Spørgetime med Rasmus Ankersen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RasmusA
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. apr 2015, 23:11

Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af RasmusA »

Kære alle FCM-fans

Endnu et transfervindue er lukket, og traditionen tro gør vi status her på Ulvegraven. Stil spørgsmål, og jeg skal gøre mit bedste for at svare ærligt og præcist. Jeg regner med at svare på mandag/tirsdag, så brug weekenden til at sende spørgsmål her på tråden.

Forza FCM

Rasmus Ankersen

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af CasperBW »

Hvorfor valgte man at offentliggøre/gennemføre udlejningen af Riis inden handlen med den nye forsvarer var på plads? Tænker man forringer sin forhandlingsposition.

Hvor længe regner I med at kunne holde på Nissen?

Hvor langt er Twitter profiler som 11 tegne 11 og tapin fodbold fra jeres vurderinger af kampene?(ved godt det er svært med et konkret svar)

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Lund7400 »

Hvorfor reagerede man de sidste dage på behovet for ny CB? Hvad fik øjnene op for behovet, idet jeg formoder, det ikke var der ingen Apollon, for da havde man vel hentet inden de kampe?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Benzo »

Hvad er planen med Offensiv Midt typer som Duelund, VdV og Kraev? Det virker ikke til at Thorups foretrukne startopstilling har plads til en 10'er, så hvorfor bliver der siignet nye spillere til den position?

Hvad er planen med Jakob Poulsen? Er der en erstatning i kikkerten, når han inden alt for længe sætter støvlerne på hylden?

U19 holdet skal ikke deltage i Youth League i år, er der nogle planer om andre turneringer som de skal deltage i, i stedet for?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber det naturligvis, men er Benham stadigvæk vores ejer hvis vores målsætning ikke ender med at holde, altså 3 gruppespil inden 2020 var det vist ?

Har Benham det godt med at være ejer af 2 klubber og får han og Brentford noget ud af samarbejdet med Fcm. Får Fcm noget ud af det udover det økonomiske selvfølgelig ?

Kan se at Brentford har signet med en del danskere efterhånden. Er det en trend der fortsætter?

De engelske ligaer er betydeligt mere fysiske end den danske superliga, prøver man på sigt at ændre nogle mekanismer som virker i England og overføre det til Fcm ?

Kunne det være en mulighed engang, at Brentford kommer til Mch Arena og spiller mod vores første hold ?
Altså en træningskamp. Ala da vi spillede mod Sunderland tror jeg det var.

Mrlewanski
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. feb 2017, 09:38

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Mrlewanski »

Hvad er der gået galt imellem van der Vaart og trænerteamet/ledelsen? Han har længe været spilleklar, men bliver kun benyttet i reserveholdskampe.

Er der ikke for dårligt, at FCM som klub ikke formår at få udnyttet en spiller med så store kvaliteter?

Føler du, at FCM er god nok til at håndtere spillere med kant? Tænker på Pusic, Duelund og til dels van der Vaart, som alle har været i unåde i den seneste periode.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Arff »

Hej Rasmus

Når jeg kigger ned over truppen, og tæller alle de udlejede spillere med, så har vi en super bred trup. Specielt midtbanen er bred, men i min verden er der stadig mangler og problemer derinde.

Først og fremmest har vi Jakob Poulsen, Tim Sparv (og Rafa) som alle har udløb til sommer - altså, to af vores tre vigtigste derinde. Arbejdes der på en forlængelse af de to, eller regner man med at begge forsvinder ved udløb?

En anden ting, der springer mig i øjnene ang. de centrale midtbanespillere er alderen - vi har Janus Drachmann, Jakob Poulsen, Tim Sparv og selvfølgelig Rafa som alle har rundet minimum 150 profesionelle kampe på højeste niveau i dansk målestok, men 3 af de 4 har også rundet 30 år. Kigger man på de næste i køen, så er de allesammen under 20-21 år, og langt de fleste af dem har under 10-20 kampe. Er det en problemstilling man tager seriøst, med tanke på udløb fra de ovennævnte? Skal vi i næste sæson starte HELT forfra med 2-4 helt grønne spillere, på hvad jeg mener er holdets vigtigste position, eller overvejer man at sikre midtbanen til næste sæson allerede til vinter i form af et indkøb af en profil?

Min sidste observering vedr. midtbanen er, at vi pt. har 4-6 centralemidtbane spillede som har sine klare forcer uden bolden/i defensiven, og egentligt kun har Jakob Poulsen og Rafa (Duelund og Kraev regner jeg som 10'ere) som kan spille fremad. I min verden mangler der en 8'er ala. Petter - altså en dynamisk, box-to-box spiller, som kan gøre en forskel både offensivt og defensivt - er du enig i denne påstand, og er det noget man forsøger at gøre noget ved udefra?
Som jeg ser det er vi pt. virkelig afhængige af Jakob Poulsen, og at han performer, for ellers er vi tvunget til at spille de direkte bolde på enten Paul eller Borring. OB-kampen var for mig et tydeligt bevis på denne påstand, hvor kampen ændrede karakter da Polle kom ind.


Med venlig hilsen,
Arff

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af mnm123 »

Hej

Fedt det du gør her.

Er der tanker om at ny sports chef skal findes inden der skal snakkes om ny træner eller forlængelse af Thorup ?

Kan man stadig se på os som udviklings klub når man køber spillere ind hvor man faktisk er dækket ind og de
indkøbte spillere ikke gør en forskel, tænker på Kroon og Halsti og Drachmann hvor jeg gerne så at brugte spillere
som Duelund og Riis og Anderson ?

Jacobhoy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. feb 2017, 10:17

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Jacobhoy »

Hvad gik der galt med Novak handlerne? Var prisen ikke rigtig for jer, eller ville Novak ikke de klubber der kom? :fcm:

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af mousebreaker »

Hej Rasmus
Igen ros for åbenheden efter et transfervindue.
Det er klasse og noget fodboldverdenen kunne lære af.

Jeg har et spørgsmål vedr målsætning med gruppespil og budget.

Målsætningen er jo som bekendt 3 gruppespil inden 2020, hvilket var 3 af 6 muligheder for at nå gruppespillet da målsætningen blev lavet.
Det er et overambitiøst mål som blev lavet på et tidspunkt hvor vi ikke var i nærheden af seedninger i playoff runden.
Hvis man kigger på vores chance for at nå et enkelt gruppespil og bruger bookmakernes vurderinger som grundlag (de lever trods alt af at udstikke odds så det er bedste vurderingsgrundlag for lægfolk som mig) så vil vi kunne forvente at ramme et gruppespil 25-30% af tilfældene forudsat at vi bliver seedet i playoff runden.

I år var vurderingerne fra bookies at vi ville gå videre fra runde 2 mod Ferencvaros ca 62%, Mod Arka Gdynia ca 80% og 56% mod Limassol, det giver ca 28% for at komme igennem nåleøjet. Alene playoff runden vil gennemsnitligt (som seedet) ikke være meget bedre end 50% så vi skal for at opfylde målsætningen altså overleve en del mododds, medmindre UEFA giver os gratis billet til playoff runden hvert år fremover.

En ting er målsætning et andet er budget. Hvis man budgetterer efter at ramme hvert andet gruppespil for at få økonomien til at hænge sammen så er kimen i bedste FCM stil lagt til en uendelig stime af blodrøde regnskaber, lige indtil den dag Benham siger stop. Benham har hele tiden sagt at han er gået ind i FCM for at lave forretning ikke for vores blå øjnes skyld, så jeg formoder ikke at budgetterne har brug for gruppespil hvert andet år for at hænge sammen.

Kan du løfte lidt af sløret for hvor ofte vi skal ramme et EL gruppespil for at få tingene til at hænge sammen økonomisk?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af PH1978 »

Tak for det.

Et par spørgsmål her fra :

- Er spillet acceptabelt?
- Har klubben fortrudt VdV?
- Hvorledes er det lykkedes, at ødelægge en af ligaens mest hypede angribere i form af Pusic?
- Har I forståelse for, at folk er begyndt at være utilfredse med klubben og spillet?

På forhånd tak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Philipjensen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. aug 2016, 14:31

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Philipjensen »

Først og fremmest kudos for at gøre det her.

Jeg har to spørgsmål:
1.
Hvad er profilen på den nye sportschef?
Som jeg ser det kunne der godt være en idé i at hente et "navn" f.eks. Litmanen eller Gudjohnsen som gennem et internationalt netværk kunne øge klubbens profil. I organisationen er der allerede mange der kan udføre scouting og finde spillere.
Alternativt skulle man finde en der var bedre end resten af vores scouting folk og derved opgradere.
2.
Hvad gøres der for at sikre at trænerteamet udvikler sig i retning af uddannelse og taktisk kreativitet?
Nogle gange kan det godt virke som om det er mere af det samme. Nye ideer og udvikling er vigtigt i en større organisation.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af Acebone »

Hej Rasmus

Tak for at holde fast i traditionen om en spørgerunde; det er yderst værdsat. Jeg har et par spørgsmål:

1) Der har herinde været noget snak om en manglende lederfigur i midterforsvaret. Det er ikke nogen hemmelighed, at vi har lukket temmelig mange mål ind dette kalenderår, og generelt har der været en del udskiftninger i midterforsvaret siden den stærke "Kianchenko"-duo. Det virker ikke helt som om, vi har fundet et solidt fodfæste siden da. Endvidere har der været snak om, at de nuværende midterforsvarere er ret introverte typer, og at vi godt kunne bruge en anden type til at skabe et godt defensivt fundament. Hvordan ser du på det? Hvor meget fylder overvejelser om persontype i jagten på en evt. ny midterforsvarer?

2) Sørloth har umiddelbart fået en kanonstart i klubben og bliver så småt udråbt som et scoop i medierne. Hvor overraskede har I været over hans start? Og hvor meget har det kriblet i fingrene for at acceptere et stort bud på Paul og lade Sørloth tage tøjlerne som førsteangriber allerede?

Mvh.
Esben

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af THenry »

Hej Rasmus,

Fedt med endnu en spørgetime :D

1. Kan du kommentere på jeres overvejelser i forbindelse med transferen af Pusic til FCK, herunder be- eller afkræfte rygtet om, at Pusic selv nægtede at spille for os til sidst? Er der en sandhed i det, eller er det bare løse og ubegrundede rygter?

2. Kan du derudover komme ind på jeres overvejelser ift. Novak, der med 2 år tilbage af sin kontrakt skal skydes af senest næste sommer. Der er ingen tvivl om, at førsteprioriteten har været at sælge ham nu, men da det ikke lykkedes, så lignede det en udlejning til Brentford i 1 år (Der lå f.eks. en artikel på fcm.dk på et tidspunkt om dette), men det ser ud til at det glippede til sidst eller, hvad endte det egentlig med?

3. Var/er det jeres vurdering, at Novak bedst kan blive fremvist (og med succes i Brentford kan prisen stige mere end i FCM uden kampe på den store Euro League scene) og dermed forøge sin markedsværdi i The Championsship fremfor i Superligaen med henblik på et salg senest næste sommer, eller handler det mere om, at Dal Hende ser ud til at være foran Novak på backen, og at Novak dermed kommer til at spille få kampe i efteråret (der er vel kun 12-14 kampe uden EL), og dermed bliver det svære at lave et stort salg på ham?

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Spørgetime med Rasmus Ankersen

Indlæg af hviid »

Hej Rasmus,
Et par spørgsmål herfra:
1. Hvor tæt var I på at sælge Paul i denne omgang? Var der tilbud fra andre klubber end Bremen? Og hvor opsat var Paul selv på at komme videre i dette transfervindue?
2. Bliver det ikke et problem at opnå jeres mål med antal spilleminutter til akademispillere i efteråret? I øjeblikket er det kun tre akademispillere, som ser ud til at få fast spilletid (Paul, Rilwan og Nissen).
3. Ja, vil også gerne have en forklaring på det med Novak, er lidt underligt at I lægger en nyhed ud med en lejeaftale, som så bliver taget af siden igen.
4. Hvem er i bedst form: Dig, van der Vaart eller Steinlein? ;-)

Besvar