Superliga sæsonen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af mousebreaker »

@Benzo
Tænker lidt at uafgjort er at foretrække
Hvis bolsjerne får tre point er de i fare for at komme i top 6 - og så får du scenariet to gange mere....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Acebone »

Jeg har ikke helt opgivet håbet om, at FCK kunne ende uden for top 6. Vil gerne have så mange jyske hold med over i mesterskabsspillet som muligt.

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Analitico »

Jeg håber nu for dansk fodbold generelt, at FCK tager 4-pladsen og kommer med til europæisk fodbold i efteråret. Hvis ligaen skal udvikle sig er det vigtigt med et mere internationalt snit og flere koefficientpoint.

Jeg synes faktisk generelt at der er masser af positive tendenser i dansk fodbold i disse år, både med hensyn til landsholdet og et historisk højt antal danske spillere i udlandet, men også i forhold til positive takter og udviklingsidéer i mange superligaklubber. Selv i 1. division er de begyndt at sælge spillerne frem for at det blot er tale om frie transfers, fordi der kun er råd til korte kontrakter uden langsigtede strategier som tidligere.

det er vigtigt for ligaen og dansk fodbold som helhed at FCK kommer tilbage, men samtidig skal de naturligvis ikke udvikle sig til (igen) at blive det danske svar på Rosenborg.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af mousebreaker »

Jeg tror FCK ender som nr 3.
De har nu 10 point op til FCN og det tror jeg de henter. Tænker det ender med BIF som mester, os på en anden plads, FCK nr 3, FCN -4, OB og åb 5 og 6.
Naturligvis er der visse placeringer som jeg gerne ser fordelt anderledes :)
Ser også gerne Hobro og Horsens overraske.

Jeg er enig med Analitico at det ville være bedst hvis FCK kvalificerer sig til europæisk af de nævnte årsager, men vil da ikke skjule at jeg vil fryde mig voldsomt hvis de skal i nedrykningsspil. Så kan det selvflg godt være at de napper en europæisk plads den vej.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Fcm5600
Indlæg: 173
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Fcm5600 »

Andre kan vel lave de point i stedet for Fck. Bevares de har da lavet mange point de senere år til dansk fodbold. Så jeg fryder mig over deres nedtur på grund af deres konstante arrogance. Da Fcm blev mestre sagde deres direktør "alle kan danse en sommer", så mesterskabet tilhørte dem, men af og til kunne et one hit wonder snuppe den. Jeg så dem gerne udenfor slutspillet 🤣

Men torsdag må de nu godt lave et point til regnskabet for os alle sammen, så kan de tabe på Mvh arena bagefter.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Steffen am »

Så lige for at være koefficient nørd.

Der er som bekendt noget der hedder klubkoeffecint og noget der hedder landekoeffecient.
Førhen blev en klubs koeffecient bestemt af egne præstationer + 20 % af landskoeffecienten.
Altså vil en FCK sejr direkte hjælpe FCM.

Men med de nye regler, der træder i kræft fra sommeren 18, er klubkoeffecienten ikke længere påvirket af landskoefficienten.
Dvs. en FCK sejr er uden betydning 'direkte' for FCM.


Der er selvfølgelig stadig noget der hedder landekoeffecient. Bare en uafgjort vil bringe DK op på 16. pladsen.
Men for at det bliver sjovt, skal vi op på en 15. plads. Det kræver så at FCK får 5 sejre mere end AEK Athens.
Dvs. det nok tidligst blive næste sæson

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af ben2han »

FCM 2 - Skive IK 0-1

ufattelig dårlig kommunikation fra FCMs presse, må søge mod nord for at få resultatet.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Steffen am »

ben2han skrev:
12. feb 2018, 18:23
FCM 2 - Skive IK 0-1

ufattelig dårlig kommunikation fra FCMs presse, må søge mod nord for at få resultatet.
Helt enig.
Skræmmende niveau fra kommunikations afdelingen :/

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Benzo »

Målt på mål imod, har vi lige nu det 3 bedste forsvar, kun overgået af Brøndby og OB. Målt på clean sheets har vi en delt førsteplads med 8, sammen med Brøndby og OB. Tænk sig at forsvaret har været så udskældt nærmest hele sæsonen, og nu er det et af de bedste, skal nok også ses i lyset af, at vi i de sidste mange runder ikke ligefrem har mødt toppen af poppen i suppen, det kommer vi så til fremadrettet hvor både FCK og Brøndby kigger forbi Herning.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af mousebreaker »

Brøndby en mand smidt ud efter en halv time.
Kusk brænder derefter straffe :x
Flest Brøndby afslutninger i første halvleg. Kom nu åb vind den kamp og jeg lover at stave jeres klubnavn rigtigt sæsonen ud!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af UlvenFraNord »

Træls at Aab ikke formår at hente en sejr på den baggrund, de er sgu nogle slapsvanse...

Men dejligt alligevel med pointtab til Brøndby. Jeg synes de virker lidt i panik, det er dem som har en mesterskabs-blokering nu, de vil bare så sindsygt gerne at det hele garanteret går op i hat og briller...

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Benzo »

Har lige set at både Mål-Pål og Vito Mistrati er i karantæne mod os i næste uge, det skal give en sikker sejr til os når de mangler 2 så markante profiler. Gerne med et spillemæssigt overbevisende udtryk.

For Brøndby er Tibbling, Mukhtar og Nørgaard i farezonen for at få karantæne, et gult vil betyde de er i karantæne mod os.. Det ville sgu være dejligt hvis de alle tre trækker et gult mod Helsingør, men skal jeg vælge én vil jeg helst undgå Nørgaard.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Acebone »

Jeg tror faktisk helst, jeg vil undgå Tibbling, men al hjælp vil være kærkommen. Dog ærgerligt de møder Helsingør. De kan sikkert spare alle tre og køre dem over på deres stressbold alligevel.

Fint med Hobro-karantænerne.

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af admin 3 »

Benzo skrev:
19. feb 2018, 03:33
Har lige set at både Mål-Pål og Vito Mistrati er i karantæne mod os i næste uge, det skal give en sikker sejr til os når de mangler 2 så markante profiler. Gerne med et spillemæssigt overbevisende udtryk.

For Brøndby er Tibbling, Mukhtar og Nørgaard i farezonen for at få karantæne, et gult vil betyde de er i karantæne mod os.. Det ville sgu være dejligt hvis de alle tre trækker et gult mod Helsingør, men skal jeg vælge én vil jeg helst undgå Nørgaard.
Rocker og ajuuri (mangler staveplade) står til karantæne ved 4 og 6 strafpoint henholdsvis.
Hvor mange karantæne dage har Hermanson fået??
Kunne være fint at Brøndby skal stille op på MCH arena uden midterforsvar

Personlig holdning

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af Benzo »

admin 3 skrev:
19. feb 2018, 11:37
Rocker og ajuuri (mangler staveplade) står til karantæne ved 4 og 6 strafpoint henholdsvis.
Hvor mange karantæne dage har Hermanson fået??
Kunne være fint at Brøndby skal stille op på MCH arena uden midterforsvar

Personlig holdning
Hermannsson har ifølge superstats kun fået én spilledags karantæne, det er formentlig fordi det var 2 gule han fik og ikke direkte rødt. Jeg er dog enig det kunne være rigtig sjovt hvis Brøndby mangler både Röcker og Arajuuri når de skal til Herning :)

Besvar