Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Transfer vinter 15/16

Indlæg af Administrator »

Jeg napper den lige selv mht redigering mm.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af DenStolteJyde »

En defensiv midtbanespiller ønskes.

Ikke fordi jeg egentlig er utilfreds med Sparv - absolut ikke, men tænker bare at det ville være godt med noget konkurrence på den post også.

Derudover kunne man overveje at kigge på Højre Back.. En Backup for Rømer som imo mere og mere ligner manden (drengen) der skal tage over for Bach Bak også på mere permanent basis, og den dag kan snart komme hvor 32 må indstille karrieren. Hvad han skal bagefter ved jeg ikke, men jeg håber ikke at han får en "fordi-du-er-dig"-kontrakt ligesom Farlige Frank fik det.

I forhold til kanterne har der jo været meget snak om det i tidligere vinduer, men som det ser ud så mener jeg faktisk vi er OK dækket ind når rilwan kommer tilbage fra sin skade, især hvis man kunne få ordentlig gang i Mabil og Babajide David. Derudover har man jo både Duelund og Olsson som også kan dække kanten. Skulle Sisto blive solgt kan vi snakke om at der skal hentes en afløser, men ellers er det ikke en position jeg tænker der er behov for at gøre noget ved.

I det centrale forsvar er Kianchenko jo en mur, men det kan betyde at der kommer bud efter dem fra udlandet, af dem er det nok mest sandsynligt at Erik skal ud og rejse. Så står vi med Jim Larsen og Banggaard som skal dække pladsen ved siden af Kian, det er jeg ikke sikker på jeg er helt tryg ved, så hvis Erik sælges vil jeg meget gerne have en erstatning.

Målmandsposten kan også komme på tale, muligvis bare en lejeaftale, alt efter hvordan det går med Dahlins skade..

Kort fortalt:
1 DM
1 HB

Evt erstatning for Sisto
evt erstatning for Sviatchenko

Spicker
Indlæg: 532
Tilmeldt: 22. sep 2009, 21:52

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Spicker »

Så vidt jeg husker udløber Heinzes lejekontrakt til nytår og Wolanski burde også komme tilbage omkring nytår så vi er egentligt ret godt besat selv hvis Dahlin stadig er skadet. Jeg mener at det vil være ok at give Mikkel A. chancen fortsat hvis Dahlin også er skadet efter nytår, han har på ingen måde spillet sig af i min bog.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af oros »

En strøtanke:
Lad os sælge Pusic. Han vil så gerne afsted. Og så køber vi Spalvis! ;-)

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af BMBrandt »

En strøtanke: Spalvis bliver dyr

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Steffen am »

Der er meget snak om defensiv midt og højreback, hvilket vel også giver god mening derhen, at det er der vi er tyndest besat.
Rømer der har spillet 4 kampe på 14 dage og Sparv der er den spiller der har spillet flest kampe i denne sæson (tæt forfulgt af JP dog).

Jeg vil dog minde om at vi jo ikke er en købeklub og gerne selv skulle udvikle nogle spillere i ny og næ. På defensiv midt har vi en anfører fra u19, Jonas Gemmer, og på højrebacken Munksgaaard, som jeg begge har indtryk af bliver bedre og bedre.

Vil helst ikke tænke på hvordan det havde set ud hvis vi havde solgt Erik og Sisto i sommerpausen, så havde vores optimale start 11'er set nogenlunde sådan ud.

Dahlin
KBB - Kian - Jim - Novak
Sparv
Kadlec - JP - Andersson - Royer
Duncan

Bænk:
Andersen, Rømer, Bjørn Poulsen, Olsson, Rilwan, Pusic

Det er der immervæk ikke meget akademi over.

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Chiquizito92 »

Det aabenlyse maa naturligvis vaere, at der ikke forlaenges med Hedi, ej heller Dickoh.

Paa salgsfronten haaber jeg paa et salg af Sviatchenko, selvom det naturligvis vil bryde vores jerndefensiv op. Vi skal dog huske paa, at vi vel stadig skal saelge for at oekonomien haenger sammen (selv om det - heldigvis - ikke kan sammenlignes med tidligere tiders brandudsalg). Med et fantastisk efteraar i superligaen med rekordmange cleansheets, en staerk indsats i Europa League samt et begyndende gennembrud paa landsholdet tror jeg ikke, at vi der vil komme et bedre tidspunkt at saelge paa. Prisen maa ogsaa vaere steget, og jeg haaber paa en 25-30 millioner for ham.

Her synes jeg saa man skal give Banggaard chancen, han er trods alt anfoerer for U21-landsholdet. Derudover boer der nok hentes en ny spiller til midterforsvaret, da Dickoh efter al sandsynlighed sendes videre og Jim Larsens skadessituation er temmelig ustabil.

Enten et ungt talent ala Kristoffer Olsson blot til midterforsvaret, endnu en ukendt Smartodds spiller eller en ny udlandsdansker, der kunne vaere interesseret i at komme "hjem" - Hvad med en gammel kending i Magnus Troest, der jo har spillet fast i serie B i mange aar?

Derudover en forlaengelse af Duncans kontrakt, tak!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Steffen am »

I forhold til midterforsvaret, var det vel ideen med Rasmus Lauritsen?

Er naturligvis klar over at han dog har lige en anelse længere til start 11'eren, end Kristoffer Olsson.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror det kommer til at være afgørende om vi går videre i vores Europa League gruppe. Hvis vi gør, er der er chance for at Erik og Pione bliver til næste sommer. Men prisen må dem må være stigende efter vores gode præstationer i Europa League, Pione var endda på ugens hold på Uefa.com

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Chiquizito92 »

Upsedasse, dobbelt post ..
Senest rettet af Chiquizito92 5. okt 2015, 19:46, rettet i alt 1 gang.

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:I forhold til midterforsvaret, var det vel ideen med Rasmus Lauritsen?

Er naturligvis klar over at han dog har lige en anelse længere til start 11'eren, end Kristoffer Olsson.
Ja, det kan man sige. Jeg kender ikke hans niveau overhovedet. Ud fra den betragtning, at han ikke spillede mod Naestved (saa vidt jeg husker?) tror jeg ikke at han er klar til at hoppe to pladser frem i hierakiet (Dickoh ryger jo, formentlig, ogsaa ud af midterforsvarsligningen). Det ville jeg i hvert fald ikke umiddelbart vaere tryk ved.

Dertil kommer ogsaa Jim Larsen skadesfrekvens, som betyder at et fjerdevalg kan blive brugt noget mere end nu, med Kianchenko i midterforsvaret.

Ret beset var det vel Sonni Nattestad der skulle have haft den oprykning i hierakiet nu, det havde passet med udloebet af hans (iturevne) lejeaftale. Aergerligt.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Sniper »

Jeg så også gerne en backup for Sparv eller måske endda en ligestillet hvis det er muligt. Han bliver brugt rigtig meget og det må på et tidspunkt indhente ham enten i formdyk eller skader.
En højreback ala Novak ville ikke gøre mig noget. Bak skulle vist have scannet og gennempulled sin storetå i dag for endeligt at finde problemet med den. Han sagde inden Agf-kampen at han ikke spillede før den var helt ok igen. Så der må komme en reaktion fra klubben når de kender svaret på de scanninger.
Idag skriver Tipsbladet at PSG kigger på Pione og der er utvivlsomt flere klubber. Selvom det kræver han hæver sit gennemsnits niveau og ikke kun spiller brandkampe engang imellem, så tror jeg det bliver svært at holde på ham endnu et vindue, med de mange interesserede. Sælges Pione er en erstatning nødvendig som jeg ser det. Duelund har potentiale til at tage over for Pione men tror stadig det er lidt for tidligt. Mange savlede over tanken ved et Kadlec køb og jeg selv var ret spændt på om det kunne lykkedes at hente ham, men er han virkelig så god som folk tror og ville han kunne slå igennem for os hvis Pione bliver solgt og han blev hentet?
Midterforsvaret er p.t det bedste i klubbens og muligvis ligaens historie og det håber jeg inderligt vi kan beholde sæsonen ud.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af mnm123 »

En offensiv spiller som kan dække både kant og centralt på midtbanen, ønske spiller til det vil være Rasmus Falk. Tror også tidspunktet vil være godt med nyt blod til midtbanen da jeg ikke kan se at Petter eller Rilvan forsætte i klubben.

Ved salg af Erik og Pione skal der findes nye spillere på deres niveau.

Bredden syntes jeg vi ellers er dækket godt ind.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Steffen am »

God til at få overblik over hvilke spillere vi har til hvilke positioner.
http://www.transfermarkt.co.uk/fc-midtj ... verein/865

Dog har jeg forstået det således at Gemmer er primært DM.
Som anfører af Youth League hodet, er der ikke en chance for at han kan gardere for Sparv og gøre en ny 6'er overflødig?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Acebone »

Tænker ikke, det er en særlig sandsynlig transfer, men Norrköpings 18-årige højreback Linus Wahlqvist kunne være spændende konkurrence til Rømer, når Bak ikke kan mere. Har ikke lige linket, men Tipsbladet skrev, FCK var ude efter ham.

Låst