der er 22 millioner gode grunde til at holde med Crystal Palace det kommende halve år :mrgreen:

Hvis nu Sørloth gør det godt der, så vil det kaste endnu mere god omtale af sig til os.

En ting, det er første gang siden Mohamed Zidan, at vi sælger en angriber som profil. Det er her de store penge er, så lad os håbe vi kan gøre det igen.

I øvrigt tankevækkende at vi næsten får det samme for NK, som vi fik for et supertalent som Pione Sisto.
Det er vildt at tænke på, hvor meget klubben har flyttet sig over de seneste 10-15 år f.eks. fik vi ca. 22 mio. kr. for Zidan (ved beløbet kan opgøres på flere måder), altså ca. det samme beløb som vi står til at modtage i ekstra bonus, hvis Crystal Palace overlever i PL.

http://sport.tv2.dk/2011-04-20-top-5-de ... fcm-kassen

Låst