Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Lejesvende

Indlæg af Christian »

Philipjensen skrev:
2. sep 2017, 17:52
Kristian Riis fik anden halvleg af FC Roskilde-Vendsyssel. Han virkede usikker i det første kvarter, men spillede sig ind og var så med til at stabilisere Vendsyssel-forsvaret. Han fik et gult kort da han blev fanget på flade fødder i en omstilling, hvor han derefter to livtag på modstanderen og fik bremset en evt. farlig situation.
Alt i alt en godkendt præstation, og forhåbentligt begyndelse på et lejeophold der byder på massere af spilletid, fornyet selvtillid og opbygning af evner.
Vendsyssel vandt i øvrigt kampen 2-0. Et resultat der ikke afspejler at det var en tæt og chancerig affære.
Tak for referatet. Håber meget at Riis får et godt ophold deroppe og vender tilbage som en forstærkning af vores hold.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Mikael Anderson er lige kommet på tavlen for Vendsyssel. Riis er også i startopstillingen, så forhåbentlig venter der masser af spilletid for dem begge to i efteråret.

Philipjensen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. aug 2016, 14:31

Re: Lejesvende

Indlæg af Philipjensen »

THenry skrev:
10. sep 2017, 14:23
Mikael Anderson er lige kommet på tavlen for Vendsyssel. Riis er også i startopstillingen, så forhåbentlig venter der masser af spilletid for dem begge to i efteråret.
Et flot, flot mål hvis du spørger mig. Indtil videre ser Riis også godt ud...

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Philipjensen skrev:
10. sep 2017, 14:26
THenry skrev:
10. sep 2017, 14:23
Mikael Anderson er lige kommet på tavlen for Vendsyssel. Riis er også i startopstillingen, så forhåbentlig venter der masser af spilletid for dem begge to i efteråret.
Et flot, flot mål hvis du spørger mig. Indtil videre ser Riis også godt ud...
Helt enig. Jeg har ikke set meget til Dom Vinicius i dag, der vel ellers er en af de bedste angribere i 1. division.

Mikael A viste lovende takter offensivt inden udskiftningen.

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Lejesvende

Indlæg af Jacob »

I forbindelse med fyringen af Kim Kristensen i Skive, kom jeg til at tænke på hvordan det går Frederik Brandhof. Er der nogen som følger SIK, som kan fortælle lidt om hvordan det går for ham midt i al modgangen? Er der grund til at have forventninger til manden? :)

Det eneste jeg umiddelbart kan finde er en artikel, hvor Skive Folkeblad kalder ham den bedste i efteråret.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Lyder til at Rutikanga er godt tilpas i Ringkøbing.
Forlænget lejeophold med et halvt år.

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ru ... lejeaftale

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Lejesvende

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mikael Anderson med en hel flugter direkte op i hjørnet. Super flot mål. Vensyssel foran 0-1.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Arff »

Jacob skrev:I forbindelse med fyringen af Kim Kristensen i Skive, kom jeg til at tænke på hvordan det går Frederik Brandhof. Er der nogen som følger SIK, som kan fortælle lidt om hvordan det går for ham midt i al modgangen? Er der grund til at have forventninger til manden? :)

Det eneste jeg umiddelbart kan finde er en artikel, hvor Skive Folkeblad kalder ham den bedste i efteråret.
I seneste udgave af Sort Snak lavede vi en længere gennemgang af lejesvendene, så hvis du ikke har hørt det endnu, så vil jeg anbefale dig at lytte ;-)

I øvrigt vil vi være taknemlige, hvis folk støder på noget nyt om vores udlejede spillere, så må I meget gerne smide det op i en af trådene (denne eller podcast-tråden).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Lejesvende

Indlæg af Willigenburg »

Jákup forlænger sin lejeaftale, i Thisted, frem til sommer. Det ser ud til at være en fin aftale, hvis Mikkel Agger er på vej væk fra dem.

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/ja ... thisted-fc

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Lupus1999 »

Mikkel Agger er solgt til Sarpsborg i Norge.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

David er blevet lejet ud til Haugesund i den bedste norske række: http://www.fkh.no/nyheter/akintola-klar ... -haugesund

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Lejesvende

Indlæg af Kent »

THenry skrev:
15. feb 2018, 20:25
David er blevet lejet ud til Haugesund i den bedste norske række: http://www.fkh.no/nyheter/akintola-klar ... -haugesund
Fint. Og et skridt op for David ift sidste sæson.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Ja. Tænker også, at det er fint, at han bliver matche på højeste niveau i Norge. Gør han det godt i Haugesund, så må han efterhånden have et godt navn i Norge, hvis det kommer til et salg, når lejeperioden udløber. Alternativt kan det forhåbentlig bringe ham tættere på førsteholdet, hvis man altså stadigvæk tror på, at han kan få sit gennembrud i FCM.

Jeg forventer en vis udskiftning på de 3 forreste pladser til sommer, så enten skal vi købe forstærkninger ind udefra, og ellers skal nogle af de mange udlejede offensivspillere (Mabil, Anderson, Kroon og David) tage næste skridt op i deres karriere i løbet af foråret, således de kan overtage, hvis Due, Rilwan, Paul eller evt. Wikheim bliver skudt af til sommer. Derudover frigiver VDV også en ledig plads i truppen fra sommer, når hans kontrakt udløber.

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: Lejesvende

Indlæg af Analitico »

FCM indgår et samarbejde om udlejning af spillere med Fredericia

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... samarbejde

Det bliver spændende at følge, hvordan det mere konkret kommer til at udforme sig. Umiddelbart et fornuftigt valg - Klubben befinder sig ikke for langt væk, de arbejder med et fuldtidssetup og så har de en offensivt orienteret spillestil. Desuden er det nok ikke en klub, der hverken rykker op eller ned indenfor de næste par år.

Virker for mig at se som et rigtig godt, nyt tiltag. Eneste lille bekymring er, om de får en form for "førsteret" til at leje de talenter, som klubben gerne vil have sendt på græs andetsteds - Det vil være ærgerligt ikke at kunne sende et par spillere afsted til en lille superligaklub som i Thycosens og Munksgaards tilfælde.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Analitico skrev:
23. feb 2018, 12:41
FCM indgår et samarbejde om udlejning af spillere med Fredericia

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... samarbejde

Det bliver spændende at følge, hvordan det mere konkret kommer til at udforme sig. Umiddelbart et fornuftigt valg - Klubben befinder sig ikke for langt væk, de arbejder med et fuldtidssetup og så har de en offensivt orienteret spillestil. Desuden er det nok ikke en klub, der hverken rykker op eller ned indenfor de næste par år.

Virker for mig at se som et rigtig godt, nyt tiltag. Eneste lille bekymring er, om de får en form for "førsteret" til at leje de talenter, som klubben gerne vil have sendt på græs andetsteds - Det vil være ærgerligt ikke at kunne sende et par spillere afsted til en lille superligaklub som i Thycosens og Munksgaards tilfælde.
Spændende om Fredercia bliver det nye Skive.

Men er det ikke 3. gang med strategisk samarbejde.
Roskilde og kan ikke huske den anden, men mener ikke de var specielt langlivede. Men umiddelbart kunne det give god mening med fuldtidssetup og relativ stabil 1. divisionshold.

Besvar