Mikkel Duelund.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Noe »

Med sit mål i går nåede Due 20 superligamål - det samme antal som Sisto nåede i alt. Men han gjorde det 287 dage "hurtigere" end Sisto, og er klart den yngste til at nå 20 superligamål for klubben: https://www.superstats.dk/hold/alltime? ... l&value=20

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Stoffer »

Noe skrev:
6. mar 2018, 08:19
Med sit mål i går nåede Due 20 superligamål - det samme antal som Sisto nåede i alt. Men han gjorde det 287 dage "hurtigere" end Sisto, og er klart den yngste til at nå 20 superligamål for klubben: https://www.superstats.dk/hold/alltime? ... l&value=20
Jamen, han er jo så egoistisk. :lol:

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Noe »

Stoffer skrev:
6. mar 2018, 08:24


Jamen, han er jo så egoistisk. :lol:
Ja, hans 7 assists blegner i forhold til Sistos 10 ;)

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af UlvenFraNord »

Når Duelund, desværre, skal videre til en anden klub. Så bliver det en dyr affære for den købende klub..! ;-)

Men jeg synes han bør vente mindst 1-1½ år endnu, jo mere erfaring han kan få inden, jo bedre.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Stoffer »

UlvenFraNord skrev:
6. mar 2018, 09:41
Når Duelund, desværre, skal videre til en anden klub. Så bliver det en dyr affære for den købende klub..! ;-)

Men jeg synes han bør vente mindst 1-1½ år endnu, jo mere erfaring han kan få inden, jo bedre.
Hvis man udelukkende ser sagen fra Duelunds perspektiv, så vil jeg mene, at den købende klub (træner, spillestil mv.) er langt mere afgørende end hvorvidt, han sælges til sommer eller først om 1,5 år.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Duelund skal kun sælges, hvis den købende klub har nogenlunde den samme spillestil som os og hvis prisen er rigtig. Duelund må have vist flere franske og hollandske klubber hvad hans potentiale er. Tror han sælges til sommer. Der kommer et godt bud eller flere bud. Tænker 25 mill. minimum eller der omkring. Nu må vi se.

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af CasperBW »

TrueWolfMidt skrev:
7. mar 2018, 13:21
Duelund skal kun sælges, hvis den købende klub har nogenlunde den samme spillestil som os og hvis prisen er rigtig. Duelund må have vist flere franske og hollandske klubber hvad hans potentiale er. Tror han sælges til sommer. Der kommer et godt bud eller flere bud. Tænker 25 mill. minimum eller der omkring. Nu må vi se.
Jeg kan umuligt forestille mig vi sælger Duelund for kun 25 mil. Manden er kun 20 år, har opnået 100 superligakampe og viser imponerende stats på både U-landshold og for superliga truppen. Vi har samtidig kontrakt med ham indtil sommeren 2021, så vi er ikke presset til et salg. Desuden har han som jeg husker det flere gange været nævnt i diverse avisartikler om golden boys top 50/100 lister i Europa hvilket heller ikke kan presse prisen ned, omend de selvfølgelig ikke er et sandhedsvidne(Kwado Poku var jo også et kæmpe talent ;) ).

Jeg tænker minimum 35 mil, og også mere hvis han holder sin nuværende form. Det eneste der skulle tale imod er, at han ikke synes oplagt til engelske klubber grundet spillestilen.

Jeg kan dog blive nervøs for at han selv får travlt med at komme afsted, og derfor kan presse os. Han har godt nok vist en super mentalitet på det sidste, både på banen og i sine udtalelser, men jeg frygter at han bliver utålmodig, når rygterne omkring udenlandske klubber for alvor begynder at tage til.

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af ihaki »

han har da tit sagt han ikke har travlt, og kan sagtens tage et par år mere, jeg tror ikke han bliver solgt for under 50 mill og så kommer de forskellige ting ovenpå, så mindst 85 mill

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Kent »

Offensivspillere koster mere end defensivspillere. Så vi skal have mere for Due end for NK. Men forhåbentligt har han ikke travlt (og vi mangler i hvert fald ikke pengene). Et succesfuldt gruppespil i efteråret vil forøge hans værdi markant, og vi skal helst undgå alt for mange udskiftninger på de offensive pladser til sommer.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg nægter at tro på vi sælger Duelund for under 50 mio, hvis han skal ryge til sommer.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af THenry »

Jesper BW1100 skrev:
7. mar 2018, 19:41
Jeg nægter at tro på vi sælger Duelund for under 50 mio, hvis han skal ryge til sommer.
Jeg tror Due bliver skudt af til sommer i "en Sisto-lignende-handel", hvis han fortsætter sit nuværende høje niveau resten af foråret, og jeg kan egentlig ikke se, hvad der skulle stoppe ham udover en skade.

Han har præsteret stærkt på U-21 landsholdet, ligalandsholdet og klubholdet, og virker til at være klar til udlandet, hvis man kan finde den rette klub på det rette niveau til ham, og et par bud herfra er nogle af de klubber, som vi har solgt til indenfor de seneste år. Hvis Celta Vigo eller Ajax mangler en offensivspiller til sommer kunne det begge være gode bud på klubber, der kan betale det vi forlanger, og som vil være yderst attraktive for Duelund.

Jeg tror umiddelbart han ryger til den bedste liga i Spanien, Frankrig, Italien eller Tyskland. Alternativt et af de absolutte bedste hold i Holland eller måske den absolutte top i Belgien. Jeg tror ikke England vil være et godt skifte for ham, omvendt kan der komme et så svimlende bud derfra (f.eks. når Crystal Palace som altid panikker 5 min. i lukketid på transfer deadline day, og byder et sindsygt beløb ;), at både klubben og Duelund ikke kan sige nej.

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Danand123 »

Klassemål af Duelund i dag...

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af bifr05t »

Danand123 skrev:
30. sep 2018, 20:42
Klassemål af Duelund i dag...
Ja, det var et ganske flot første mål!
Til de interessede, kan det ses her: https://www.youtube.com/watch?v=fVDphJ5MjrA#t=52s

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Christian »

Enig. Flot sat ind.

Håber han slår igennem derovre, både for hans og for Fcm' s skyld. En del af hans succes vil smitte af på os.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Mikkel Duelund.

Indlæg af Stoffer »

Christian skrev:
30. sep 2018, 21:18
Enig. Flot sat ind.

Håber han slår igennem derovre, både for hans og for Fcm' s skyld. En del af hans succes vil smitte af på os.
Helt, helt enig. Nogle danske fans har en tendens til at "glemme" solgte spillere, hvis ikke der er en klausul e.lign., men det er jo fuldstændig afgørende for nye talenter, at klubberne ude i europa kan se, at spillere formår at tage næste skridt, når de er skolet fx hos os.

Låst